"Už jsme vyrobili a odeslali první dávku, bylo to asi třicet kusů," prozrazuje exkluzivně pro iDNES.cz Martina Hasmanová, ředitelka firmy Saint-Gobain Sekurit v Hořovicích.
Celkem má automobilka v plánu vyrobit 499 kusů LaFerrari. První kousky z hořovické fabriky, specializované na speciální okna, šly podle všeho na vývojové prototypy a první vyrobené exempláře.
Další várky bude Saint-Gobain vyrábět postupně, jak je bude Ferrari objednávat. Podle Hasmanové je to pro firmu tak výjimečný klient, že pro něj vyrábí i v tak malých sériích.
"Běžná tloušťka čelního okna je čtyři a půl až pět milimetrů," vysvětluje Martina Hasmanová. Jedním z cílů Ferrari u nového hypersportu bylo snížení hmotnosti. Použití nové odlehčené technologie pak umožnilo snížit tloušťku skla na pouhé čtyři milimetry.
"Normální okno váží 8 až 12 kilo," dodává Hasmanová pro iDNES.cz. Ztenčením ušetřili na čelním skle u LaFerrari 1,3 kg. Když se totiž výkony měří na mikrometry a milisekundy, jde o každý gram.
"Tloušťku obou vrstev skla, s 0,76mm PVB fólii mezi nimi, se podařilo zredukovat na 1,8 mm u vnější a 1,4 mm u vnitřní vrstvy," uvádí výrobce. Tato asymetrická konstrukce má také zajišťovat lepší ochranu před škodami způsobenými kamínky.
Podle Saint-Gobainu mají odlehčené čelní sklo dostat i další čtyři nová auta, která se představí ještě letos.