Čelní okno pro LaFerrari se vyrábí v Česku. Je tlusté čtyři milimetry

  12:03aktualizováno  12:03
LaFerrari svou výjimečnost vyjadřuje už jménem. Je to vrchol toho, co dnes umí automobilky vyvinout a vyrobit. A čelní sklo si Italové objednávají ve středočeských Hořovicích.

LaFerrari | foto: Ferrari

"Už jsme vyrobili a odeslali první dávku, bylo to asi třicet kusů," prozrazuje exkluzivně pro iDNES.cz Martina Hasmanová, ředitelka firmy Saint-Gobain Sekurit v Hořovicích.

Celkem má automobilka v plánu vyrobit 499 kusů LaFerrari. První kousky z hořovické fabriky, specializované na speciální okna, šly podle všeho na vývojové prototypy a první vyrobené exempláře.

Další várky bude Saint-Gobain vyrábět postupně, jak je bude Ferrari objednávat. Podle Hasmanové je to pro firmu tak výjimečný klient, že pro něj vyrábí i v tak malých sériích.

Fotogalerie

"Běžná tloušťka čelního okna je čtyři a půl až pět milimetrů," vysvětluje Martina Hasmanová. Jedním z cílů Ferrari u nového hypersportu bylo snížení hmotnosti. Použití nové odlehčené technologie pak umožnilo snížit tloušťku skla na pouhé čtyři milimetry. 

"Normální okno váží 8 až 12 kilo," dodává Hasmanová pro iDNES.cz. Ztenčením ušetřili na čelním skle u LaFerrari 1,3 kg. Když se totiž výkony měří na mikrometry a milisekundy, jde o každý gram.

"Tloušťku obou vrstev skla, s 0,76mm PVB fólii mezi nimi, se podařilo zredukovat na 1,8 mm u vnější a 1,4 mm u vnitřní vrstvy," uvádí výrobce. Tato asymetrická konstrukce má také zajišťovat lepší ochranu před škodami způsobenými kamínky.

LaFerrari

Podle Saint-Gobainu mají odlehčené čelní sklo dostat i další čtyři nová auta, která se představí ještě letos.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Najdete na iDNES.cz