Elektronická dálniční známka

Elektronická dálniční známka | foto: Michal Barák, iDNES.cz

Dálniční známky koupené omylem někomu jinému lze nově opravit, pouze jednou

  • 6
Řidiči, kteří při koupi elektronické dálniční známky chybovali, mohou nyní nově své překlepy opravit i u již platné dálniční známky. Novinku zavedl státní podnik Cendis, který systém pro koupi elektronických vinět v Česku provozuje. Chyba se dá napravit pouze jednou.

Mnozí řidiči při nákupu elektronické dálniční známky pro české dálnice chybovali. Podle státního podniku Cendis, který systém pro nákup elektronických vinět v Česku provozuje, docházelo k překlepům, nebo řidiči zaměňovali znaky. Nechtěně tak koupili známku někomu jinému, případně zaplatili elektronickou dálniční známku pro neexistující registrační značku. A chyba, pokud známka už platila, nešla napravit.

To se nyní mění – chybně zadanou elektronickou známku mohou řidiči nově opravit už i v době její platnosti. V zadání mohou změnit až dva znaky v SPZ a také stát, kde je vozidlo zaregistrováno. Opravit se však mohou pouze jednou, informoval Cendis.

„Pokud řidič dříve zadal například písmeno O místo nuly (0), prohodil dva znaky při vyplňování nebo se jinak spletl, zaplatil tak třeba známku na auto někoho jiného nebo na značku, která neexistuje. Nyní ale může svou chybu jednoduše napravit. Zabere mu to pár minut a nestojí ho to ani korunu,“ potvrdil ředitel Cendisu Jan Paroubek.

Je však potřeba znát autorizační kód z potvrzení o úhradě dálniční známky. Ten pak stačí zadat do systému a opravit, co je potřeba. Nejrychleji si řidiči údaje ověří v sekci Ověření platnosti na webu pro nákup vinět

Další novinkou pro řidiče je průvodce nejčastějšími životními situacemi spojenými s dálniční známkou. Řidiči zde najdou rady, jak ověřit platnost viněty nebo co dělat, když ztratí potvrzení o úhradě známky.

Elektronické známky nahradily klasické nalepovací papírové kupony v loňském roce. Nově není třeba cokoli lepit na přední sklo auta, e-viněty jsou vázány na poznávací značky vozidel. Řidiči jich během prvního roku fungování nakoupili přes šest milionů kusů za přibližně 5,5 miliardy korun, což je meziročně asi o 600 milionů korun více.

,