Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kolaps civilizace, nebo ekoráj? I zastánci elektromobilů mají své argumenty

Elektro hýbe světem. Kdo bude mít pravdu? Progresivističtí optimisté, nebo e-morousové věštící paralýzu světa? Bude ze silou prosazovaného přepnutí na elektromobilitu zkrat západní civilizace? Přes 1 400 příspěvků v diskusi pod článkem o trablech s elektromobily sepsaných motoristy, kteří k bateriové trakci nejsou shovívavě optimističtí, pročetl a zanalyzoval Vladimír Löbl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bylo by možné do debat o e-mobilitě zajistit skutečně vzdělaného a erudovaného zastánce elektoautomobilů?

Jinak to vždy vypadá trapně jako v poslední debatě Rozstřelu. Vzdělaný praktický člověk z ČVUT a proti němu aktivista blížící se rétorikou svazákům z 50. let. bez adekvátního vzdělání, bez možnosti kvalitně argumentovat.

0 0
možnosti

Opravdu je nutné z toho dělat boj Losny s Mažňákem??

"Článku, který vyvolal obrovskou vlnu zájmu u čtenářů, věnuje pozornost také youtuber Radek ve svém videoblogu plném urážek a nepodložených tvrzení na adresu autorů."

Naopak youtuber Radek vyvrátil spoustu lží a polopravd, které v článku na iDnes byly.

Elektromobil nemám, a ani si ho v nejbližší době nehodlám kupovat, ale měl jsem na pár dnů zapůjčený Enyaq od známého, abych si o současné generaci elektromobilů udělal vlastní názor opřený o reálné skutečnosti - a můžu spolu s uvedeným youtuberem potvrdit, že zmíněný článek je ta nejhorší snůška demagogických lží a polopravd, jaké jsem o elektromobilitě četl.

0 0
možnosti

P87e18t18e39r 56G97l55o93s

27. 1. 2022 11:40

Veľmi krásne a hlavne objektívne napísané.

Ale čo ďalej?

Zasa to len zapadne prachom a EU si so svojou štandardnou tvrdohlavosťou (lebo sú neomylní) pôjde zasa ďalej.

0 0
možnosti

Nejekologičtější je v rámci širšího pohledu stále diesel plnící EURO 5 a 6. Vzhledem k tomu, že elektřině se v Evropě stále získává především z fosilních paliv a při rozšiřování sítě nabíječek bude nutné výkon naopak zvyšovat namísto útlumu, je elektromobil pouze ekošidítko pro bruselská sluníčka. Spalovák totiž, pokud nejede, žádné škodliviny neprodukuje, zatímco pro elektromobily bude muset ten vyšší výkon být v síti k dispozici trvale.

1 2
možnosti

Ona je i efektivita spalovaciho pohonu vyrazne vyssi, nez efektivita elektrovozu.

1 2
možnosti

Mě zajímá věc o které se zásadně nikdy nemluví - žiju v Praze a dejme tomu že bych s tím dokázal žít a větší města taky. Ale jezdim hodne po republice a vidím stovky a stovky malých vesniček se sto dvacítkami a favority, které si majitelé udržují jen aby popojeli na nákup, nádraží, k doktorovi, na hřbitov, spousta jich bude mít nájezd 2000 km ročně, například, opravdu si tito lidé mají kupovat za milion elektromobil? To se opravdu někdo pomátl???? A obecně bych doplnil, že nikdo nejezdí starou plečkou proto, že ho to baví, ale proto, že na lepší nemá.

3 2
možnosti

A co na tom zalezi? nikdo neplánuje zakázat používání spalovacích motorů,kdo má starou plecku tak ji může mít dalších 100 let když ji udrží funkční.

Nikdy se i tom nemluví protože takový problém neexistuje.

A já žiju na vesnici a skoro nikdo tu tak staré auta nemá, a ten kdo jo,tak je ma jako veterána.

A ti dědci co mají ve stodole pod plachtou škodu 120 a vyjíždí jen na dušičky tak ti už ten absurdní obchod udělali ,když dali celoživotní úspory za novou škodovku a za 30 let najeli 10 000 km. Ti zaplatilii víc peněz než by dal dneska za to Teslu.

0 0
možnosti

Já plně chápu, že jste nezveřejnili značku a model elektromobilů z onoho blogového článku, protože v ten okamžik by iDnes byl pod žalobou poskytovatelů. Osobně si myslím, že poskytovatelé aut, kteří dali auta k recenzi, by se měli sami odhalit a půjčit ta auta k recenzi někomu, kdo umí řídit.

4 0
možnosti

M16i74c27h52a87l 45O60s53i71f

26. 1. 2022 13:59

Elektroauta jsou technologický majstrštyk, o tom není pochyb. Svezl jsem se a bylo to moc fajn. A jistě se budou dále vylepšovat. Ale stejně jako si jako normální občan nekoupím supersport (benzínový), nekoupím si (zatím) ani elektroauto. Pro sebe potřebuji jedno univerzální auto, které bude umět jezdit jak po městě, tak ale s celou rodinou dojede i do Barcelony (tedy za 12 hodin ne za 2 dny). Nechci se v Německu po dálnici ploužit 150, když mohu jet 250. A zatím si jej nekoupím hlavně proto, že svůj život hodlám řídit já sám a nechci si jej nechat řídit autem. Nechci 6,5 hodiny jet a 1,5 hodiny "tankovat" a u toho zbůhdarma lelkovat. Nechci (až bude elektroaut víc) čekat na uvolnění nabíjecího stojanu. Ne 5 minut jako na benzínce, ale třeba 40 minut i víc. Nehodlám cestu delší plánovat tak, abych přespával v hotelech, kde jsou nabíječky. Až bude cena elektroauta srovnatelná s klasickými vozy a dojezdy budou aspoň někde kolem 1000 km, půjdu do toho. Věřím, že i spousta jiných. Anebo se objeví něco jiného, ekologického.

4 3
možnosti

Do Barcelony to z Prahy za 12 hodin nestihnete ani omylem. Jezdila jsem to často.

3 1
možnosti

Me fascinuje, jak i zastanci elektromobilu pouzivaji argument, ze jsou na zacatku vyvoje. Prave z toho duvodu by je zadna legislativa nemela protlacovat. At uz primo, nebo neprimo.

7 2
možnosti

Protože být na začátku vývoje znamená potenciál do budoucna. Když jste na konci vývoje, znamená to slepou uličku, ne dokonalou technologii.

2 4
možnosti
Foto

Teď jsme se vrátili z dopoledního lyžování. Na bílém poprašku olejové a naftové fleky jasně viditelné a ten smrad, když lidi po lyžování nastartovali ty své spalováky. Socky na hory nejezdí, čili tam žádná sockózní auta nebyla, ale parkoviště vypadalo jak po ekologické katastrofě. My nastoupili do vyhřátého EV a tiše odjeli, bez úkapů, bez splodin.

2 13
možnosti

M53i16c77h19a71l 71O31s35i31f

26. 1. 2022 14:01

Z Itálie, z Francie nebo z Rakouska?

2 1
možnosti
Foto

M93a48r39t94i74n 89L34ö84w

26. 1. 2022 12:17

Na jak dlouho staci zasoby ropy v EU? Mame silu donutit zeme ktere ji maji dostatek aby nam ji posilali za EURa kterych si muzem tisknout kolik potrebujem jako to ted delaji Americani? Nemame a osobne bych se tomuto rad vyhnul. Takze energeticka sobestacnost mi pripada jako jedine rozumne reseni. Ne Uranu taky moc nemame a odpad je zatim nevyreseny problem. Zakopat to pod zem neni idealni ani spoelhlive ani v horizontu staleti, natoz stovek tisic let.

1 1
možnosti

J55i38r62i 63S22l50a81v37i92k

26. 1. 2022 12:45

Na jak dlouho mame zasoby elektriny?

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!