Diskuze
Třikrát a dost. Vybití elektromobilu řeší asistence, ale má to omezení
Děkujeme za pochopení.
Z44d22e29n47ě17k 45P35a84v43l42i49š
Stačí elektrocentrála v kufru a kanystr benzínu.
P69e81t92r 39M38i28c42h78a95l
Ona by tak slepá být úplně nemusela. Ale to by se musely vyvinout menší a lehčí baterky s vyšší kapacitou. A taky by se musely dát nabít z nuly do sta procent do půl hodiny a na 500 km reálného dojezdu do 10 minut. A pochopitelně by musela dost radikálně klesnout cena. Dokud tohle současně nebude platit, elektromobily se masově nerozšíří (pokud to nedostaneme rozkazem).
R62u25d32o59l80f 21P45e93k39á43r50e57k
Řešení existuje již několik let...
V49l23a77d15i92m52í46r 54R77e17t16t51i63n46g45e98r
A proto já půjdu do vodíku a ne do baterek.
B26r70o11n21i26s42l42a86v 28S34t33r56a89k84a
A nebo si sebou vozte vozík s elektrocentrálou!
I19g39o16r 43G66o67t86t32w91a85l21d
Téměr nikdo si tu zřejmě neuvědomuje, že EV si majitel většinou nabíjí doma. Přijede do garáže, zasune zástrčku a nestará se. Ráno přijde k vozidlu, které má "plnou nádrž". Pokud za rok najedete řekněme 25 tis. km, tak musíte asi 25x k pumpě. Když tam tankováním a placením strávíte vždy cca. 10 minut, tak za rok jsou to asi 4 hodiny. Navíc nemusíte vždy nabíjet "do plna", stačí jen tolik, abyste dojeli k nabíječce, kterou máte třeba doma, na chatě nebo v práci. Já jsem při stejném dojezdu strávil za rok nabíjením zhruba 1,5 hodiny celkem. A pomyslné "hladové oko" se mi zjevilo jen jednou, kdy kvůli coronaviru byl nedaleký Supercharger v Německu pro mě nedostupný a nějací příznivci rychlých autíček udělali párty u jednoho OC, kde zablokovali všechny nabíječky, takže jsem musel nouzově hledat alternativu (asi 40 km dál).
Š29i59m86o22n 65M93a88r48t49y60n43e90k
Já loni jezdil pravidelně z ČB do Brna. Dvakrát na cestu jsem využil elektromobil. Pravidelná zastávka v Humpolci by se nechal překousnout, už méně se nechalo překousnout hledání ubytování v Brně s možnosti dobíjení.
Ve výsledku se pohodlněji jezdilo s fuj naftovým autem (s poloviční pořizovací hodnotou), kde toto odpadlo.
I41g30o21r 45G30o87t27t40w89a55l24d
Je zajímavé, že se v článcích na téma elektroaut vyjadřují především lidé, kteří zjevně EV nikdy neměli ani neřídili. Přijde mi, že je tu kult vzývačů benzínových a naftových motorů, jejichž desatero zní asi takto (možná v jiném pořadí): Nepochválíš auta elektrického. Neusedneš do auta elektrického. Do každé diskuze o elektroautech přispěješ nějakým nesmyslem. Třikrát denně se pokropíš naftou nebo benzínem. Pokud je to možné, zaparkuješ na místě pro nabíjení. Nebudeš se přátelit s majitelem vozidla elektrického. Ochráníš planetu před blackoutem poškozením každé nabíječky, na kterou narazíš. Kde platí pravidlo zipu, nepustíš před sebe vozidlo elektrické. Budeš hanit každé vozidlo elektrické i jeho majitele a řidiče. A nakonec, nepomyslíš dobré myšlenky ani nevyslovíš dobrého slova o vozidlech elektrických, jinak se budeš nadosmrti smažit v Pekle na elektrickém křesle, namísto aby sis užíval naftových koupelí a vůně spáleného benzínu na věčnosti v Ráji.
P98e97t36r 78D98r42a86p92a78l
Ano, mate pravdu, 98% ridicu elektromobil nevlastni. A hadejte proč?
Š10i95m82o54n 73M61a39r43t17y49n33e74k
Aby to dávalo smysl (zelený), musela by být i ta odtahovka elektoromobil...
F74i22l54i32p 65Z44á73v54o31d72n45ý
V jednom zahraničním testu srovnávali dojezd malých elektroaut. Vyrazili společně a jeli, dokud se baterie nevybily. Auta postupně odpadávala a všechna (tuším až na jedno) měla společné to, že když došla šťáva a auto zastavilo, aktivovala se parkovací brzda a auto nešlo odtlačit. Ne vždy se povedlo zastavit na bezpečném místě. Prostě kde to chcíplo, tam to stálo až do příjezdu odtahovky.
PS: Vtipný moment nastal u Renaultu Zoe, který zastavil poblíž domu anglického genlemana, který sice poskytl svou prodlužovačku k alespoň částečnému dobití, ale neodpustil si poznámku, že by si měl řidič velmi vážit toho, že mu pomůže, přestože se jedná o francouzský vůz
I87g24o38r 25G89o15t62t66w64a76l40d
Což je skutečně velmi reálná situace. Běžně řidiči zkouší, jak daleko jejich auto dojede, než jim úplně dojde zdroj energie. Elektroauto (nějak) dobijete (byť to baterii vůbec neudělalo dobře) a jedete dál, autu se spalovacím motorem dolijete palivo a modlíte se, aby nebyl nutný odtah do servisu, kde mu vymění palivové čerpadlo, palivový filtr, a když je u dieselu hodně velká smůla, tak i zadřený motor.
A33n37d89r56e35j 86M95a81s16a90r33y59k
Neznám nikoho kdo sebou vozí kanystr nafty nebo benálu. Nevidím důvod. Když nekomu dojde palivo nebo elektrina v baterce je proste blbec. I elektromobil ma hladove oko ktere sviti když to klesne pod určitou hranici. A od rozsvícení se bezpečne dá dojet k nejaké zasuvce kde se to nechá dobít. To jsou zase jenom takové fámy pro odpůrce všeho nového.
P61e65t53r 20D30r58a14p68a78l
Dobrý den babicko, nemáte trochu vody, já mám takový hlad, ze bych tu i přespal a auto dobil?
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
DLOUHODOBÁ BRIGÁDNICKÁ VÝPOMOC – Zadávání farmakovigilančních dat
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha