Citroën C-AirPlay: Hromádka radostí

  17:25aktualizováno  5. prosince 10:20
Venku se žení ledoví obři, sužují mírné pásmo ledovým krunýřem a drží rtuť v teploměrech proklatě nízko. Citroën ale opět okázale ignoruje konvence v prosinci vystavil na odiv zbrusu nový polokabriolet. Další čarovný rej křivek z produkce dvou šípů se představil v Bologni.

Citroën C-AirPlay používá osvědčenou techniku, příslušnou stávajícím malým citroënům; šestnáctiventilový zážehový čtyřválec 1,6 l 80 kW s robotizovanou převodovkou Sensodrive a ekologickým systémem Stop & Start, vypínajícím motor při zastavení v městském popojíždění.

Důvod vzniku extravagantně tvarovaného prototypu jako obvykle není jednoznačný; nejpravděpodobnější verze zní, že se jedná o takřka finální podobu nástupce originálního kabrioleto-pickupu pluriel.

Z některých křivek lze i spekulovat o podobě budoucích nejmenších citroënů. 

Další novinka s erbem citroenu se bude jmenovat po slavném kubistovi - druhá generace elegantního zástupce kategorie minivanů se pod jménem Picasso objeví nejspíš příští rok v Paříži. Oblíbený čtyřapůlmetrový minivan nabídne pěti- a prodlouženou sedmimístnou verzi a paletu zážehových a vznětových motorů s podstatně zvýšenými výkony.

Další obrázky:

AirPlay tedy moc místa na světě nezabírá; vnější rozměry činí jen 3,3 x 1,68 x 1,39 m (d x š x v) a rozvor 2,23 metru.

Je sám o sobě velice kompaktní, ovšem vypadá ještě menší a dokonce si i při vskutku minimální délce dovolil luxus silně skloněných obou čel a designérsky rozmáchlé zádě s autorsky náročnými koncovými světly se světlovody.

Vysoké bočnice odlehčují neobvyklá okénka ve dveřích, prosvětlující interiér.

2+2 místná targa s výstředním, do červena laděným interiérem, je znatelně menší než pluriel, je dokonce možné, že do všech směrů – zejména do výšky – nabízí jen naprosto nezbytné minimum milimetrů.

Ovšem zamýšlené cílové skupině případná intimní vzájemná blízkost jistě vadit nebude…

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Řidiči v Německu prostáli loni v kolonách 52 let

Sníh ochromil Německo. Na snímku doprvní zácpa na dálnici A4 u Drážďan (29. listopadu 2010)

Loňský rok byl pro německé řidiče zatím dosud nejhorší z hlediska počtu a délky trvání zácp, kterým na zdejších...

Podle českého vesmírného architekta budeme cestovat Muskovým telegramem

Vizualizace terminálu pro hyperloop na pražském Opatově

Z Prahy do Brna za 20 minut, i tak by se mohlo za pár let cestovat. Potrubní doprava nahradí na krátkých vzdálenostech...

Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit, varuje Volkswagen

Volkswagen e-Golf

Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší. Pro lidi s nízkými příjmy mohou být v budoucnu...

Najdete na iDNES.cz