Čínský holding Dongfeng je třetím největším z „velké čtyřky“ tamních státních výrobců automobilů (patří mezi ně i SAIC Motor, FAW Group a Changan Automobile). Společnost Dongfeng Motor Corporation (DFM) se sídlem ve Wuchanu byla založena v roce 1969 a dnes má velmi pestrou skladbu aktivit. Dongfeng má společné podniky s Kiou, Hondou, Nissanem, Peugeotem a spolupracuje i s koncernem Renault, pro který vyrábí Renault City K-ZE a Dacii Spring.
Kromě značky Dongfeng měla a má i celou řadu vlastních značek, jako například Venucia, Fengdu, Voyah, Aeolus, Nammi, Forthing či M-Hero. S roční produkcí okolo 3,5 milionu vozidel nabízí různé modely osobních automobilů, SUV, malých nákladních vozidel, nákladních automobilů a autobusů se spalovacími motory nebo elektrickým pohonem.
Čínské SUV jako chvála obyčejnosti. Co v autě není, to se nepokazí |
V Evropě je Dongfeng aktivní od roku 2008 a v Česku se jeho první auta objevila v polovině roku 2021 prostřednictvím společnost Bidli. Na české silnice se dostaly modely Fengon 5, Glory 580 a Seres 3. Velké plány nakonec nevyšly, a o rok a půl později se dovozcem do České republiky stala slovenská společnost Plastonic z Košic, která je současně i oficiálním importérem Dongfengu do Maďarska. U nás Plastonic spolupracuje se čtrnácti tzv. multibrandovými dealery, rozesetými po celém území České republiky.