Čelní okno pro LaFerrari se vyrábí v Česku. Je tlusté čtyři milimetry

  12:03aktualizováno  12:03
LaFerrari svou výjimečnost vyjadřuje už jménem. Je to vrchol toho, co dnes umí automobilky vyvinout a vyrobit. A čelní sklo si Italové objednávají ve středočeských Hořovicích.

LaFerrari | foto: Ferrari

"Už jsme vyrobili a odeslali první dávku, bylo to asi třicet kusů," prozrazuje exkluzivně pro iDNES.cz Martina Hasmanová, ředitelka firmy Saint-Gobain Sekurit v Hořovicích.

Celkem má automobilka v plánu vyrobit 499 kusů LaFerrari. První kousky z hořovické fabriky, specializované na speciální okna, šly podle všeho na vývojové prototypy a první vyrobené exempláře.

Další várky bude Saint-Gobain vyrábět postupně, jak je bude Ferrari objednávat. Podle Hasmanové je to pro firmu tak výjimečný klient, že pro něj vyrábí i v tak malých sériích.

Fotogalerie

"Běžná tloušťka čelního okna je čtyři a půl až pět milimetrů," vysvětluje Martina Hasmanová. Jedním z cílů Ferrari u nového hypersportu bylo snížení hmotnosti. Použití nové odlehčené technologie pak umožnilo snížit tloušťku skla na pouhé čtyři milimetry. 

"Normální okno váží 8 až 12 kilo," dodává Hasmanová pro iDNES.cz. Ztenčením ušetřili na čelním skle u LaFerrari 1,3 kg. Když se totiž výkony měří na mikrometry a milisekundy, jde o každý gram.

"Tloušťku obou vrstev skla, s 0,76mm PVB fólii mezi nimi, se podařilo zredukovat na 1,8 mm u vnější a 1,4 mm u vnitřní vrstvy," uvádí výrobce. Tato asymetrická konstrukce má také zajišťovat lepší ochranu před škodami způsobenými kamínky.

LaFerrari

Podle Saint-Gobainu mají odlehčené čelní sklo dostat i další čtyři nová auta, která se představí ještě letos.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Najdete na iDNES.cz