Diskuse k článku

Dieselgate u Opelu: policie prohledala kvůli naftovým vozům kanceláře

Německá policie kvůli podezření z podvodů s emisemi u naftových vozů provedla razii v kancelářích automobilky Opel v Rüsselsheimu a Kaiserslauternu. Ministerstvo dopravy pak oznámilo, že spolkový úřad pro motorová vozidla KBA nařídí automobilce Opel svolat k úpravě zhruba 100 000 vozů kvůli nepřípustnému systému pro regulaci emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90e97t97r 78M13i38c26h23a92l 2920384591942

Jo jo, říkali jsme, že máslo na hlavě mají všichni.

0/0
16.10.2018 14:02

D20a22n26i41e22l 31Š15e47v39č34í48k 7456900649548

Každý den v koloně sleduji ty báječně seštelované - a emisní limity zcela jistě splňující - TD... varianty. Občas si říkám, že jedeme za nějakým občansky aktivním občanem, který právě odjel z nějakého protestu a omylem si naložil hořící pneumatiku. Čoudec a smrad nehorázný.

0/−2
15.10.2018 19:26

J75a27n 65M49a71c66h80á18č 3237466663172

No,za autem s Euro 5,nebo 6 ,které funguje,nemůžete vidět a cejtit nic.A jestli je to starej diesel,tak ten sice smrdí a kouří,ale ty mikročástice s vysokotlakých vstřiků,ty tam zase nejsou.Takže můžete bejt v klidu.....

+4/0
15.10.2018 20:05

J27i28ř44í 82S80c21h28w81a12c46h 8498964408596

ale ty mikročástice tam jsou. Co by asi tak donutilo v EURO 5 tak prudce snížit limit, kdyby v EURO 4 ty částice nebyly?

0/−2
15.10.2018 22:55

J76a84n 92D80l76o37u26h44ý 7884539240129

To neni pravda! Kazdy diesel smrdi i ten novy! Jen necmoudi. Kdyz clovek jede ve meste v kabrioletu za dieselem, tak to je opravdu chutovka, hlavne stani na semaforu. A cim ma vyssi normu euro, tim ten smrad je subjektivne vice takovy drazdici.. radsi si “cichnu” starou tatru od hasicu nez diesel v euro6. Schvalne si ten smrad nekdy porovnejte ( ja mel tu moznost). Navic ta tatra nechrli ani mikro-castice ale jenom “castice”. Cili me plicni sklipky zustaly ciste :-D

+2/0
16.10.2018 7:30

I83v40o 52Ž14i98ž22k77a 8483347351211

Plicní sklípky zůstávají čisté i po mikročásticích, ty jdou přímo do krve - můžete zůstat klidný. :-)

0/0
16.10.2018 8:14

J51a46n 98D51l67o23u26h49ý 7794559900899

Jj to mate pravdu ;-)

0/0
16.10.2018 11:30

J52i90ř77í 57S23c91h24w44a13c39h 8768224158136

u euro 5 je hlavně cítit takový "nakyslý zápach" NOx, u euro 6 pokud funguje SCR by tento zápach měl být minimální.

0/0
16.10.2018 13:26

P62e21t23r 84H87o22r76á42k 1359663599864

Jen do nich. Tady jde o životy.

0/−3
15.10.2018 18:47

S45t88a97n63i71s20l16a82v 39N21o83v77o73t18n57ý 2233156479829

Proč s tím už nedají pokoj a nezaměří se na ty co daleko víc znečišťují ovzduší. ;-(

+3/0
15.10.2018 16:54

J86i38ř81í 35S14c72h47w29a34c39h 8658554888586

Něco jako násilníkům a zlodějům dejte pokoj, zaměřte se jen na vrahy....

0/−4
15.10.2018 17:59

T58o30m13á38š 30S10y64r37o37v39ý 9548638985791

To je tedy argument/přirovnání... V daném kontextu by to znamenalo, resp. znamená, že se EU zaměřuje na násilnky a zloděje a vrahy nechává být... To vám přijde v pořádku?...

+2/0
15.10.2018 18:19

J49a39r88o14m53í40r 55K24r97á68l 4730339164649

Tím se přece snižuje počet krádeží. Pokud Vás nškdo zabije, zloděj už Vás okrást nemůže. ;-)

+1/0
15.10.2018 19:41

J26i33ř79í 89S79c48h52w17a91c85h 8768184388336

To, že si myslíte, že EU neřeší velké zdroje znečištění neznamená, že je to pravda.

0/−3
15.10.2018 19:48

M38a12r84t73i82n 42K75a92r83á50s56e29k 9848353248488

Tak ve mestech jsou auta porad povetsinou hlavni zdroj znecisteni, a zaroven ve mestech zije vetsina lidi, cili to zamereni mi pripada vcelku logicke, vam ne?

0/−2
16.10.2018 8:08

S21t95a30n73i56s87l85a46v 71N23o12v41o10t65n75ý 2513556809409

Mě tedy ne proč je asi vždy největší zněčištění na ostravsku? Určitě tam není nejvíce aut, ale je tam těžký průmysl, který je velký velkým zdrojem znečištění

0/0
16.10.2018 14:17

M65a92r79t49i64n 17K95a48r54á75s41e37k 9568863278388

Treba to bude tim, ze Ostrava je jedno z mala vetsich meste ktere dodnes trpi jeste emisemi prumyslu a ve vetsim lokalnimi topenisti? Tim ze vyberete jeden extremni pripad chcete ukazat konkretne co?

0/−1
16.10.2018 14:44

S87t31a91n61i24s98l52a73v 26N65o33v47o12t19n90ý 2363146849589

To není žádný extrém, ukažte mi další města kde v tu stejnou dobu jako bude smog v Ostravě bude i v těchto městech se stejným počtem obyvatel a dopravním provozem.

0/0
16.10.2018 17:51

T40o24m56á74š 97S25y60r39o58v53ý 9838238205181

Nemoc dnešní doby - řešit jen důsledek něčeho a ignorovat příčinu... Protože řešit příčinu je složitější (dá to víc práce) a často to není někomu po chuti...

Takže místo aby se někdo zamyslel, proč vůbec výrobci aut (resp. motorů) vymýšlí takové o*ebávky, tzn. aby se řešila příčina, tak se řeší důsledek... Protože EU byrokratovi je úplně jedno, že existují nějaké fyzikální zákony a že těm neporučí...

Hlavně že se dříve dělaly vtipy o soudruzích, kteří poroučejí větru a dešti... Dnešní EU soudruzi zachází ještě dále... A pak se jednou budou divit, že ty motory, které minimálně na oko splňují normy NOx a CO2, vytváří daleko více zdraví škodlivých částic, než starší motory... A EU byrokrat pak dalším omezováním dojde k tomu, že z motoru má jít jen kyslík a voda...

Trocha konspirace - třeba to nejsou až takoví blbci a je to "jen" lobby ve prospěch elektroaut...

P.S.: Vůči elektroautům obecně nic nemám, ale elektroauta v dnešním podání (s aktuálním typem baterií) jsou nesmysl...

+4/−5
15.10.2018 16:50

J14i60ř51í 12S17c24h98w69a42c47h 8548254698436

Proč výrobci vymýšlí takové o÷ebavky? Aby ojebali normální řešení a více na tom vydělali.

+4/−3
15.10.2018 17:48

T68o26m10á22š 98S21y29r23o37v91ý 9428178405851

A vy myslíte, že to má "normální řešení"? Takové, díky kterému se splní normy a zároveň to nebude mít nějaké další negativní důsledky? Pokud tomu věříte, tak jste dost naivní a můžete se ucházet o místo v nějakém orgánu EU...

+2/0
15.10.2018 18:17

L42u64d22v15í80k 44G93a94j91d66o71š47í14k 2255543234152

Samozřejmě. Už teď sjíždí z linek auta, která plní emisní normy co vyjdou až v roce 2021. Ono když se chce (nebo musí), tak to samozřejmě jde. Problém nejsou fyzikální zákony, ale hlavně komfort spotřebitele a výrobní náklady. Podle fyzikálních zákonů lze vyrobit spalovací motor vypouštějící do ovzduší pouze vodní páru. Akorát je to strašně drahé a megaopruz na údržbu.

0/−3
15.10.2018 22:05

J80i24ř47í 39S47c34h70w84a27c75h 8958304658686

já jsem tomu věřím jsem podle vás "naivní" a vy bohužel hloupý!

Diesely v USA používané v jejich pick-up krávách, Třeba Cummins v RAM se žádným EU normami řídit nemusí a přesto produkují NOx a musí mít SCR na jejich redukci.:-P

0/−2
15.10.2018 22:47

M51a12r92t87i96n 52K58a33r13á71s31e21k 9848673858158

Je zajimave, ze treba EURO5, kterych se tykala dieselgate "nemohly limity splnit kvuli fyzikalnim zakonum", a dnesni auta bezne splnuji mnohem prisnejsi EURO 6 (a podle nezavislych testu to v zasade plni i pri beznem provozu mimo standardizovane testovaci podminky), takze bud zaver z toho je ze bud "porusovaci fyzikalnich zakonu" melou blbosti, nebo se EU podarilo zmenit ty fyzikalni zakony, osobne bych rekl ze pravdepodobnejsi je ta verze c1.

+1/−2
16.10.2018 8:11

T47o98m89á61š 93S82y69r10o24v88ý 9258848255751

Stále asi nechápete, co mám na mysli. Ano, je tu ještě určitý prostor na snižování produkovaných NOx a CO2, ale nikdo z EU byrokratů neřeší, co to ve výsledku znamená. Velký nárůst mikročástic, které představují pro lidské zdraví daleko větší nebezpečí než částice ze starších motorů. Prostě těžko uděláte motor, který bude za všech okolností produkovat nízké množství NOx a CO2 a zároveň nebude produkovat další škodlivé látky. Připomíná mi to dobu, když se do stavebních výrobků začal přidávat v té době zázračný azbest - nikdo tehdy neřešil, zda nemůže mít negativní vliv na lidské zdraví. A až po desítkách let se přišlo na to, že negativní vliv má, až to vedlo k jeho zákazu (resp. velkému omezení používání). Za pár let/desetiletí se budou ti samí EU byrokrati divit, co ty motory produkují a budou je chtít zakázat...

0/0
16.10.2018 9:08

J52i92ř97í 78S73c93h54w91a51c51h 8838684398786

Vy nechápete technický vývoj.

Přechod na turbo diesel proběhl před nějakými 15-20 lety naprosto nezávisle na nějakém "přání" úředníka EU. Tlaky vstřikování se zvyšují na základě "honby za výkonem" a došlo by k němu ať by úředník chtěl nebo nechtěl....

Úředník pak limity na NOx a PČ hasí to, co si automobilky samy nadrobily.

0/−1
16.10.2018 13:20

Najdete na iDNES.cz