Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Třikrát a dost. Vybití elektromobilu řeší asistence, ale má to omezení

Aby vám po cestě nedošel benzin, můžete si vzít s sebou kanystr, nebo si někoho stopnete, aby vás dovezl k nejbližší pumpě. Když uváznete s elektromobilem kvůli vybité baterii, máte v podstatě jedinou možnost – zavolat asistenční službu. Jak často je možné takovou věc využít?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZP

Stačí elektrocentrála v kufru a kanystr benzínu.

0 0
možnosti
LH

Slepá vývojová větev, nic víc.

10 4
možnosti
PM

Ona by tak slepá být úplně nemusela. Ale to by se musely vyvinout menší a lehčí baterky s vyšší kapacitou. A taky by se musely dát nabít z nuly do sta procent do půl hodiny a na 500 km reálného dojezdu do 10 minut. A pochopitelně by musela dost radikálně klesnout cena. Dokud tohle současně nebude platit, elektromobily se masově nerozšíří (pokud to nedostaneme rozkazem).

0 0
možnosti
HT

H65o59n95z50a 10T18a55r

21. 5. 2021 17:52

V některých zemich jezdí asistenška s ...

https://www.youtube.com/watch?v=hSWVx36OC8g

0 0
možnosti
VR

A proto já půjdu do vodíku a ne do baterek.

3 3
možnosti
JN

J19a38n 43N23o65v10á73k

21. 5. 2021 12:11

A pro ten si s kanystrem dojdete? ;-D

5 0
možnosti
BS

A nebo si sebou vozte vozík s elektrocentrálou!

5 0
možnosti
IG

Téměr nikdo si tu zřejmě neuvědomuje, že EV si majitel většinou nabíjí doma. Přijede do garáže, zasune zástrčku a nestará se. Ráno přijde k vozidlu, které má "plnou nádrž". Pokud za rok najedete řekněme 25 tis. km, tak musíte asi 25x k pumpě. Když tam tankováním a placením strávíte vždy cca. 10 minut, tak za rok jsou to asi 4 hodiny. Navíc nemusíte vždy nabíjet "do plna", stačí jen tolik, abyste dojeli k nabíječce, kterou máte třeba doma, na chatě nebo v práci. Já jsem při stejném dojezdu strávil za rok nabíjením zhruba 1,5 hodiny celkem. A pomyslné "hladové oko" se mi zjevilo jen jednou, kdy kvůli coronaviru byl nedaleký Supercharger v Německu pro mě nedostupný a nějací příznivci rychlých autíček udělali párty u jednoho OC, kde zablokovali všechny nabíječky, takže jsem musel nouzově hledat alternativu (asi 40 km dál).

8 5
možnosti
Foto

Já loni jezdil pravidelně z ČB do Brna. Dvakrát na cestu jsem využil elektromobil. Pravidelná zastávka v Humpolci by se nechal překousnout, už méně se nechalo překousnout hledání ubytování v Brně s možnosti dobíjení.

Ve výsledku se pohodlněji jezdilo s fuj naftovým autem (s poloviční pořizovací hodnotou), kde toto odpadlo.

11 3
možnosti
IG

Je zajímavé, že se v článcích na téma elektroaut vyjadřují především lidé, kteří zjevně EV nikdy neměli ani neřídili. Přijde mi, že je tu kult vzývačů benzínových a naftových motorů, jejichž desatero zní asi takto (možná v jiném pořadí): Nepochválíš auta elektrického. Neusedneš do auta elektrického. Do každé diskuze o elektroautech přispěješ nějakým nesmyslem. Třikrát denně se pokropíš naftou nebo benzínem. Pokud je to možné, zaparkuješ na místě pro nabíjení. Nebudeš se přátelit s majitelem vozidla elektrického. Ochráníš planetu před blackoutem poškozením každé nabíječky, na kterou narazíš. Kde platí pravidlo zipu, nepustíš před sebe vozidlo elektrické. Budeš hanit každé vozidlo elektrické i jeho majitele a řidiče. A nakonec, nepomyslíš dobré myšlenky ani nevyslovíš dobrého slova o vozidlech elektrických, jinak se budeš nadosmrti smažit v Pekle na elektrickém křesle, namísto aby sis užíval naftových koupelí a vůně spáleného benzínu na věčnosti v Ráji.

11 15
možnosti
PD

Ano, mate pravdu, 98% ridicu elektromobil nevlastni. A hadejte proč?

15 1
možnosti
Foto

Aby to dávalo smysl (zelený), musela by být i ta odtahovka elektoromobil...:-/

16 0
možnosti
FZ

V jednom zahraničním testu srovnávali dojezd malých elektroaut. Vyrazili společně a jeli, dokud se baterie nevybily. Auta postupně odpadávala a všechna (tuším až na jedno) měla společné to, že když došla šťáva a auto zastavilo, aktivovala se parkovací brzda a auto nešlo odtlačit. Ne vždy se povedlo zastavit na bezpečném místě. Prostě kde to chcíplo, tam to stálo až do příjezdu odtahovky.

PS: Vtipný moment nastal u Renaultu Zoe, který zastavil poblíž domu anglického genlemana, který sice poskytl svou prodlužovačku k alespoň částečnému dobití, ale neodpustil si poznámku, že by si měl řidič velmi vážit toho, že mu pomůže, přestože se jedná o francouzský vůz :-)

30 0
možnosti
IG

Což je skutečně velmi reálná situace. Běžně řidiči zkouší, jak daleko jejich auto dojede, než jim úplně dojde zdroj energie. Elektroauto (nějak) dobijete (byť to baterii vůbec neudělalo dobře) a jedete dál, autu se spalovacím motorem dolijete palivo a modlíte se, aby nebyl nutný odtah do servisu, kde mu vymění palivové čerpadlo, palivový filtr, a když je u dieselu hodně velká smůla, tak i zadřený motor.

3 10
možnosti
AM

Neznám nikoho kdo sebou vozí kanystr nafty nebo benálu. Nevidím důvod. Když nekomu dojde palivo nebo elektrina v baterce je proste blbec. I elektromobil ma hladove oko ktere sviti když to klesne pod určitou hranici. A od rozsvícení se bezpečne dá dojet k nejaké zasuvce kde se to nechá dobít. To jsou zase jenom takové fámy pro odpůrce všeho nového.

5 8
možnosti
PD

Dobrý den babicko, nemáte trochu vody, já mám takový hlad, ze bych tu i přespal a auto dobil?

10 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...