Diskuze
Kolaps civilizace, nebo ekoráj? I zastánci elektromobilů mají své argumenty
Děkujeme za pochopení.
M39a60r55t59i28n 26H86o90r53á70k
Bylo by možné do debat o e-mobilitě zajistit skutečně vzdělaného a erudovaného zastánce elektoautomobilů?
Jinak to vždy vypadá trapně jako v poslední debatě Rozstřelu. Vzdělaný praktický člověk z ČVUT a proti němu aktivista blížící se rétorikou svazákům z 50. let. bez adekvátního vzdělání, bez možnosti kvalitně argumentovat.
V96á33c29l96a30v 37M97e49d55e20k
Opravdu je nutné z toho dělat boj Losny s Mažňákem??
"Článku, který vyvolal obrovskou vlnu zájmu u čtenářů, věnuje pozornost také youtuber Radek ve svém videoblogu plném urážek a nepodložených tvrzení na adresu autorů."
Naopak youtuber Radek vyvrátil spoustu lží a polopravd, které v článku na iDnes byly.
Elektromobil nemám, a ani si ho v nejbližší době nehodlám kupovat, ale měl jsem na pár dnů zapůjčený Enyaq od známého, abych si o současné generaci elektromobilů udělal vlastní názor opřený o reálné skutečnosti - a můžu spolu s uvedeným youtuberem potvrdit, že zmíněný článek je ta nejhorší snůška demagogických lží a polopravd, jaké jsem o elektromobilitě četl.
P87e18t18e39r 56G97l55o93s
Veľmi krásne a hlavne objektívne napísané.
Ale čo ďalej?
Zasa to len zapadne prachom a EU si so svojou štandardnou tvrdohlavosťou (lebo sú neomylní) pôjde zasa ďalej.
M24i67c45h80a61l 13Z19e86t77e57k
Nejekologičtější je v rámci širšího pohledu stále diesel plnící EURO 5 a 6. Vzhledem k tomu, že elektřině se v Evropě stále získává především z fosilních paliv a při rozšiřování sítě nabíječek bude nutné výkon naopak zvyšovat namísto útlumu, je elektromobil pouze ekošidítko pro bruselská sluníčka. Spalovák totiž, pokud nejede, žádné škodliviny neprodukuje, zatímco pro elektromobily bude muset ten vyšší výkon být v síti k dispozici trvale.
L91i50b29o16r 87J25a38n47e25č19e33k
Ona je i efektivita spalovaciho pohonu vyrazne vyssi, nez efektivita elektrovozu.
J97i75ř38í 15L43o59n31g51a26u13e30r
Mě zajímá věc o které se zásadně nikdy nemluví - žiju v Praze a dejme tomu že bych s tím dokázal žít a větší města taky. Ale jezdim hodne po republice a vidím stovky a stovky malých vesniček se sto dvacítkami a favority, které si majitelé udržují jen aby popojeli na nákup, nádraží, k doktorovi, na hřbitov, spousta jich bude mít nájezd 2000 km ročně, například, opravdu si tito lidé mají kupovat za milion elektromobil? To se opravdu někdo pomátl???? A obecně bych doplnil, že nikdo nejezdí starou plečkou proto, že ho to baví, ale proto, že na lepší nemá.
O70n91d76ř84e35j 25B71u26r87á42ň
A co na tom zalezi? nikdo neplánuje zakázat používání spalovacích motorů,kdo má starou plecku tak ji může mít dalších 100 let když ji udrží funkční.
Nikdy se i tom nemluví protože takový problém neexistuje.
A já žiju na vesnici a skoro nikdo tu tak staré auta nemá, a ten kdo jo,tak je ma jako veterána.
A ti dědci co mají ve stodole pod plachtou škodu 120 a vyjíždí jen na dušičky tak ti už ten absurdní obchod udělali ,když dali celoživotní úspory za novou škodovku a za 30 let najeli 10 000 km. Ti zaplatilii víc peněz než by dal dneska za to Teslu.
D59r50a57h15o89m81í29r 92S10t18r82o45u70h26a91l
Já plně chápu, že jste nezveřejnili značku a model elektromobilů z onoho blogového článku, protože v ten okamžik by iDnes byl pod žalobou poskytovatelů. Osobně si myslím, že poskytovatelé aut, kteří dali auta k recenzi, by se měli sami odhalit a půjčit ta auta k recenzi někomu, kdo umí řídit.
M16i74c27h52a87l 45O60s53i71f
Elektroauta jsou technologický majstrštyk, o tom není pochyb. Svezl jsem se a bylo to moc fajn. A jistě se budou dále vylepšovat. Ale stejně jako si jako normální občan nekoupím supersport (benzínový), nekoupím si (zatím) ani elektroauto. Pro sebe potřebuji jedno univerzální auto, které bude umět jezdit jak po městě, tak ale s celou rodinou dojede i do Barcelony (tedy za 12 hodin ne za 2 dny). Nechci se v Německu po dálnici ploužit 150, když mohu jet 250. A zatím si jej nekoupím hlavně proto, že svůj život hodlám řídit já sám a nechci si jej nechat řídit autem. Nechci 6,5 hodiny jet a 1,5 hodiny "tankovat" a u toho zbůhdarma lelkovat. Nechci (až bude elektroaut víc) čekat na uvolnění nabíjecího stojanu. Ne 5 minut jako na benzínce, ale třeba 40 minut i víc. Nehodlám cestu delší plánovat tak, abych přespával v hotelech, kde jsou nabíječky. Až bude cena elektroauta srovnatelná s klasickými vozy a dojezdy budou aspoň někde kolem 1000 km, půjdu do toho. Věřím, že i spousta jiných. Anebo se objeví něco jiného, ekologického.
K78a37t38e13ř89i22n75a 98V31ý90b47o35r80n10á
Do Barcelony to z Prahy za 12 hodin nestihnete ani omylem. Jezdila jsem to často.
P77a11v58e26l 94R47o35t31n60á92g28l
Me fascinuje, jak i zastanci elektromobilu pouzivaji argument, ze jsou na zacatku vyvoje. Prave z toho duvodu by je zadna legislativa nemela protlacovat. At uz primo, nebo neprimo.
D53r72a98h96o98m95í84r 35S62t53r26o12u86h41a82l
Protože být na začátku vývoje znamená potenciál do budoucna. Když jste na konci vývoje, znamená to slepou uličku, ne dokonalou technologii.
M79i77l65a35n 73K74a74s85p86a44r58e33k
Teď jsme se vrátili z dopoledního lyžování. Na bílém poprašku olejové a naftové fleky jasně viditelné a ten smrad, když lidi po lyžování nastartovali ty své spalováky. Socky na hory nejezdí, čili tam žádná sockózní auta nebyla, ale parkoviště vypadalo jak po ekologické katastrofě. My nastoupili do vyhřátého EV a tiše odjeli, bez úkapů, bez splodin.
M93a48r39t94i74n 89L34ö84w
Na jak dlouho staci zasoby ropy v EU? Mame silu donutit zeme ktere ji maji dostatek aby nam ji posilali za EURa kterych si muzem tisknout kolik potrebujem jako to ted delaji Americani? Nemame a osobne bych se tomuto rad vyhnul. Takze energeticka sobestacnost mi pripada jako jedine rozumne reseni. Ne Uranu taky moc nemame a odpad je zatim nevyreseny problem. Zakopat to pod zem neni idealni ani spoelhlive ani v horizontu staleti, natoz stovek tisic let.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...