Diskuse k článku

Vlajková loď Citroënu se představuje Evropě. Je to SUV bez 4x4 s tříválcem

Citroën zcela překopal nabídku svých modelů. Naposled přišla řada na nejvyšší model C5. Tradiční sedan a kombi nahrazuje SUV. Čtyřkolka je však jen virtuální, chybí tradiční hydropneumatické pérování a místo až šestiválců u předchůdců má novinka maximálně čtyřválce. Základní agregát je tříválcový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T22o90m34á67š 69R22ů18ž93i22č89k58a 8255605144976

Naleštěná bída.

0/0
7.6.2018 10:23

V48l17a75d59i43s79l15a58v 15B39u43r13y76š88e74k 1939122857814

SUV kupuji výhradně s pohonem všech kol, který k tomuhle typu aut neodmyslitelně patří a výrazně přispívá k lepším jízdním vlastnostem hlavně ve velkých městech, kam taková auta patří a mají svoje výhody, koupit takové auto bez 4x4 postrádá jakoukoli logiku

+1/0
6.6.2018 17:14

J32i82n95d89ř43i98c20h 95B66u44c48h26t88a 6552456283860

SUV do města nepatří. To si jenom namlouváte. I když chápu, při stavu vozovek Českých měst a nutkání zkracovat si cestu přes obrubníky a trávu, parkovat kdekoli na chodníku a pro podobné účely je to určitě dobré. Jo a ještě 4x4 je super pro rychlý start na semaforech, v 50 km/h rychlosti ho jistě taky neoceníte, ale to není třeba dodržovat. Rv

+1/0
18.6.2018 16:48
Foto

T75o96m63á84š 93B34u65r44a 2294294270865

Jsem zvědav, kdy v rámci podbízení se nejméně majetnému zákaznictvu začne tato druhdy slavná - a díky neotřelému technologickému přístupu i úspěšná - značka u svých paskvilů snižovat počty kol a obhajovat to ekologičností provozu. Koneckonců, na co kovaná kola obutá do pneumatik, že? Vždyť si lze přece vystačit i s dřevěnými kulatinami ...

Aneb zpět k samotným prapočátkům historie motorizmu.

0/0
6.6.2018 6:10

J72o43s49e35f 75N64o21v84a25k 5448692186918

Citroeny jsem měl dva, Xantku a C5. Obojí skvělá auta. Před dvěma lety jsem při obměně vozového parku jako první šel do citroenu. A zklamaně odešel.

Bývala to pohodlná auta. Teď? Kostitřasy, ani opěrka hlavy se nedala naštelovat. Tímhle směrem u mě nezabodují. Rv

0/0
6.6.2018 0:44

J69i89ř26í 23S31c52h56w16a36c88h 8288354828976

Jen málokterý trend moderního vývoje budí tolik rozpaků a vášnivých hádek jako současný rozmach přeplňovaných tříválců. Těžko se tomu divit. Lidová moudrost ráda zjednodušuje, a jakmile nějaká představa zapustí kořeny, vzdoruje praxi třeba celou dekádu.

Vzpomeňme na začátek devadesátých let, kdy ani v západním autě nikdo nechtěl pod kapotou třináctistovku, protože přece musí být líná jako škodovka s motorem vzadu. Skutečné výkony zejména japonských šestnáctiventilových motorů tehdy zůstaly většině českých řidičů utajeny.

Naopak razantnímu nástupu dieselu o pár let později všichni fandili. Stačila jim k tomu zkušenost, že vznětové motory v Mercedesu W123 „Piano“ nebo Peugeotu 505 vydržely věčně. Dlouho nikdo nechtěl slyšet, že moderní nafťáky dozrály k pekelné složitosti, po 150.000 km se dožadují oprav za desítky tisíc a jejich další provoz je podmíněn bezpečnou finanční rezervou. Mnozí takovému sýčkování nechtěli věřit, vyklopili v bazaru všechny úspory a pak si do servisů vodili plačící manželky, aby se domohli slevy.

Z obojího plyne jednoduché poučení, že příliš zobecněné historické zkušenosti neříkají nic o zítřku.

http://www.auto.cz/co-vydrzi-preplnovane-trivalce-amputovana-zivotnost-111033

0/0
5.6.2018 13:07

P27e60t70r 24M80i32c33h33a94l 2230504341432

A on už někdo vymyslel, jak vyrušit těch 120 stupňů mrtvého chodu?

0/0
5.6.2018 18:36

P59e12t52r 15M88i71c25h14a17l 2510234751722

http://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/

0/0
5.6.2018 18:53

J20i60ř83í 25S23c51h77w47a59c24h 8118624468836

Petře dosaď si do toho článku místo tříválce čtyřválec a porovnávej ho s řadovým šestiválcem a klidně ho můžeš nazvat: "Proč čtyřválec nemůže být dobrý motor". ;-)

0/0
5.6.2018 20:51

P67e74t76r 75M88i86c91h53a63l 2300984561202

Sorry, ale tohle je klasický argumentační faul. Navíc hodně hloupý.

0/0
5.6.2018 21:45

J78i89ř74í 47S93c51h70w70a49c18h 8808704718856

sorry, ale zaměňovat naprostou pravdu za argumentační faul? To co jsi právě napsal je argumentační faul!

Chápu to jen, že ti prostě došly argumenty.....ono proti tomu totiž žádné argumenty ani neexistují.....

P.S. Argumentační faul je totiž použit už v tom článku záměnou hodnocení "je v něčem o něco horší" za "nemůže být dobrý" ;-)

0/0
5.6.2018 23:11

P83e44t10r 89M68i14c13h49a36l 2400614351832

Žádné argumenty mi nedošly. To spíš Tobě. Řeč byla o tříválcích a jejich problémech.

0/0
6.6.2018 6:11

J28i56ř40í 83S67c13h72w86a71c22h 8308594918756

samozřejmě, ....a rozhodně lépe, než u dvoutaktního tříválcového jakože "šestiválce" s nula stupňů mrtvého chodu.....;-)

0/0
5.6.2018 20:47

P44e59t92r 15M14i12c13h56a53l 2730614941522

Fakt? Tak proč se to pořád tak třepe?

0/0
5.6.2018 21:44

J69i51ř58í 23S21c20h32w24a40c65h 8498774978846

netřepe se tak, jak ten dvoutakt s nula stupňů mrtvého chodu

0/0
5.6.2018 23:00

P24e70t24r 50M96i92c69h52a56l 2300364581322

Tvoje klasika, vytáhnout dvoutakt. Do kolika aut se dnes montuje dvoutakt, že ho sem pořád taháš?

0/0
6.6.2018 6:14

T36o74m81á78š 87C25h42r30a37s58t10n20ý 2361774441773

Nevim, tohle auto uz ztratilo vsechny, byt pseudoduvody, ho koupit...

0/0
5.6.2018 11:03

P20e24t17r 28M87i41c42h13a75l 2680354981232

Chtěl bych vidět ten tříválcový lodní motor. :-D

0/0
5.6.2018 9:07

J31i32ř63í 87S82c57h41w60a76c34h 8458764568646

a který lodní motor vlajkové lodi se vejde do auta? ;-)

0/0
5.6.2018 13:13

P70e13t23r 29M57i90c42h41a22l 2170704901922

Jiří, to bylo na Tebe docela hloupé. :-)

+1/0
5.6.2018 18:31

J71i16ř20í 61S25c29h98w15a94c21h 8368784458826

Petře nehodlám tvrdit, že můj příspěvek je nějak extra "chytrý" Jen plynule na navazuje na "moudrost" toho tvého.... ;-)

0/0
5.6.2018 20:41

P84e78t40r 71M32i70c38h88a55l 2210444651802

Jestli nepoznáš ironii ... :-)

0/0
5.6.2018 22:04

J18i24ř91í 96S88c85h34w50a24c18h 8258774508696

no vidíš a já to myslel s tím smajlíkem naprosto vážně.

0/0
5.6.2018 23:15

P58e75t44r 82M73i88c56h62a81l 2450474291632

Měl jsem Tě za inteligentnějšího.

0/0
6.6.2018 6:15

J81a59k98u27b 58F47e90i89f12a23r 7469919216429

Tohle si může fakt koupit jen hlupákRv

+2/0
5.6.2018 8:29

B85o76ř62i61v30o62j 22K62u53b72í46č54e18k 2289350789541

Pak se neni co divit ze treba Dacia ma takovy prodeje protoze dosud dela obycejny auta pro lidi. Ne takovy zhovadilosti s pseudo SUV. Skodovka je taky uplne v riti...

+2/−2
5.6.2018 6:49

P77a34v14e74l 51Š96v59e76s86t59k67a 3448385529

jo je strasně v riti, že na Karoqa se čeká 3/4 roku.;-D

+1/0
5.6.2018 7:21

J71i41ř13í 79Z98ý30k24a 9849173111370

njn, nestíhají ty služebáky vyrábět ...

0/0
5.6.2018 11:12

J86a61k71u49b 29S65e21k57e45r21a 6876450896875

Je to i z důvodu malých výrobních kapacit...

0/0
5.6.2018 11:55

J26i84ř73í 69S93c77h33w11a10c15h 8508384288146

Koukám, že dlouholetí "milovníci" Citroenů věrností moc neoplývají. Vyčítají mu "pád do průměrností konkurence" a sbohem, že prý půjdou nakupovat tu naprosto stejnou průměrnost u konkurence....;-D

+2/0
4.6.2018 23:18

O63l68d70ř33i75c87h 89B34e19n57á31k 7481209976275

Jeden čas tuším kolem roku 2000 soupeřili Subaru a Mitsub. ve WRC a tak frantíci posadili Loeba do Xsary a japončíci to raději po určité době zabalili.To jen že Citroen neměl (nemá) sportovní ambice.Nyní si ještě celkem dobře vede po C4 C trojka.ob

+1/0
4.6.2018 23:10

O63d35s51t25r62a23n55ě54n89ý 39U77ž35i85v55a30t21e11l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
4.6.2018 22:32

M60i57l87a74n 87K21r57a98t62o17c37h52v31í83l 9787158472737

Adieu!

0/0
4.6.2018 23:28

J63a35n 74H14r57u19b78ý 6405543496110

Přiljemný vůz.

0/0
4.6.2018 22:21

D43a13n97i56e69l 90M31a33g38n51u77s 4513615554857

Schwach, Martynek: Vy si dělejte, co chcete. Já napsal svůj názor. Je-li vám k smíchu, je to vaše věc, mně je to jedno.

+4/0
4.6.2018 22:20

J13i32ř15í 59P71o87k22o91r94n46ý 2952124477192

Citroen se vždy hodně odlišoval od ostatní produkce , a také vždy přicházel s něčím novým, přední náhon,hydropneumatické pérování a také jedinečný vzhled, Citroen 11 CV, potom DS, CX,GS,BX.... a poslední asi XM, potom už jen zapadal do šedivého průměru.....

0/0
4.6.2018 21:32

D43a43n71i55e64l 58M18a80g81n40u62s 4553765944947

Téměř 20 let jsem měl Citroeny. Od starého dobrého XM až po současnou C5. Celkem jsem jich měl 5. I můj otec má C5, stejně jako ségra, v rodině máme teď čtyři. Ale můžu zodpovědně prohlásit, že tím s touto značkou končíme. To, co dělalo tuto značku tak přitažlivou, to zničili, a ještě začali do těch nyní už zcela obyčejných aut montovat motůrky ze sekaček. Takže bez nostalgie - adieu, Citroen.

+18/0
4.6.2018 20:24

Š21i72m28o28n 54M85a72r80t81y61n88e51k 7183605593676

A u minulých citorenů motůrek ze sekaček nevadil? NEbo tomu mám rozumět tak, že motor 103 Kw, 200 Nm je Ok, a motor 96 kW, 230 Nm je už motor pro sekačku?

0/−2
4.6.2018 20:42

D52a22n88i93e79l 31M85a13g46n15u30s 4913525144947

Vy tomu nebudete rozumět vůbec, to jsem si téměř jistý...

+4/0
4.6.2018 20:50

Š92i26m79o31n 28M77a57r61t46y62n61e19k 7663235503566

Ok, já jen kde je ta hranice, kdy je motor Ok a kdy už jen vhodný do sekačky.

Máte pravdu, vůbec tomu nerozumím. Auto nemám, jezdím jen na kole (a to ještě s pomocnými kolečky).

Ale Vy a ostatní budete určitě velcí odborníci;-D

+2/−2
4.6.2018 21:02

D30a24n87i50e65l 81M24a73g35n69u80s 4223335924297

Ano, i to by se dalo říct. Automobilový průmysl, respektive auta, mě mimo jiné živí už asi 10 let. Ale abych odpověděl na vaši otázku – hranice mezi motorem a motůrkem je pro mě někde mezi 4. a 5. válcem.

+5/0
4.6.2018 21:05

J75i85ř68í 72S70c85h42w81a20c89h 8758354428706

hmm takže 95 procent aut, co kdy v Evropě a v Japonsku vyrobily vlastně motory nemělo....;-D

+2/0
4.6.2018 21:38

D64a72n61i89e83l 16M14a12g47n22u77s 4513545604467

Ano, přesně tak.

0/−2
4.6.2018 22:17

J64i33ř67í 26S86c74h50w93a51c63h 8248474148966

sorry, ale tvrzení, že třeba Civic type R nemá motor, protože má jen 4 válce mi opravdu příjde směšné.

+1/0
4.6.2018 22:26

D73a39n49i53e19l 62M17a90g38n27u88s 4273375734897

1. Psal jsem "mezi 4. a 5. válcem".

2. Jako prvotní a hlavní důvod svého odklonu do značky Citroen jsem hned na začátku uváděl absenci hydropneumatickéh odpružení. K tomu jsem se zmínil, že mám mimo jiné raději větší objem motoru. Vy se chcete pořád hádat o tom motoru, ale ten mě zase až tolik nedráždí. Citroen už nechci, protože to bude stejná skákavka jako ostatní. Tak si mě nechte ve škatulce "směšný", když chcete, já to už snad nějak přežiju.

+2/−1
4.6.2018 22:30

M30i26l35a95n 27L85i31n59h48a66r29t 8694306977746

Jsem laik, ale vlajková loď s tříválcem 1.0 litru, to musí býti tedy representace...;-D Nebavím se o výkonu, ale i Tatra 603 měla válců - a to se na to pořádně nadechněte a ještě přivřete woči - OSM !

Panu Magnusovi se po dvaceti letech asi opravdu těžko odchází od značky. Ale tříválec, to teda nikdy! ;-€

+2/0
4.6.2018 21:12

J46i12ř16í 37S18c71h34w42a90c53h 8558364168786

co furt všichni melete o tom tříválci (mimochodem není to 1.0) jako by to byl jediný motor?

Pan Magnus měl nejspíš čtyřválec a zase si může pořídit čtyřválec že? Druhý motor do toho namontovat nelze, takže mudrovat nad tím jaká je další nabídka motorů postrádá poněkud smysl.

P.S. Tu osmiválcová Tatru 603 by si samozřejmě tato tříválcová "sekačka" namazala na chleba.

0/−1
4.6.2018 21:23

P97e58t10r 60S73u34c38h28ý 1308279754246

V nabídce je i čtyřválec, tak nevidím problém. Jinak na ty tříválce v 90% nadávají ti kteří jeli maximálně s 1,2 HTP a myslí si že ostatní tříválce jsou stejné. Ono ten HTP byl zmrvený už při jeho návrhu, ale s tím, že má 3 válce to nemá moc společného (tam byly spíš problémy, že například trubky od chlazení vedly těsně vedle velmi horkých částí apod. )

+2/0
4.6.2018 23:10

P90e81t33r 48T41a19l25a90s 8258823893299

Klid, nikdy v tom nejel....

0/−1
4.6.2018 21:53

D11a64n86i34e80l 49M89a79g52n60u88s 4663675954947

Jel jsem v tom minulý týden. Proto vím, že se mi to nelíbí.

0/0
4.6.2018 22:19

Najdete na iDNES.cz