Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Méně nabíjecích stanic pro elektroauta mají jen Slováci, Řekové a Poláci

Můžeme si o elektromobilitě myslet, co chceme, ale pokud už řada výrobců vyhlásila, že chce vyrábět jen elektrická auta, na obzoru je velmi přísná emisní norma Euro7, které budou moct vyhovět téměř jen elektromobily, tak musí být na tuto změnu připravená i infrastruktura a legislativa. V obojím Česko za zeměmi na západ od nás zaostává.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HT

H40o26n12z85a 18T84a66r

14. 3. 2021 23:52

V současné době se předpokládá, že globální flotila elektrických vozidel je více než 10 milionů. Podle celosvětové databáze prodejů EV Volumes vzrostl prodej bateriových elektrických vozidel (BEV) a hybridních elektrických vozidel typu plug-in (PHEV) z 2,26 milionu jednotek v roce 2019 na 3,24 milionu vozidel v roce 2020.

V ČR protože nízká kupní síla obyvytel je prodej oproti zapadu nižši a jako u nových spalováku tahnou prodeje firmy .

Skoda auto podle statistik SDA minulý rok předběhla v prodejích veškerou konkurenci a to se ještě nezačal prodávat Enyaq -iV

https://www.skoda-auto.cz/modely/enyaq/enyaq-iv

0 0
možnosti
HT

H31o19n29z41a 37T48a75r

15. 3. 2021 0:17

Jen samotná Tesla prodala přes 1 milion Elektromobilů a letos vyrobí víc než 0,5 milionu Elektromobilů

V USA vyčerpala federálná dotaci přesto patři mezi nejprodávanější .

Staví další výrobní provozy v Německu a v Texasu Současně navyšuje výrobní kapacity v Čině kde také rozšířila výrobu o další model

Tesla výstavba

https://www.youtube.com/results?search_query=Tesla+shots+from+a+gigafactory+construction+site+

0 0
možnosti
TR

Jenom jestli si je autor článku jistý, jestli automobilky CHTĚJÍ vyrábět elektrická auta nebo je spíše MUSEJÍ vyrábět.

2 0
možnosti
VB

na tom že je vyrábět budou by to stejně nic nezměnilo, navíc si myslím, že stát má co mluvit do toho s čím vyjedeš na jeho silnici, když budeš mít svojí silnici, taky tam pustíš jen toho, kdo nějaký podmínky splní a nebude si tam dělat jen to, co si chce dělat

3 3
možnosti
ES

No výrábať niečo čo sa nepredá je super nápad..

0 1
možnosti
VB

nikdo nebude vyrábět něco, co se neprodá, prodá se všechno

1 1
možnosti
PM

A až budou rozšířené elektromobily, bude víc veřejných rychlonabíječek, bude stát kWh 25 a více korun, aby stát nahradil výpadek příjmů ze spotřební daně.

Doufám, že už se toho nesmyslu nedožiju.

1 3
možnosti
VB

a to nemůžeš dělat nic jinýho než furt jen někam lézt autem, kdybyses narodil jako můj děda, tak bys auto neměl vůbec a nikdy by ti nechybělo, možná byl spokojenější než ty, když futr musíš někde se stresovat, že někdo jede blbě a ty někam dojedeš o půl minuty později, tak ho aspoň vybrzdíš

2 1
možnosti
PH

0,09 stanice na tisíc obyvatel, a počet EV je cca 4000 tj. 0,06% z osobních automobilů . Automobilů s fosilním pohonem je v provozu cca 8mil, počet čerpacích stanic PHM (veřejných 56%, i soukromých) je cca 7000 tedy 0,6 na tisíc obyvatel (0,3/tis ob veřejných). Tedy za mně nadprůměrná saturace oproti počtu vozidel:-)

4 0
možnosti
ZM

Automobilů je v ČR registrovaných cca 6 miliónů a reálně v provozu kdo ví kolik. Síť čerpacích stanic je tu oproti světu naopak dost nadstandardní.

https://www.statista.com/statistics/525523/number-of-petrol-fuel-filling-station-in-europe-by-country/

Česko - 4008 čerpaček, jedna na 19 km2 nebo 2670 obyvatel

Německo - 14449 čerpaček, jedna na 25 km2 nebo 5700 obyvatel

1 0
možnosti
MB

Benzín sa v minulosti predával v lekárňach. Potom niekoho napadol biznis plán a postavil benzínku. Dnes tu máme miliardové spoločnosti OMV, Agip, Shell... Prečo investori nevidia potenciál v nabíjacích staniciach pre aku autá? Prečo investori nechcú tlačiť svoje peniaze do evidentnej bubliny? Prečo?

6 0
možnosti
VO

V93í76t 70O60ž93a84n62a

11. 3. 2021 20:57

V zemích kde je více EV už ropné firmy staví i stojany pro elektroauta.

1 0
možnosti
PV

P12e11t16r 45V42o44ň61k86a

11. 3. 2021 20:52

Největší sranda je že elektroauta jsou pro firmy a manžary nejen ekonomickým nesmyslem. Firemní auta jsou věčně v permanenci i několik dní v kuse a není čas někde stát a hodinu dvě tři dobíjet baterie, navíc řidič je také zaměstnanec, to mu po dobu nabíjení zastaví načítání pracovních hodin, nebo bude povinně dobíjet 30 min v době svačiny. A kde se budou ty firemní autoparky dobíjet, to aby položili ke každé firmě rovnou novou kabeláž a zprovoznili ještě čtyři Temelíny. Nekoncepční nesmysl obřích rozměrů. No máme jednu jistotu, za chvíli bude stárnoucí autopark posilovat i firemní zákazník, když nebude mít možnost koupit auto s nádrží na palivo co natankuje za 2 minuty, bude udržovat starý autopark jak jen to půjde.

6 2
možnosti
PV

P20e59t27r 50V37o50ň69k60a

11. 3. 2021 20:54

Heh dneska mi to psaní de teda ;-D;-D;-D Takových chyb a ani to nejde opravit bleeee.

0 0
možnosti
VO

V96í58t 49O41ž19a34n89a

11. 3. 2021 20:33

Není podstatné počet veřejných nabíječek na hlavu, ale na počet EV.

0 0
možnosti
PH

Elektromobilisti si přeci nabíjí doma. Takže infrastruktura už je.

0 0
možnosti
ZP

V naší firmě máme 14 nejrůznějších automobilů, většinou nafta. Současná nabídka elektrických vozidel včetně hybridů pro nás představuje ekonomický nesmysl. Rovněž jako manažerské vozidlo bych neměnil naftu za elektro. Nicméně, jako velké dodávkové vozidlo s dostatečným dojezdem /1000 km/, bychom o tom mohli uvažovat.

2 0
možnosti
TB

Pracovní doba je 8 hodin. Přemýšlím jak byste chtěl za tu dobu těch 1 000 km najet. Dodávky většinou jezdí městský a příměstský provoz. Myslím si, že na takový provoz by bohatě stačil dojezd kolem 250 km. V městském provozu jsou mimochodem elektromobily velmi efektivní.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo

5. května 2024

První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...