ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Depositphotos

Třikrát a dost. Vybití elektromobilu řeší asistence, ale má to omezení

  • 159
Aby vám po cestě nedošel benzin, můžete si vzít s sebou kanystr, nebo si někoho stopnete, aby vás dovezl k nejbližší pumpě. Když uváznete s elektromobilem kvůli vybité baterii, máte v podstatě jedinou možnost – zavolat asistenční službu. Jak často je možné takovou věc využít?

Kolikrát ročně je možné si zavolat odtah k vybitému elektromobilu, bylo donedávna věcí, o které se příliš nahlas nemluvilo. Elektromobily s krátkým dojezdem a malá síť dobíjecích stanic si o takové problémy přímo říkaly. Proto v podmínkách asistenčních služeb o tom většinou přesná informace nebyla.

Dnes už to je jinak a podle námi oslovených automobilek lze takovou službu využít bezplatně v rámci asistence jen párkrát v kalendářním roce. Odtah k nejbližší nabíjecí stanici nebo do nejbližšího servisu má třikrát ročně třeba Škoda Assistance. Třikrát mají takovou možnosti i zákazníci značky Kia.

„Noví klienti značky Peugeot mají po dobu šesti měsíců od nákupu vozu nárok na jeden odtah vybitého vozu zdarma. Klienti, kteří uzavřeli servisní smlouvu, pak mají nárok na tento bezplatný odtah po celou dobu trvání smlouvy a v rozsahu dvakrát ročně,“ říká mluvčí českého Peugeotu Radka Matthey.

V praxi takových případů moc není. Linka pomoci řidičům 1224, kterou provozuje Česká kancelář pojistitelů, sice statistiku jednotlivých případů nevede, protože slouží jen jako přepojovací centrum na jednotlivé služby, ale z kusých informací lze nějaký obraz získat. Třeba Peugeot loni evidoval čtyři takové případy, letos dva. U Kia potřeboval odtah loni jeden zákazník, letos do konce března také jeden.

„Od příchodu elektrifikovaných modelů Citigoe iV a Superb iV v roce 2019 na český trh evidujeme nižší jednotky případů těchto odtahů,“ uvedl mluvčí Škoda Auto v ČR Pavel Jína.

Ze statistik členů České asociace asistenčních společností vyplývá, že sice přibývá počet asistenčních zásahů u elektromobilů, což souvisí i s rostoucím počtem těchto vozů na silnicích, ale vybití baterie není velký problém. 

„V současnosti členské asistenční společnosti zasahují u několika desítek nepojízdných elektromobilů za měsíc. Převládají běžné závady, které se řeší i u vozidel se spalovacími motory, nejčastější jsou defekty pneumatik. Případy vybitých trakčních baterií v elektromobilech nejsou příliš časté, dokonce bych řekl, že jsou spíš ojedinělé. Registrujeme však případy, kdy došlo k poruše pohonného elektrického ústrojí a vozidlo muselo být odtaženo do odborného servisu, kde byla závada odstraněna,“ řekl iDNES.cz Aleš Povr, mluvčí Česká asociace asistenčních společností.


Elektromobil