Diskuse k článku

Elektroauta prosazují politici, je to chyba, myslí si šéf velké půjčovny

Politické úsilí o prosazení elektromobilů je drahá chyba. Uvedl to generální ředitel a hlavní akcionář velké německé autopůjčovny Sixt Erich Sixt. Poukázal přitom na skutečnost, že stěžejní suroviny včetně kobaltu jsou už dnes pod kontrolou asijských společností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47o82s47e83f 61Š32o48l59t95e77s 8584258930923

Argumentace pracovními místy mě tedy vážně uzemnila. To jako fakt? Tímhle se argumentuje už staletí a kdyby to byla pravda, tak dneska nemá nikdo práci.

+1/0
4.6.2018 9:05

P53a50v34e63l 85K13u26t93i30l 9560206893949

Ano přesně tak. Třeba takový bagr může vzít práci až 20 lidem s lopatama.

0/0
4.6.2018 19:44

J90a13n 60T79a34r27a31b91a 4186846809809

Otevřeně říkám, že příznivcem elektromobility jsem. Nikoli z pomýlených ekodůvodů, ale proto, že elektropohon je prostě příjemná věc.

Začal jsem jízdním kolem, před lety jsem rodinu vybavil elektrokoly, 3kg baterie má 0,5kWh a jako pomocník do kopců nebo na rychlejší jízdy je neocenitelná. A těch 0,5kWh za běžný celodenní 80km výlet nespotřebujeme ani z poloviny. Umím si představit totéž i pro městský skůtr, tam už samozřejmě nikoli 0,5kWh, ale 5-10x tolik.

Auto na baterie je ale (při současném stavu vývoje akumulátorů) naprostý nesmysl. Vozit s sebou 500kg zátěž, abych dojel 400km a pak někde hodiny dobíjel, to je úchylnost.

Takže --- až budou palivové články, nebo jiný efektivní zdroj elektřiny, možná. Zatím je to kravina.

+7/0
3.6.2018 18:08

J62i86ř88í 12S87c96h94w50a56c36h 8178594288246

je to kravina i pro někoho, kdo za den ujede místo 400 km jen 40 km? ;-)

0/0
3.6.2018 22:00

M17i26r52o61s90l72a70v 36M56e55d 3444966

Jak se to vezme. Pro dost lidí by byl elektromobil užitečnou záležitostí a já bych to třeba užil - mám RD s garáží (takže možnost dobíjení), do práce dojíždím cca 30 km a pokud něco nakupuji a nebo zařizuji, tak je to v dvanáct kilometrů vzdáleném městě. Jenže občas jezdím mnohem delší trasy a když si koupím auto, tak prostě chci, aby zvládlo (například) 600 km, bez toho, abych někde čumákoval dvě hodiny, než se ten kepl nabije a plánoval cestu od zásuvky zásuvce (za ty prachy). Mít dvě auta se mi zdá být zbytečný luxus a kupovat si za třčtvtě mega auto, které ujede dvěstě kiláků a zhebne (takže bych si musel na delší cestu půjčovat "klasické" auto), to se mi prostě nechce.

+2/0
3.6.2018 22:55

P33a97v72e11l 44K65u53t81i32l 9250366913429

Já se občas stěhuji a taky jsem si nekoupil kvůli tomu náklaďák. Pro vás by byl ideální začátek plug-in hybrid.

0/−1
4.6.2018 19:39
Foto

M58i24r49o47s63l95a11v 61S20t19e14i48n56e92r 4170192350406

Nejrozumnější kompromis by byl CNG. Plynu bude ještě století dost. Lehčí a pevnější nádrže na stlačený plyn jsou poměrně menší problém, než lehčí a výkonnější akumulátory.

Dojezd lze zajistit benzinovou nádrží, takový motor jede i na lehké uhlovodíky.

Nejlepší účinnost má ale nafta, zatím se jí mnohde topí nebo vyrábí z ní elektřina, na to je jí škoda. Profesionálové asi ještě dlouho u toho dieslu zůstanou.

0/0
4.6.2018 20:06

J42a66n 89T73a96r77a55b90a 4506166459919

Je to kravina i tak. Tahat navíc několik metráků, aby to dojelo do města a zpět kravina je. Navíc jen zanedbatelné množství vozidel nejede nikdy 200+km.

+1/0
4.6.2018 8:41

J90i89ř60í 28S41c58h31w88a91c59h 8438454238876

a ujet elektromobilem jednou za čas 200+km je neřešitelný problém?

0/0
4.6.2018 11:49

J67i61ř87í 72S45c72h95w84a92c34h 8528844278716

tahat za sebou do města několik metráků navíc není kravina, je to nevýhoda, to uznávám. Naproti tomu nedýchat "smrady" z výfuku za elektromobily přede mnou je výhoda taky dost velká.....;-)

0/0
4.6.2018 11:56

P91a72v54e93l 25K28u27t24i86l 9370606583879

Vycházíte zřejmě z toho že tahat nadměrnou hmotnost je u klasických vozu docela problém. U Elektromobilů jednak elektromotor má dostatečnou rezervu výkonu na to tuto hmotnost rychle rozjet a při brždění motorem velkou část energii získá zpět .

0/0
4.6.2018 19:42

P46a47v82e33l 53K59u18t20i92l 9120776693729

Možná kdyby jste si někdy vyzkoušel nejen elektrické kolo ale i elektrické auto mluvil By jste jinak. Vím to z vlastní zkušenosti.

0/−1
4.6.2018 19:37

P94a16v96e35l 75O55t40i59s96k 2296151487

Musím se pousmát nad některými názory i tady prezentovanými, jako že všechno co přichází nové tak má těžkosti a lidi tomu nedůvěřovali např. železnice a automobilismus apod. No lidičky to snad nemyslíte tím něčím novým právě ta elektroauta, ty jsou tady déle než ty benzínová, ale mají stále stejné neduhy a právě proto, je auta se spalovacím motorem úplně převálcovala. a dnes by tomu nebylo jinak nebýt různých politických tlaků, nařízení, zákazů a dotací. když přišla železnice s parní lokomotivou, tak přinášela, větší užtnou hodnotu než koně uvezlo to mnohem víc, dál, rychleji atd. stejně automobily proti konským povozům. Takže i když to bylo zpočátku neskutečně drahé, tak se to celkem rychle masově rozšířilo, do celého světa. Tak nějak samo. Jenže u elektro aut nic z toho neplatí, snaží se rozšířit už přes 100 let, jsou velmi drahé a užitné vlastnosti, jsou horší než auta se spalovacími motory. Tak mi řekněte kromě ekologie,a ani ta není tak růžová u e-auta jak se hlásá, proč bych měl vyměnit své staré auto za elektro, je násobně dražší, slabý dojezd, tzn. při každé delší trase abych předem plánoval přesně kudy pojedu kvůli nabíječkám., a zastavoval tam kde potřebuje auto ale ne kde potřebuji nebo chci já, l při každém dobíjení na trase abych si dával něco k jídlu, jinak tam budu jen tak lelkovat kolem auta., nemožnost kdykoliv se rozhodnu vyjet autem, protože pokud bude zrovna vybité tak jsem v nahraný.Tohle to je jen pár mínusů o proti klasickému autu. A nebo jako že bych měl jedno auto větší benzínový, za 800 000 na dlouhý cesty a jednu malou nákupní tašku do města za ty samé peníze, no tak to bych asi musel být blázen,. Samozřejmě jsou takoví mezi námi, kteří to tak mají, třeba nevědí co s prachama, ale jinak je to trochu ulítlé:-)

+11/0
3.6.2018 15:42

D29a94v69i53d 74K60n21a85p83e58k 8467204116975

Konečně někdo, kdo má zkušenosti z praxe s provozem aut, říká jaká je skutečnost, co zákazníci chtějí a jaká je infrastruktura, Ne jak ti dopravní "ekoexperti"

+2/0
3.6.2018 14:58

P34e18t60r 97M69i76c33h52a32l 2210264601602

Elektromobil je dobrá myšlenka. Ale ne se stávajícím zdrojem energie. A Sixt má pravdu.

+3/0
3.6.2018 14:24

V14í27ť38a 49K27r77u83t34i64š 1480664285517

Elektromobil je sice hezká idea, ale za současného stavu nejsou pro masové rozšíření podmínky, neboť jeho vlastnictví a používání znamená pro majitele proti klasickým autům i zcela objektivní omezení, která u těchto aut už mozna 100 let nikdo neřeší - dojezd a doplnovani paliva.

A pokud chci u elektromobilu prodloužit dojezd, tak do něj musím narvat více baterek. A dostávám se do smyčky - více baterek - větší hmotnost - větší cena - delší nabíjení. Což jde proti ekonomice výroby a částečně i proti uživatelské přívětivosti.

+5/−1
3.6.2018 13:12

P65a83v87e45l 69O86t34i77s31k 2316971977

Přesně tak, mnoho lidí namítne, že jen hledáte důvody proč to nejde.Jenže ty důvody proč se e- auta nedokázaly vůči autům se spalovacím motorem prosadit, i když tady byly dříve, jsou stále stejné. A dokud se to nepodaří uspokojivě vyřešit tak nemají šanci se normálním způsobem prosadit

+4/−1
3.6.2018 13:25

P59a37v25e76l 71K58u36t23i98l 9160676543199

Dle mého názoru je největší problém že většina lidí co naprosto jasně vědí jak je elektromobil na nic v něm nikdy nesedela natož ho pak řídila.

0/−2
4.6.2018 19:47

J28o42s27e72f 68Š69o93l78t27e20s 8494638850503

Elektroauta se teď začínají konečně tak nějak rozumně prosazovat do bohatších rodin jako druhá auta do rodiny. Mají 40 kWh baterii s dojezdem kolem 250 km, což u druhého auta bohatě stačí na všechno s velkou rezervou.

0/0
4.6.2018 19:48

P39e36t82r 82M95a40l50i67š49k67a 6571925891393

Místo pokládání kabelů k jednotlivým parkovacím místům pro nabíjení, by mohli rovnou natáhnout nad silnice troleje a auta nebudou potřebovat ani tak velké baterie.:-P

0/0
3.6.2018 12:41

M15i51r58o25s43l36a50v 53M17e14d 3614616

Pravdu má minimálně v tom, že z hlediska surovin by to byl krok z bláta do louže. Dnešní situace je taková, že mnoho států je závislých na dovozu ropy (pokud se jedná třeba o země EU, jsou závislé na dovozu i z mnoha zemí, se kterými nejsou zrovna v přátelských vztazích). Tato závislost by při masovém rozšíření výroby elektromobilů byla ještě rozšířena o závislost na dovozu kobaltu a dalších surovin, přičemž závislosti na ropě by zůstala (nejedná se jen o benzín a naftu - ropa je stěžejním materiálem například pro výrobu plastů). Jinak proti elektromobilům nemám zásadních výhrad s výjimkou poněkud problematickému poměru dojezd - cena. Až se někdo vytasí s elektromobilem, který má cenovku srovnatelnou s běžným autem a bude se mu blížit i dojezdem (na jedno nabití stejný jako na jedno natankování), budu to brát jako možnou variantu.

+4/0
3.6.2018 12:07

H13o29n41z26a 74T22a85r 3179952854262

Automobil je jenom přechodné módní řešení. Mysleli si ještě v roce 1903...

Dnes jsou lidé, kteří st toto myslí o elektromobilech.

http://www.auto.cz/automobil-je-jenom-prechodne-modni-reseni-mysleli-si-jeste-v-roce-1903-93654

---1903 „Kůň tu byl, je a bude. Automobil je jenom přechodné módní řešení,“

---1943: „Myslím, že na světě je trh možná tak pro pět počítačů." (šéf IBM Thomas Watson)

---1946: "Televize se neudrží na žádném trhu déle než šest měsíců. Lidi se brzy nabaží koukat večer co večer na dřevěnou bedýnku." (vysoký představitel studia 20th Century Fox Darryl Zanuck)

---1959: „Než člověk stane na Měsíci, bude vaše pošta z New York do Austrálie doručována v řádu hodin naváděnými raketami. Stojíme na prahu raketové pošty." (generální ředitel americké poštovní služby Arthur Summerfield)

---1961: „Neexistuje prakticky žádná šance, že by komunikační vesmírné družice mohly být využívány k poskytování lepších telefonních, telegrafních, televizních nebo rozhlasových služeb ve Spojených státech." (komisař americké Federální komunikační komise T.A.M. Craven)

---1966: „Nakupování na dálku je sice proveditelné, ale neuchytí se." (časopis Time)

+4/−3
3.6.2018 11:49

R32o71b24e67r60t 91M58a25t75u78l64a 8737759616345

Zásadní problém je, že všechny věci poskytovali více výhod než předchozí, elektromobil má pouze jednu výhodu a pak hromadu nevýhod...

+9/−1
3.6.2018 12:20

P30a58v10e84l 29O77t31i43s37k 2316351337

Přesně vždy to byl posun v kvalitě a v lepších vlastnostech atd. A tak i přes samozřejmě tehdy vysokou cenu se prosadily, i když koně nikdo nezakazoval.:-)

+3/0
3.6.2018 13:28

P92a44v16e82l 43K28u35t36i52l 9280676893619

Zajímavé dle mého názoru je to přesně naopak elektromobil má jednu nevýhodu ale jinak je jízda v něm úplně jiný Levell než jízda V aute s pistovim motorem.

0/−2
4.6.2018 19:49

D57a88v84i82d 48K54n65a64p50e91k 8367174206665

Hezké výroky. Problém je v tom, že věci jako televize, auto, počítač, atd. se prostě prosadily samy, protože nabízely něco, co předtím nebylo a za cenu, kterou byli lidé schopni akceptovat. A přesto to trvalo desítky let a bylo to to pozvolné. Co nabízejí elektromobily proti klasickým autům? Kolik stojí v porovnání s klasickým autem? Odpovím si sám: je to dražší a horší než spalovák. Takže opravdu samé konkurenční výhody.:-):-):-)

+5/0
3.6.2018 14:57

P47a11v38e86l 46K34u68t64i79l 9680956303549

Já třeba nechápu jak se mohli prosadit chytré mobilní telefony. Je to daleko dražší a na jedno nabití to vydrží daleko méně. A pak mi ještě nějaký srandista řekne že se to vyřeší třeba tím že si sednu do restaurace a tam bude zásuvka kde jsi ho nabiju. Cha cha cha.

0/0
4.6.2018 19:52

D50a35v81i11d 90K20n33a70p88e46k 8597884756695

A on se snaží někdo zakázat klasické mobily a nařídit chytré mobily? Chytré mobily si lidé kupují pro jejich výhody, které převažují nad nevýhodami. Kdyby bylo více nevýhod než výhod, asi by se tolik nerozšířily.

+2/0
4.6.2018 20:27

J67a52n 52V79á74c32l60a86v34í23k 3412316641929

Z pohledu půjčovny mi to přijde dost logické - jejich cílová skupina jsou zákazníci, pro které elektromobily příliš nedávají smysl.

+3/0
3.6.2018 11:39

M92i18l25o85š 27K10o25l39m67a89n 6456953867952

Jak moc je mědi na výrobu kabelů pro novou rozvodnou síť ? Ke každému rodinnému domku a bytu v paneláku bude přidělena alespoň jedna dobíjecí stanice, nebo budou zřízena centrální parkoviště s dobíjecími stojany ? Možná bude stačit chodit do lesa na dříví, abychom si zatopili u domku v parní turbině, která bude pohánět generátory na dobíjení baterií.Možná by stačily troleje nad silnicemi, něco jako jsou autíčka pro děti na poutích.... Věřím tomu, že jsou vyvinuty nové, reálnější způsoby než baterie je jisté, jen se musí dočerpat zásoby ropy.

+2/−2
3.6.2018 11:14

V58l63a77d96i69s64l10a22v 37B88u30r96y92š62e10k 1679692687544

přemýšlím, jak se topí v parní turbíně, ale je to jedno, kdyby lidi jen vždycky hledali důvody, proč něco nejde, tak bychom stále žili jako zvířata, celý pokrok neštěstí ale táhnou lidé, kteří nehledají důvody, proč něco nejde, ale snaží se problémy vyřešit, těm vděčíme za to, že tady nežijeme jako zvířata a nekrmíme se bobulemi

+1/−2
3.6.2018 11:19

M39i77l80o31š 73K70o75l53m38a83n 6626433787452

8-o8-o8-o

+1/0
3.6.2018 11:41

R64a37d69i44m 43P61o98l92á79š79e35k 9646293169619

No, možná máte pravdu, ale pro zajímavost si zkuste spočítat, kolik z jednoho nákladu dříví by bylo jízd plně nabitého elektrormobilu. Musít započítat i účinnost příslušného zdroje.

0/−1
3.6.2018 12:46

P39a98v29e76l 50K56u28t76i42l 9140366923209

Vtip je v tom že ropu je potřeba si nechat na věci které nahradit nelze. Bohužel z elektřiny plast nevyrobím ani hnojivo nevyrobím

0/0
4.6.2018 19:56

P70a38v73e54l 51K60u38t35i39l 9330356163559

A slyšel jste někdy o solárních panelech? Nebo vám třeba přijde jednodušší i vyrobit jsi doma benzín?

0/0
4.6.2018 20:02

R46o96b10e94r18t 50M69a91t98u83l42a 8667379886465

Elektromobily na baterky jsou začarovaný kruh. Ve městě, kde by se hodily je nemají lidi, kde nabíjet a pro lidi na vesnici mají zase malý dojezd. No a to raději nezmiňuji cenu. Takže nechápu proč se raději nevěnují tomu jak dostat energii do motoru z něčeho jiného jak baterky nápady jsou. Můžou začít ethanolem a postupně se propracovat k něčemu vhodnějšímu a lepšímu. Zákazy prodeje dosáhnout akorát toho, že lidi budou mít 40 let stará auta

+2/−2
3.6.2018 11:05

V60l37a40d17i67s88l31a51v 16B80u23r68y77š36e98k 1759932697944

každej má na to jinej názor, nakonec to všechno nějak dopadne, jako vždycky, někdo chce elektriku, někdo naftu, jinej zase vodík či líh, nechal bych to, jak to dopadne, dnes víme jen to, že dohoda nebude snadná, elektroauto si samozřejmě koupí jen ten, kdo ho bude mít kde nabíjet, v tom bych ostatní zase tak nepodceňoval, že to nevědí

+2/0
3.6.2018 11:15

R20o30b76e47r95t 84M33a27t71u53l41a 8867249716915

Nechat to jak to dopadne by bylo nejlepší, ale když se do toho motají zákazy a dotace tak to půjde těžko. Já mám teda pocit, že někteří politici to bohužel opravdu nevědí a nebo jsou tak podplacení...

+5/0
3.6.2018 12:25

L73a12d91a 28B48r65y24c 4552934230941

Jen takova technicka...

Kolik, z obhajcu elektromobility, vlastni-nevlastni nejake elektropopojizdedlo, a z jakeho duvodu.

Predem diky za osvetleni...

+4/0
3.6.2018 10:45

V81l91a65d98i17s48l96a41v 78B25u83r88y44š31e44k 1709592967744

já nevlastním protože mně to nevyhovuje, pokud zjistím, že je to pro mně výhodný, tak na to přejdu, počítám, že jako důchodce nakonec u elektromobilu skončím, má to pro důchodce mnohé výhody, ůdržba, jízdní vlastnosti ve městě, mimochodem, že to někdo obhajuje ještě nemusí znamenat, že s tím jezdí, to je dětinská představa, já vám to řeknu tak, abyste to i vy pochopil, jak budou elektromobily vyhovovat čím dál víc lidem, tak jich začne přibývat

+2/−3
3.6.2018 10:55

L92a97d95a 85B61r96y82c 4742314390941

Nerozumim vasi poznamce "abyste to i vy pochopil", snazite se reagovat podrazdene?

Dotkl se vas muj komentar?

+2/0
3.6.2018 11:15
Foto

J73a81n 33Č11e13r41m61á71k 4459918895827

nemám nic proti elektromobilům, jen jim v tuto chvíli příliš nevěřím... Celý tento průmysl není tažen poptávkou a výsledky nýbrž diktátem politiků... Ti přitom dle svého zvyku, že problémy řeší nástupce zavírají oči nad nedostatky, které jsou zřejmé snad každému...

Proč v současnosti spíše nepodpoří jiné "čisté" technologie, které už tu jsou? Ať se zaměří na CNG třeba, podpoří stavbu čerpaček a změní jejich vyhánění z podzemních garáží...

Elektro, jsou-li životaschopné si cestu najdou... Věřím jim třeba v zásilkovém obchodě, tam jsou zřejmě na dobré cestě Německá pošta, která si je i bude vyrábět...

Věřím elektrokolům, možná i malým druhým či třetím autům do rodiny užívající se coby doprava do práce, po městě apod...

Ale to vše je závislé na ceně a infrastruktuře... Nikoliv na nátlaku a rozhodnutích shora, neboť to si musí zvážit a náklady propočítat každý sám...!!

+3/0
3.6.2018 10:21

J92i75ř89í 22S57c96h14w94a64c58h 8298304958856

jaký nátlak shora? Nikdo nenutí kupovat někoho kupovat zrovna elektromobily.

+1/−1
3.6.2018 22:11

T15o13m11á33š 72S75l11a82d50k11ý 2645428281123

Příliš nerozumím tlaku na zavedení elektromobilů, vždyť ohánění se ekologií je zcela absurdní. Vytěžíme nikl v Brazílii, další drahé kovy v JAR a Austrálii, následně to naložíme na gigantickou přepravní loď (poháněný naftou) a dovezeme to do Číny či Koree. Tam to vše přetavíme a vytvoříme baterie, ty pošleme do USA či Evropy - lodí. Výdrž baterie cca. 5 - 7 let (když dobře). A nebudeme se bavit o tom odkud se bere elektřina na jejich dobíjení. Takže bych se vsadil, že celková ekologická zátěž na výrobu jednoho elektromobilu je vyšší než za celou životnost dieselového automobilu.

+4/−3
3.6.2018 9:16

J18a86n 60K81o13t25a13s 9199700842356

Velké baterkárny se začínají stavět i v Evropě - korejské LG Chem v Polsku, SDI Samsung v Maďarsku, SK Innovation také v Maďarsku. To jsou takové první vlaštovky.. Bude třeba ale stavět mnohem víc.

+2/0
3.6.2018 9:39

V77l27a43d39i25s62l13a14v 27B35u57r70y22š29e24k 1809192347884

já tomu tlaku rozumím, ve městech se lidi dusí čím dál víc, musí se kvůli tomu omezovat doprava, to je zase politicky dost těžko prosaditelný, tak se hledají cesty, jak z toho ven, víc bych v tom nic nehledal

+2/0
3.6.2018 10:40

P56a24v78e11l 85O76t96i47s26k 2796821957

Ano právě ve městech by elektroauta byly z hlediska emisí v ovzduší přínosem, problém je že právě v těch městech to lidi nemají kde nabíjet.

+1/−1
3.6.2018 12:25

M41a26t97y93á57š 67R53. 7359476615379

Tak určitě li-on baterie není konečná, pořád se zkoumají nové.

Baterie vydrží klidně i 10 let, pak se buď zrecykluje, nebo se použije jako úložiště. Mimochodem, nafta se musí nalézt, vytěžit, převézt, zrafinovat a znovu několikrát převézt, než se natankuje do auta.

+4/−4
3.6.2018 14:49

I10v76a59n 26J48a61n88o43u92š83e81k 4375200980250

Zajímalo by mě, zda politici řeší tankování elektromobilů. U spalovacích aut načerpám za cca 5 minut tolik energie, jako u elektro za dnes jednu hodinu. A čerpací pistole je minimální problém proti tlustým elektro kabelům.

+6/−2
3.6.2018 9:14

J56a62n 28V25á85c34l44a39v26í53k 3232346651239

Je to trochu jiná filozofie - auto většinu dne stojí a nejede, tak proč ho "nenatankovat" v tu dobu?

+2/−1
3.6.2018 9:27

Najdete na iDNES.cz