Články CATL najdeme i v akumulátorech Škody Enyaq.

Články CATL najdeme i v akumulátorech Škody Enyaq. | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Vládce článků pro elektroauta je čínský. CATL nově vyrábí v Německu

  • 8
Čínská společnost Contemporary Amperex Technology (CATL) si v loňském roce dál upevňovala podíl na trhu s bateriemi pro elektromobily, její náskok před konkurenty se zvyšuje. Za 11 měsíců loňského roku měla na celosvětovém trhu podíl 37,1 procenta.

Podíl čínské firmy BYD, která skončila na druhém místě, činil 13,6 procenta. S odvoláním na údaje výzkumné společnosti SNE Research to uvedla agentura Bloomberg.

Levnou elektromobilitu Brusel zas odsunul. Baterie musí být eko

Celkový prodej baterií pro elektromobily se za leden až listopad meziročně zvýšil o 74,7 procenta na 446 gigawatthodin (GWh). Trh nepřetržitě roste od třetího čtvrtletí roku 2020.

Prodej baterií firmy CATL za leden až listopad stoupl o 101,8 procenta na 165,7 GWh. To je téměř třikrát více než činil prodej baterií firmy BYD.

Výměna baterie v elektromobilu vyjde i na víc než polovinu ceny nového auta

V případě čínské firmy BYD se prodej zvýšil o 168,3 procenta a firmě se podařilo sesadit z druhé pozice jihokorejskou LG Energy Solution, jejíž podíl na trhu činil 12,3 procenta. Podle SNE Research růst čínských firem zřejmě podporuje vzestupná tendence prodeje elektromobilů v Číně. Na dalších příčkách s podíly od 7,7 procenta do pěti procent skončily firmy Panasonic, SK On a Samsung SDI.

Baterie elektroaut jsou větší problém než zákaz motorů, říká manažer VW

Předloni podíl firmy CATL za 11 měsíců roku činil 32,2 procenta. CATL mimo jiné dodává baterie automobilkám Volkswagen, Geely Automobile Holdings, Nissan Motor a Tesla. Články CATL tedy najdeme i v akumulátorech Škody Enyaq.

Dřevěná baterie slibuje snížení závislosti výrobců elektroaut na Číně

CATL v loňském roce oznámil, že postaví v Maďarsku za 7,3 miliardy eur (178 miliard korun) závod na výrobu baterií pro elektromobily, který bude největší v Evropě. Závod s kapacitou sto gigawatthodin se bude rozprostírat na ploše 221 hektarů v jižním průmyslovém parku v Debrecínu. Automobilka Mercedes-Benz už potvrdila, že bude odebírat baterie z maďarského závodu firmy CATL. Firma také počítá s tím, že bude baterie dodávat do slovenských továren koncernů Stellantis a Volkswagen. „Debrecínský závod proto společnosti CATL umožní lépe se vyrovnat s poptávkou po bateriích na evropském trhu, zlepší rozvoj její globální výrobní sítě a pomůže urychlit e-mobilitu a energetickou transformaci v Evropě,“ uvedla čínská firma.

Číňané postaví v Maďarsku za 7,3 miliardy eur závod na baterie elektroaut

Nová fabrika v Německu

CATL těsně před koncem loňského roku otevřel svůj první evropský závod mimo Čínu. Stojí v německé spolkové zemi Durynsko.

Čínská automobilka snů je elektrická slepice. Snáší Američanům zlatá vejce

Povolení na počáteční kapacitu 8 GWh ročně dostala čínská společnost loni v dubnu. Baterkárna CATL je zároveň první německou továrnou na baterie, vytvořila nových 1 500 pracovních míst.

„CATT přináší zásadní impuls pro tak naléhavě potřebnou energetickou transformaci. Těší nás, že jsme první společností, která bude moci vyrábět baterie s označením ‚Vyrobeno v Německu‘,“ uvedl Matthias Zentgraf, prezident CATL Europe.

Evropa na baterky: gigatovárny, kam se podíváte. Dočká se i Česko?

„CATT představuje pro Durynsko jednu z nejdůležitějších průmyslových investic posledních desetiletí,“ řekl před necelým rokem durynský ministr hospodářství Wolfgang Tiefensee. „Zároveň by se tento projekt mohl stát počáteční inspirací pro vznik durynského ‚Battery Valley‘. V okolí závodu se již nyní usídlila první várka dodavatelských firem CATL.“

Fabrika na baterie elektroškodovek připomíná laboratoř. Dělník se musí vybít

Areál CATT tvoří dvě budovy: první hala G1 byla odkoupena od jiné společnosti a montují se zde články do modulů, v nově otevřené G2 se tedy od prosince samotné články vyrábějí.

„Se svými čistými prostorami, podmínkami technické čistoty a konstantní vlhkosti je tento závod téměř stejně složitý, jako by se jednalo o výrobu čipů,“ uvedla firma.

Výstavbu německého závodu zahájila společnost CATL v roce 2019. Celkem zde plánuje investovat 1,8 miliardy eur, dosáhnout v budoucnu výrobní kapacity 14 GWh a vytvořit na německém pracovním trhu 2000 míst.

Modrý článek, lego a extrémní úspory. VW vykročil k elektrobudoucnosti

,

Elektromobil