Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Šéf VW chce popíchnout manažery ke změnám, pozval si na to kamaráda z Tesly

  16:00
Šéf amerického výrobce elektromobilů Tesla Elon Musk o víkendu prostřednictvím videohovoru oslovil dvě stovky vedoucích představitelů konkurenční německé společnosti Volkswagen na jejich setkání v rakouském horském letovisku Alpbach. Hovořil například o snaze Volkswagenu přejít k elektromobilům, o svém manažerském stylu či o nynějších problémech v dodavatelských řetězcích a výrobě.

Diess se s Muskem znají dlouho. Německý manažer ho často dává za vzor koncernu VW. | foto: Volkswagen

Takový krok je velmi neobvyklý, na druhou stranu se šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess netají tím, že má pro Muska slabost. 

Cílem konference bylo podnítit vedoucí pracovníky VW k rozsáhlým změnám, které bude muset VW provést, aby držel krok se změnami v automobilovém průmyslu.

Podle mluvčího koncernu Volkswagen právě Diess na zasedání vedení Volkswagenu Muska  pozval. „Jako překvapivý host se k nám večer prostřednictvím videohovoru připojil Elon Musk. Rád slyším, že se i náš nejsilnější konkurent domnívá, že uspějeme v transformaci, pokud na ní budeme pracovat ze všech sil,“ uvedl Diess na sociální síti LinkedIn.

V roce 2014 si Elon Musk vyhlédl dnešního předsedu představenstva VW a chtěl ho „zlanařit“ do funkce výkonného ředitele Tesly. V té době se Diess jakožto šéf vývoje BMW věnoval elektromobilitě v rámci projektu BMW i3 a oba muži se znali i osobně. Němec ovšem odmítl a koncem téhož roku oznámil přechod k Volkswagenu, kde se měl stát jakýmsi korunním princem.

Předsedou představenstva se Diess stal v dubnu 2018. Hned vzápětí se naplno pustil do elektromobility a začal Volkswagen přetvářet v jakousi německou Teslu (čtěte více zde).

Občas se objeví spekulace, že by Diess rád pro Volkswagen celou americkou elektromobilku koupil (zde).

Cílem Volkswagenu je vystřídat Teslu na pozici největšího výrobce elektromobilů na světě. Německý koncern chce do roku 2030 zvýšit podíl vozů s plně elektrickým pohonem na svém celkovém prodeji automobilů na minimálně 70 procent v Evropě a nejméně 50 procent v Severní Americe a Číně. Součástí koncernu je rovněž automobilka Škoda Auto.

Překvapivého hosta na konferenci VW využil Diess k popíchnutí svých manažerů, aby se urychlil další přerod společnosti.

Musk na konferenci v Alpbachu uvedl, že věří, že skupina VW přechod na elektromobilitu zvládne a dodal, že vidí německý koncern jako svého největšího vyzyvatele. „Tesla se musí stát ještě rychlejší a produktivnější než jiné automobilky. Musíme se zlepšit i přes všechny úspěchy,“ řekl podle Handelsblattu Musk.

Konference zahrnovala také přednášku Erin Meyerové, renomované autorky publikací o managementu a obchodu. 

Diess mimo jiné uvedl, že „VW v minulosti udělal mnoho správných věcí, ve starém světě je Volkswagen silný, ale pro nový svět neexistuje žádná záruka“. Jako příklad uvedla Meyerová transformaci Netflixu od DVD ke streamování a produkci obsahu. 

Diess také před publikem hovořil s Muskem o důvodech, proč je Tesla rychlejší než její konkurenti. „Je to styl řízení. Jsem především inženýr a kromě auta mě fascinují dodavatelské řetězce, logistika a výrobní procesy,“ uvedl Musk.

Diess na LinkedInu přitakal, že ho potěšilo, když slyšel, že Tesla jako nejsilnější konkurent zastává názor, že VW uspěje v přechodu „pokud budeme tlačit změny kupředu  plnou rychlostí“. Podle německého deníku také uvedl, že centrála automobilky ve Wolfsburgu se musí zefektivnit, zrychlit.

A upozornil na rychlost Tesly v inovacích. „Jedním z příkladů je, že se společnost dobře vyrovnává s nedostatkem čipů, protože společnost během dvou až tří týdnů přepsala software, tak, že umožňuje použití jejich různých druhů,“ píše německý tisk.

„Brzy vás navštívíme v Grünheide,“ dodal Diess na závěr virtuálního setkání s odkazem na nově vznikající fabriku Tesly u Berlína.

Jen elektro

Americká elektromobilka nyní čeká na konečné povolení pro svou novou továrnu, kterou staví nedaleko Berlína. Automobilka chce ve svém prvním evropském závodě zpočátku vyrábět 150 000 elektromobilů ročně. Automobilka má v Německu skoro dostavěno (čtěte zde).

Elon Musk na posledním setkání akcionářů Tesly uvedl, že absolutní přechod na elektromobilitu bude trvat 40 let, tedy pravděpodobně v roce 2060.

Od roku 2030 plánuje mnoho výrobců vyrábět pouze elektromobily protože očekávají zákaz vozidel se spalovacím motorem.

Americký podnikatel jihoafrického původu uvedl, že na světě se po silnicích pohybuje asi jen jedno procento elektrických vozidel. Musk dále vypočítal, že pokud by mezinárodní trh v současné době nabízel pouze elektricky poháněná vozidla, trvalo by nejméně dvacet let, než by se vozový park obměnil. Elektromobily totiž aktuálně představují jen asi 5 % současných celosvětových prodejů.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

NE GREENWASHINGU! Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG...

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Tesla Y má páté narozeniny. Je nejprodávanějším elektromobilem v historii

Tesla Model Y Performance

VIDEO Americký výrobce elektromobilů Tesla, v jehož čele stojí miliardář Elon Musk, patří k světovým...

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq

VIDEO Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

Soumrak výroby aut v Evropě. Čína v továrně Fiatu, tu po fordech nikdo nechce

Leapmotor má být v Evropě nízkonákladovou značkou, která se má zaměřit výhradně...

VIDEO Italsko-francouzskou rozmíšku v koncernu Stellantis má vyřešit předhozená kost v podobě výroby...

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

Nizozemská elektrická síť kapacitně nestíhá, když se dobíjí stávajících 450...

Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

Airbus evropských automobilek jako poslední šance čelit čínské invazi

Renault Twingo je postavený na novém elektrickém základě, ale jeho karoserie...

VIDEO Víte, jak vznikl Airbus? Dnes jeden ze dvou největších světových výrobců civilních dopravních...

Loni se ve světě poprvé prodalo přes deset milionů elektroaut. V Česku 7 000

ilustrační snímek

VIDEO Ve světě se loni poprvé prodalo více než deset milionů elektromobilů, což znamená meziroční nárůst...

  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

9. května 2024

Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...