dieselový motor | foto: Profimedia.cz

Diesely do muzea. Automobilky ukončují vývoj, Francouzi jdou příkladem

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Miláček všech, kdo chtěli jezdit „za málo“ v evropském souboji s benzinovým rivalem již tahal za delší konec, aby nakonec svůj boj prohrál. Vinou aféry Dieselgate a tlaku na elektromobilitu od dieselu prchají i výrobci ze země galského kohouta, pro kterou se naftový pohon stal synonymem.

Za všechny to nedávno shrnul pro britský Autocar šéf značky Citroën Vincent Cobée: „Diesely už mě nechávají chladným.“ Před pěti lety měly například mezi SUV podíl 80 procent segmentu a loni méně než 50 procent; za tři až čtyři roky by to podle tohoto vysoce postaveného manažera mohlo být méně než 15 procent. Přitom právě SUV bývaly jasným královstvím vynálezu Rudolfa Diesela.

Mimochodem, uhádnete, co dělal jeho vnuk pět let v Praze?

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se