Počet nových čínských automobilových značek v Evropě rychle roste. Nyní se přidává další těžká váha. Automobilový koncern Chery (založený v roce 1997) je už dvacet let nejúspěšnějším čínským automobilovým vývozcem. Automobilka již působí na více než osmdesáti světových trzích, a to včetně Jižní Ameriky, jihovýchodní Asie, Austrálie a Středního východu. Loni firma prodala 1,88 milionu vozidel, což znamená víc než padesátiprocentní nárůst oproti roku 2022.
Pro začátek se v Evropě zaměří na dva trhy: německý a italský. Vstup na německý trh neprobíhá pouze prostřednictvím exportu a vytvoření dealerské sítě. Skupina kromě toho provozuje v Raunheimu u Frankfurtu vlastní designové a vývojové centrum.
Strategii (inspirovanou mimo jiné dravými korejskými značkami) představil v německém magazínu Focus Jochen Tüting, výkonný ředitel Chery Europe.
Podle mého názoru se jak legislativa, tak standardy testů Euro NCAP v Evropě vyvinuly poněkud mimo potřeby zákazníků. Tuto zpětnou vazbu dostáváme také od našich prodejců. My jim chceme vyhovět.