Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nové bugatti bude, až se podaří udat veyrony

Nové bugatti bude, ale až se doprodají zbývající kusy otevřených modelů Grand Sport a Grand Sport Vitesse. Zbývá prodat ještě 40 kusů z celkového počtu 150 exemplářů. Při ceně 1,5 až 1,7 milionu eur za jeden vůz to asi ještě bude chvíli trvat.
Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především provoz takového stroje. Po určité době výrobce doporučuje například vyměnit nejen pneumatiky, ale také ráfky. | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Bugatti Veyron je naprosto kultovní auto. Nese legendární značku, má osmilitrový šestnáctiválec, patří mezi nejrychlejší na světě, je to jedno z nejdražších aut a tak bychom mohli ještě chvíli pokračovat. Ještě připomeňme, že designérem Veyronu je Jozef Kabaň, současný šéfdesignér Škody. Bugatti je pro Volkswagen výkladní skříní. Koncern na autě prodělává a ani se s tím netají. A asi mu to příliš nevadí, i když konkurence to umí s prémiovými supersporty obchodně lépe.

Veyron se začal prodávat v roce 2006. Vzniklo 300 kusů kupé, které jsou již prodány. Otevřených modelů Grand Sport (více zde) a Grand Sport Vitesse se má vyrobit 150 a zbývá jich prodat 40. Uvádí to Jason H. Harper z agentury Bloomberg, který se situací Bugatti zabývá. V rozhovoru mu šéf americké pobočky John Hill prozradil, že nový model nebude dřív, než se prodá oněch zbývajících 40 otevřených vozů.

Reportér se na letišti v Palm Springs zúčastnil jedné z předváděcích jízd pro zákazníky, kterým jsou zbývající modely nabízeny. Hill z Bugatti uvádí, že potenciální klienty vidí především mezi sběrateli, kteří musí mít každé výjimečné auto. Respektive je to přání značky, protože jinak Bugatti v prodejích v poslední době za hlavními konkurenty zaostává.

Supersporty LaFerrari, kterých se vyrobí jen 499 kusů, a McLaren P1, jehož počty se zastaví na čísle 375, jsou již vyprodané. Obě auta jsou sice o poznání levnější než Bugatti Grand Sport a Grand Sport Vitesse, ale třeba LaFerrari ani nešlo veřejně koupit, značka model nabídla jen stálým zákazníkům.

V Česku jezdí dvě Bugatti Veyron. První koupil majitel nové v roce 2007, druhé...

Bugatti je totiž už trochu okoukané. Jeho oblé tvary působí dnes poněkud zvláštně a jeho monstrózní výkony a obří provozní náklady (více zde) pravděpodobně nejsou velkým lákadlem. Ostatně, většina majitelů se svými veyrony moc nejezdí. Na německém inzertním portálu Mobile.de je nabídka Veyronů docela široká a nejvyšší stav tachometru je u auta z roku 2006, které má najeto 22 tisíc kilometrů. Další stejně staré veyrony mají většinou najeto jen pár tisíc kilometrů.

I to potvrzuje slova šéfa amerických prodejů Johna Hilla, že většina veyronů končí ve sbírkách, nikoliv jako auta alespoň pro víkendový provoz. Navíc ceny ojetých aut jsou překvapivě výrazně nižší než u nových aut. To je logické u konfekce, ale nikoliv u výjimečných modelů, po kterých jdou sběratelé. A navíc u modelů, které už nelze jako nové koupit.

Nový veyron stál v roce 2006 přibližně 1,2 milionu eur (asi 30 milionů korun) a v dalších letech cena dále rostla. Jako ojetiny se za takovou a vyšší sumu prodávají jen speciální edice, které byly výrazně dražší. Nejlevnější kus lze koupit pod 20 milionů korun, obvyklá cena je o zhruba tři miliony vyšší.

Design Bugatti Veyron je dílem slovenského stylisty Jozefa Kabaně, který je dnes šéfdesignérem Škody

Bugatti přitom nový model potřebuje a také ho plánuje a připravuje. Jenže překonat výkonově veyron bude velmi obtížné. Proto se spekuluje, že by místo toho mohlo přijít na trh čtyřdveřové kupé s obdobnou dynamikou. Poslední zprávy ze zákulisí ovšem uvádějí, že to zase bude ultimativní malé kupé. Ale pravděpodobně nikoliv dříve, než se doprodá 40 zbývajících otevřených modelů Grand Sport a Grand Sport Vitesse.

Pokud máte zájem, tak byste si měli pospíšit do konce roku. Alespoň optimistický šéf americké pobočky Hill očekává, že déle se zbývající kusy prodávat nebudou. Možná i usmlouváte nějakou slevu.

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...