Diskuse k článku

Staré diesely končí na východě Evropy. Do ČR míří spousta aut z Německa

Image dieselového vozu u německých řidičů v posledních letech utrpěl. Do nelichotivého světla postavil naftový motor skandál kolem falšování testů emisí dieselových vozů a hrozící zákazy vjezdu do center měst. Mnohé v Německu neoblíbené ojeté diesely nalézají nové užití ve střední a jihovýchodní Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S41t35a38n50i97s28l94a78v 53N33ý73v42l70t 2574325163

I kdyby majitel felicie namotal 999 999 km, tak je to porad ekologictejsi, nez vyrobit jedno dalsi nove auto. Vyroba auta, to je tuny plastů, tisice km kamionu od subdodavatelů a urcita sada chemikálii co vzniknou jako odpad.

+2/0
31.1.2019 18:47

I76r49e24n93a 30P51l95a81c21h92e50t54k63o86v45á 1856594156740

Každý kdo si nekoupí jednou za rok nový automobil devastuje přírodu a měl by povinně vzít sprej zelené acetonové barvy a nastříkat kousek naší krásné planety zpátky na zeleno.

Být ekologický není složité.

+5/0
30.1.2019 8:56

J43i84ř69í 92S93c73h97w73a57c94h 8708504538306

....ano "smraďoši" si tu ekologii představují velmi jednoduše.....

P.S. Naše planeta je modrá.;-)

0/−1
30.1.2019 19:10

P87e80t65r 49M71i78c45h53a26l 2570564721412

Jo jo, to napsal už Klaus starší.

0/0
30.1.2019 19:37

J91a18n 47P23a36v94e24l46k45a 3827551504941

Není, je zelená a má jen modré brýle.

+1/0
1.2.2019 11:39

J55a93n 10H21y70n49e30k 5664827300949

Největší problém je v tom, že tyto ojetiny v Německu opovrhované se tady prodávají za nekřesťanské peníze. Přes toto je stále o tyto ojetiny zájem.

0/0
30.1.2019 7:59

J23i80n69d31ř27i37c22h 29Š61k81o89p36e43k 4685741350165

vysoká cena je důsledkem poptávky. Poptávka vzniká na základě objektivních vlastností auta (výdrž, kvalita zpracování, provozní náklady), nikoli na základě výkřiků typu, že diesly zabíjí

+4/0
30.1.2019 9:00
Foto

V83í14t 35C25h53a26l83u44p42a 6548172360162

Nevozte sem ty kouřící vraky

+1/−5
30.1.2019 7:48

P57e70t22r 33M41i66c73h96a18l 2330634921672

Tahle auta by naopak kouřící vraky mohla nahradit.

+3/0
30.1.2019 19:38
Foto

J15a29n 59K41ř45í44ž 3429451621571

Pozor na diesely zabijáky, koušou novináře a hlavně blbce.....

+6/−1
30.1.2019 6:17

V15í50t 96K95o35u88b71a 6296850234148

kapka každodenní ekoteroristické masáže - prostě člověk se může chovat ohleduplněji k přírodě, ale jen v rozsahu svých finančních možností, vše ostatní že je znásilňování reality

+7/−1
29.1.2019 23:34

M20i76r12e11k 11G11a38j96e60r 5501426569470

Ale tady jste uplne vedle. Dieslove motory nejsou dnes zadouci nikoliv kvuli ekologii, ale kvuli tomu, ze lide ve mestech to nechteji dychat a staty nechteji platit jejich leceni z verejnych penez.

0/−6
29.1.2019 23:53

L96u33b12o95m19i74r 89M53a10c65h71o 2362450405847

a vy si myslíte, že benzínový motor je oproti dieslu ekologickejší?

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/benzin-motor-filtr-pevnych-castic.A180206_012736_automoto_fdv

+1/0
30.1.2019 1:25

M34a87r47e49k 87M56a38z26u58c39h 2446163443

Jejich image neutrpěla.Ale utrpěly represe vůči nim!

0/0
29.1.2019 23:24

P84a22v25e57l 12O10b71d32r91ž61á54l94e69k 6146544158752

Pan Jan z Hnutí Duha může vyrazit do ulic a majitelům 15 let starých dieselů s Euro3 může rozdávat klíčky od nových hybridů. Řada z nich by jistě ochotně vyměnila.

Každý jezdí tím, na co má- pořízení í servis.

+9/0
29.1.2019 22:36

M65i69r25e13k 18G23a10j53e98r 5191806749710

Na druhe strane spousta bohatych lidi jezdi s dieslama kvuli tomu, aby i tak usetrili nebo take proto, ze automobilky davaji nejsilnejsi motor do mnoha modelu prave v dieslu.

0/0
29.1.2019 23:55
Foto

P60e13t40r 14A41c84h17i68l36l72e18s 6916722430510

ale no tak... bohati lide, takze BMW, MB, Audi, Jaguar, Porsche atd a tam jsou nejlnejsi vzdy benzinaky... VW, Skoda, Peugeot atd nejsou auta pro bohate

0/0
30.1.2019 11:39

P79e83t12r 32M49i91c68h28a12l 2350714211702

No, nové auto v nejsilnější variantě je v ČR opravdu spíš pro ty movitější.

0/0
30.1.2019 19:40
Foto

M57i91r29o95s59l41a58v 23S89t37e29i47n45e49r 2926610330406

Proti manipulací s měřením koncentrace dusičnatých oxydů v dopravních uzlech se už zvedly protesty.

Sociální demokráti, Zelení a Toyota nastartovali tu desinformační protidieslovou akci s DUH, což jsou ziskoví aktivisté, pobírající milióny za zfalšováná měření. Měří se na místech, kde lze očekávat nadměrnou koncentraci, o 10 m dále ovšem klesají ty hodnoty na zlomek. Kvůli oblasti rozměrů desítek metrů, kde koncentrace emisí jde lehce nad limit, nutí soudy aby nařizovaly uzavření těch vozovek v kilometrovém měřítku.

Cílem těch útoků je poškodit firmu V.A.G., nejsilnější konkurenci Toyoty.

+5/−1
29.1.2019 22:18

P74a70v29e69l 96O85t40i82s13k 2416101147

Zase proč ne vzhledem k tomu, že němci začli šlapat i po autech splnující EURO 5, což jsou i auta r.v. 2015 což jsou poměrně zánovní vozy tak vzhledem k průměrnému stáří vozového parku ve východní evropě , tak dobrý mohlo by se to zlepšit

+1/0
29.1.2019 21:18
Foto

M42i29l23a59n 75K17e75b57l60ů24š29e61k 1518649638863

★ Žeby se snížily ceny ojetin? to asi moc nehrozí, takhle nahoru, to by šlo hned....klasika

0/0
29.1.2019 20:23

K98a98r17e94l 71S60t11r91ž11a59n16o87v23s56k98ý 1578185575

Pokud si za stejné množství práce můžu koupit ojetý diesel a Němec fungl nový benzin, tak se není čemu divit. A ekolog se může rozčilovat, jak chce.

+9/0
29.1.2019 20:01

P18a15v86e68l 42O27b14d72r26ž54á19l76e15k 6436984408832

on je rozdíl, za kolik ti Vasi práci umí pak obchodník prodat. bohuzel

+1/0
29.1.2019 22:37

K94a46t38e53ř40i36n22a 98V69ý28b61o10r61n65á 6200139439

KAŽDÉ auto má nějaký životní cyklus a je vcelku jedno, jestli ho prožije v Německu, u nás nebo Albánii. A s tím žádná organizace na ochranu životního prostředí těžko něco udělá. Leda by se těm Albáncům složily na auta nová.

+12/−1
29.1.2019 19:34

P58e75t27r 66Č81e13r31m55á15k 9918245949260

Poněkud splácaný článek, kde se řeší páté přes deváté a celkově vyznívá zcela jinak než jaká je realita. Opominemeli úvodní nesmysl o falšování emisí tak situace se má následovně - v Německu se děje pouze to že se v rámci stávajících nízkoemisních zón uvažuje o opětovné posunutí hranice. To se dělo historicky již několikrát (z červených přes žluté na zelené) a nejedná se tedy o nic převratného, jakkoliv to novináři rádi prezentují jinak. Úplný zákaz dieslů se týká dvou ulic z celého Německa, to opravdu žádnou vlnu nespouští ;-)

Z toho plyne to zásadní - chystané opatření se dotkne pouze aut splňujících Euro 5, což jsou prakticky auta od roku 2011 výše, takže žádné 14 let staré diesly jak by článek naznačoval! Staré diesly už dávno do center měst nesmí a nemohou tedy nijak nyní zaplavovat trh v souvislosti s tímto R^

+8/0
29.1.2019 19:06

P16a57v39e60l 61O29t64i26s80k 2926871987

to co jste tady sesmolil je dost mimo realitu , já v německu žiju konkrétně v Mainz, a situace je taková že ve spousty měst probíhají soudy nebo loni proběhly s tím že města nesplnují nesmyslné emise které si sami nastavili. a musí přikročit k opatřením, tedy zákazu vjezdu , některým vozidlům a ted pozor , tato kampan se týká i vozidel splnující euro 5 tedy vozy i vyrobené v roce 2015 např a prodané třeba 2016 tedy vozy poměrně nové , ten kdo to má na třeba n asplátky tak to ještě nemá ani zaplaceno a třeba i v záruce. např Frankfurt n, M. od srpna tohoto roku zákaz pro diesly EURO 5 , atd. je toho hodně takže je to šílené a velké jen se o tom v ČR o všem nepíše.

+2/0
29.1.2019 21:26

P24e64t13r 21Č59e43r15m43á55k 9668815739120

Právě naopak, pouze jsem uvedl na pravou míru zavádějící informace. Máte v tom poměrně zmatek, důsledek žalob DUH je právě pouze ono zpřísnění kategorie, žádné plošné zákazy pro diesly.

Děkuji že jste pak zopakoval co jsem uvedl ve svém příspěvku - tedy že se to týká pouze aut Euro 5 (tedy zhruba od 2011).

0/0
29.1.2019 22:01

P91e24t82r 47H48a22r26i82p63r70a32s49a98d 46H55a86j61i65č 5871286523260

No, to se dalo čekat. Sen českého řidiče je naftové SUV s s vybouchaným DPA filtrem a SW zablokovaným AdBlue (ušetří se).

0/−5
29.1.2019 19:03

P98e20t94r 71Č85e80r49m59á34k 9828375679460

Ani ne, SRC u osobáků nikdo neblokuje, to se nikomu nevyplatí, a u aut u kterých je se filtr nevybourává ale max upravuje.

0/0
29.1.2019 19:08

R46o26b76e68r75t 14M44a52t42u63l21a 8237869286815

Kdo by proboha kromě Vás blokoval AdBlue u auta v záruce?8-o

+3/0
29.1.2019 20:10

P89a77v63e31l 84O92t14i86s75k 2626401767

auta s adblue splnují EURO 6 a těch se tyto zákazy zatím netýkají takže o tyto vozy nejde. Nicméně v německu vůbec nejde o nějaké vybouchané DPF filtry ale o vozy splnující třeba i normu EURO 5 což jsou vozy vyrobené i v roce 2015 a klidně i prodané tedy uvedené do provozu v roce 2016 tedy velmi zánovní vozy . a ted mi řekněte proč by u někdo u zánovního plně funkžního vozu vybouchával DPF filtr. To že se tak u nás někdy děje a že na to policie kašle i když má pravomoci poslat takové auto na STK a zakázat mu další jizdu je věc druhá.

+1/0
29.1.2019 21:52

M33a39r86t94i80n 61K98o39d19a91t 2887836822987

No a co je na tom špatného? Dieselový motory nejsou škodlivý, to jen psychopatická liberální politika dospěla do bodu, kdy chce zlikvidovat vše co není podle tohoto vidění světa.

+4/−5
29.1.2019 19:00

P83e45t97r 80H83a67r97i58p80r69a61s51a74d 42H58a49j24i37č 5981806153650

Pokud nejsou perfektně seřízené a správně udržované, škodlivé jsou. A hodně.

+2/−4
29.1.2019 19:04

P46e82t59r 24M57i18c88h11a93l 2800314111562

To jsou i benzíny.

+10/−1
29.1.2019 19:27

L15u16b90o94m42i27r 51M68a34c52h15o 2292500885947

ale to platí aj o benzínových motoroch.

0/0
30.1.2019 1:28

J63a88n 12N76o42v46a62k 5481667369584

Zalezi jak stary ten diesel je, ty nejmodernejsi jsou mene skodlive nez benziny, ale vetsina starych vraku co u nas jezdi je opravdu jedovatych

0/−2
29.1.2019 20:56

J18i56ř86í 88E40r50b28e36n 1523574296947

Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým pojmom "liberální politika?"

To, co se v souvislosti s emisními limity děje, totiž není liberální politika, nýbrž politika šněrovaná stále větším množstvím omezení = antiliberalizačních opatření, která vedou pouze k oligopolizaci až monopolizaci výroby. Dnes máme v Evropě nějakých pět až šest automobilových koncernů, zatímco před 40 lety tu bylo kolem 50 automobilek. Existovaly tu stovky až tisíce samostatných výrobců součástek a přislušenství, dnes je větsina z nich kartelizovaná do dalších koncernů.

A mimochodem, naprostou většinu palivových systémů pro evropská vozidla má pod palcem německý Bosch ať už přímo, nebo majetkovým podílem v "jiném" výrobci. Ekologisté a novináři ovšem budou kopat do automobilek, nikoliv do Bosche.

0/0
31.1.2019 6:32

J80i39r46i 40N93o76s39e73k 5677232358220

Studie publikována v časopise Environmental Science & Technology ukázala větší škodlivost moderních motorů:

Podrobná analýza emisí motorů ukázala značné rozdíly mezi druhy emitovaných částic ve výfukových plynech, přičemž jako obvzláště agresivní se ukázaly tzv. „nízkoemisní“ moderní motory. Pevné částice emitované z výfuku nejmodernějších motorů způsobovaly daleko častěji těžké škody na makrofágech až k jejich úplnému zničení.

Makrofág nejstarší a nejúčinnější imunitní buňka.

Moderní spalovací motory produkují úplně jiný druh pevných částic. Tyto ohrožují lidské zdraví daleko více, než částice emitované výfukovými plyny starých motorů.

+9/0
29.1.2019 18:47

J90i13r88i 63P92r66a48j64z 1453333697634

Takže to shrneme. Takže teď si budou kazit plíce a ovzduší jinde a tím se vyřešilo čistší ovzduší v Německu. No doufám, že nebude moc foukat východní vítr. Aby to tam ty Němci neměli zpět.

+3/−1
29.1.2019 17:58

J78a93n 12V85á92c96l40a74v67í17k 3722396111529

Takový vítr foukat nebude ... a jestli bude, tak budeme my i Němci řešit úplně jiné věci než emise z dopravy ;-)

0/0
29.1.2019 18:21

S84t18a92n68i44s82l44a95v 85R51o85s34e68c13k92ý 9825719211759

Nejekologičtější auto je to nevyrobené. Je potřeba povozovat stará auta co nejdéle. Možná se to výrobcům a státu nebude líbit, jde jen o jejich zisky.

+35/0
29.1.2019 17:27

P67a46v91e90l 46S75o36b47o66t14k28a 5730864

Vivat Trabant, Warburg, Java 21 a Škoda 110.

To bude ekologický přínos ;-D

+1/−10
29.1.2019 17:32

S21t18a57n55i95s10l49a35v 66R92o52s25e61c33k92ý 9475909941959

Zase takové muzeální exponáty jsem nemyslel, ale to určitě víte jak jsem to myslel.

+11/0
29.1.2019 17:36

Š96i70m64o59n 93M71a27r41t96y25n39e77k 7213635743266

Tak, třeba když porovnám fabii I. generace s fábií III. generace, tak tam je pozitivní rozdíl skoro ve všem. Třeba u té spotřeby, je rozdíl nezanedbatelný.

+1/−6
29.1.2019 17:38

J20i57ř96í 82H31a84v18á74č93e76k 1383220813

Možná na papíře, ve skutečnosti stále žerou okolo sedmi litru jako před 20 lety;-D;-D

+13/0
29.1.2019 17:41

V88l56a71d18i30s12l31a60v 24B85u38r63y13š34e94k 1889802877494

dnešní auta mají podstatně menší spotřebu, asi poloviční, když vezmeme kolik váží, jak jedou, mají pohon všech kol elekktrickou výbabu a žerou míň než favorit před 20 lety, je vidět, že s novými auty nemáte žádnou zkušenost, jen s těmi starými, já mám jak s novými, tak se starými, tak to můžu objektivně posoudit

+1/−1
29.1.2019 17:51

S45t23a45n49i18s72l20a88v 95R70o82s64e58c44k51ý 9495539311569

Asi poloviční? To zpochybňujete účinnost spalovacího motoru?

+4/0
29.1.2019 17:57

V18l42a23d11i33s29l42a78v 96B89u28r92y15š36e92k 1989462487474

to nevím, co zpochbňuju, ale kdybych dal dneska do mýho auta motor z favorita 50 kW, kterej vážil 760 kilo a to moje dněšní má 1540 a 112kW, tak by žral tak 15 litrů, světe div se, moje nový auto žere necelých 7 a to je benzín

0/−2
29.1.2019 18:06

S97t96a41n16i60s77l58a36v 92R22o62s80e72c42k72ý 9555369431889

Víte vůbec, kdy ten motor opravdu využije a běží těch svých 112 kW? Ve skuečnosti většinou pracuje na daleko nžší výkon, srovnáváte nesrovnatelné. A tímto jste se pěkně shodil. Nazdar.

+4/−1
29.1.2019 18:13

V25l17a39d75i30s69l12a64v 56B70u59r96y12š12e54k 1339242117804

tak to vím naprosto přesně, to moje auto využije 112 kW na německé dálnici při zařazeným 5 rychlostním stupněm, když se na displeji objeví údaj o rychlosti v hodnotě 207 km, moc nechápu, jak to souvisí s tématem, pokud by favorit měl naloženo 700 kilo navíc, pohon všech kol, tak by žral 15 litrů, aby trochu jel

0/−2
29.1.2019 18:20

Najdete na iDNES.cz