Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Čína vytlačuje světové automobilky, domácí výrobci jsou dravější

Zahraniční automobilky v Číně donedávna očekávaly, že po znovuotevření tohoto největšího automobilového trhu světa po protipandemických restrikcích začnou opět zvyšovat prodeje. Šéf německého Volkswagenu Oliver Blume odjel z únorové návštěvy pozitivně naladěn a podobně se vyjádřila i společnost BMW.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hmm až na to že o ně moc lidí nestojí a ano, radši budu podporovat tradiční automobilky, nebo nás vytlačí a prostě tradiční výrobci skončí, je to o mentalitě, proč myslíte, že Italové podporují domácí výrobce jídel, oblečení atp, vlastně většiny věcí? Stejně tak Francouzi atd atd... no tak si pak řekněte, jestli chcete čínský TikTok ala auto, aby vás špehovalo, aby při každé potíži nebo politické nevoli budete muset řešit nedostupné náhradní díly, nemožnost auto servisovat kvůli blokaci softwarů apod... :-) at žije čína? to snad už od covidu pochopili i největší hlupáci, ne? Rv

0 0
možnosti
JN

dělají to tak nějak po stranicku. Chceš u nás podnikat, tak firma 50/50 a my si očíhneme know how a něco zkopčíme. A až nás přestanete bavit, tak běžte. Jenže to nadutým managerům z německa nedochází do skončení jejich firem. Napřed v Číně a pak i na světovém trhu

2 0
možnosti

Ono se říká, Čína je nové Japonsko, protože technologicky dospívá... jenže je to vše jen kopie know how, není to reálný vývoj, ten západ nikdy nepustil, Čína je jen zdánlivě vyspělá, a stejně jako nyní Japonsko zaostává, protože už do něj není tlačen vývoj tak jako je nyní tlačen do Číny ze západních technologií, dopadne tak zřejmě za deset dvacet let i Čína. Proč tam je směřováno veškeré dění? Je to levná montovna, ok, můžeme si tam nechat vyrobit Škodovky, BMW, případně náhradní díly, ale reálně nevymyslí nové modely s novými technologiemi, zatím je to vše jen kopie, tak jak Japonci v 50. a 60. letech, až poté co jim Amerika poskytla inženýry, kteří jim dali technologické know how, začali být špičkou, ono takto rozdělit kde jsou montovny a kde banky apod. - tedy globalizace ale už přestává fungovat, protože prostě pomalu ale jistě dochází zdroje, takže můžeme čekat, že Číňané postaví pár pěkných aut a tím to skončí...

0 0
možnosti
AV

Pro nás v Evropě je naprosto nepředstavitelné, že by čínská auta mohla být kvalitnější a lepší, než ta evropská. To, co platilo u spalovacích aut, u těch elektrických ale zdaleka neplatí. V nich má Čína navrch.

Evropu čeká osud Nokia – ta si taky myslela, že tlačítkové telefony tady budou navěky, a než prozřela, ujel jí vlak s chytrými telefony. Bohužel , stejně tak si spousta Evropanů myslí, že spalovací auta tu budou navěky, zatímco elektomobilní vlak nabírá rychlost a pomalu se nám ztrácí v dohledu... :-))

3 3
možnosti
PS

Největší know how má USA. Vlastní majoritu nejbohatších firem na světě. A hlavně mají Muska. 😜

1 0
možnosti
RV

Čína má totiž k dispozici celý dodavatelský řetězec elektromobilů - těžba surovin, výroba baterií, výroba čipů. Co z toho má Evropa? Jak by tedy mohla konkurovat, když téměř vše musí nakupovat z Číny?

14 0
možnosti
Foto

Evropa z toho má to, že se má dobře, to je ostatně to, proč to dělá, nebo ty se snad máš kvůli tomu, že musíš nakupovat v Číně hůř než Číňan? já ne

0 6
možnosti
PB

Z EU se časem stane jen zelený levičácký ekoskanzen. A bez fungující ekonomiky zcela ztratí možnost ovlivňovat světové dění.

14 0
možnosti
VA

Nic proti, to už se dávno stalo. Každý, kdo byl v Číně Vám řekne, jak na nás pohlížejí. Evropu berou jako skanzen. Mají z nás legraci a jezdí se sem koukat akorát na historii.

4 0
možnosti
MV

Uz od zapadu ziskali vsechny technologie, ted nas budou valcovat.

Gratuluji vsem, co tam presunuli driv vyrobu s vidinou vetsiho zisku.

Brzo nebudou mit zadny zisk.

10 0
možnosti
JS

Největší rozdíl mezi čínským a "západním" průmyslem... My "jedeme" na tříletých plánech a max desetiletém výhledu oproti pěti a desetiletým plánům a genračních výhledech... Zjednodušeně, tady se "musí" fabtika za deset let zaplatit i se ziskem, Číňan počká se ziskem na syna...

0 0
možnosti
TL

Nj, koupit například BMW, rozmontovat ho na součástky, dokonale okopčit a vyrobit to stejné, pouze levněji. To dokáže jen Čína. Ale nikdy to nebude BMW :P

1 2
možnosti
MR

Jo no, Cinani na to daji funkcni blinkry :)

9 0
možnosti
  • Nejčtenější

Garáž fotbalového boha Ronalda má cenu půl miliardy. Hvězdou je bugatti

16. června 2024

Fotbalová superstar Cristiano Ronaldo, se kterou se česká fotbalová reprezentace utká na Euru 2024...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Americká města ničí závislost na parkovištích. Řidičů přitom ubývá

10. června 2024

Řada amerických měst sdílí problém, o kterém se příliš nemluví. I když jej každý má na očích....

Třicetiminutový balet kolem Abarthu. Podívejte se, jak se servisuje rally speciál

17. června 2024

Exkluzivně Jak se servisuje rally speciál přímo během závodního víkendu Agrotec Petronas Rally v Hustopečích?...

Malé auto, velká cenová bomba. První jízda obnoveným Renaultem Captur

17. června 2024

Renault Captur, spolu s Cliem stěžejní model francouzské automobilky, dostal decentní facelift...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

Tříválcová jistota od Yamahy. Ojetou motorku dobře prozkoumejte

17. června 2024

Premium Střední objemová kategorie motocyklů Yamaha opustila dva čtyřválce o objemu 600 a 800 ccm a dostala...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!