Diskuze
Skromný fachman, který vymyslel, jak vyrobit Favorita a nesmrtelnou Octavii
Děkujeme za pochopení.
M83i82r45o56s94l43a91v 95S11t84e21i95n85e78r
Umět naslouchat a lidem pomáhat z deprese a potíží, to je snad to nejdůležitější v lidském spolužití. Očekávat ovšem vděčnost, to je pošetilost, ti lidé, kterým jste poradili, si přece pomohli sami! Musí vám stačit, že si sám poklepete na rameno.
J28i58n35d12ř53i33c15h 10V70a59v38r83u42š79k31a
Zajímavé je, že technologické prověrky, zmíněné v článku, v autoprůmyslu zavedli poprvé v SSSR za éry Nikity Chruščova někdy začátkem 60. let (k nám se, nejspíš jako většina podobných "vynálezů", dostala díky snaze kopírovat vše, co měli v Sovětském Svazu). Sovětský autoprůmysl, který se slibně rozvíjel, dostal tím smrtelnou ránu, protože každá, i drobná technologická změna, procházela přes několik schvalovacích komisí. Tím se autoprůmysl SSSR rychle dostal ze špice na ocas světového vývoje, díky "liberálnímu" Chruščovovi (liberální byl hlavně v tom, že si dělal, co ho zrovna napadlo). Detaily najdete v knize O světě křivých zrcadel, která vyšla i česky.
V26l16a84d67i42s79l76a77v 25D80a50m27e22c
To se snad dělá pořád, jenom se to jinak jmenuje.
V51l74a65d10a 33S93i35m78o56n37i67k
Znal jsem ho ze střelnice jako usměvavého, zábavného, milého pána. Ani jsem netušil, kdo to je. Škoda - pro mne.
K52a78r81e74l 95R65y58b59á26k
výrobě "licího" nářadí se říká modelárna. měla jí tenkrát skoro každá fabrika, která vyráběla svoje výrobky. problém po estébáckém puči nastal s dodavateli. fabriky se tak nějak rozkradly, zničily a zavřely a my jsme si hloupě pustili na trh západ s jeho kšunty. dneska už je to jedno-auta se vyrábí stejně jako spotřebák, něco jako pračky, mobily, nebo televize. spíš začínám uvažovat o nějakém veteránovi, který má duši. uvidíme
M79i67r14o20s28l46a15v 50S80t19e30i13n16e91r
Asi vám mnohé ušlo. Třeba Zbrojovka ve Strakonicích měla špičkovou technoligii na odlévání skříní převodovek. Najdete je ve všech Škodovkách, ale i některých VW po 1990. Hlavní problém těch let byl Václav Klaus.
M58i94l93o37š 60Z48i54k52m69u78n27d
To si Škoda ještě hodně věcí dělala a rozhodovala sama. Když zpětně vidím rozdělané projekty té doby, tak prodej a zvláště 100 % bylo hodně uspěchané. Asi by vstup do světa byl delší, ale byla by naše. Byla to doba hledání i korupce. Původní firmy v ČR zanikaly na objednávku..., podnikali bývalí komunisté a vládli tajní agenti STB. Nyní si nikdo nic nepamatuje.
J24i63ř96í 12E80r58b31e90n
Ručím vám za to, že Škoda Auto by bez VW dopadla stejně jako LIAZ nebo Tatra. Mnohaleté potácení se nad propastí, problémy splácet úvěry a pak bankrot.
AZNP měly problémy se splácením úvěrů už v létě 1989, konsolidační program se nedařil, v roce 1990 dlužily miliardy, z plánované roční výroby 250 až 300 tisíc favoritů byla polovina, v ČSFR v roce 1991 prodali jen 27 tisíc aut - sami českoslovenští obyvatelé své výrobce spotřebního zboží (aut, elektroniky, oblečení, domácích spotřebičů aj.) posílali do krachu!
M11a42r82t69i55n 80S86v87o83j97a46n16o63v46s85k33ý
Po experimentování s ojetým luxusem (Multivan T5, Phaeton) jsem si pořídil Octavia combi 1 , 1.8T ve výbavě a jsem jedinečně spokojenej.... Bez investic.
M78a12r37e96k 20Š71t36ě96t35k92a
Bez investic zcela určitě ne, ty časem tak jako tak přijdou, a u 10ti a více létého vozu tím spíš. Výhodu jedničkové Octavie je cena náhradních dílů, prakticky všeho, od destiček, koutouče, rozvody, po karosářské díly. Když to porovnám třeba s Peugeotem 407, tak tady jsou náklady tak třetinové.
P14e81t18r 48M98i59c98h22a14l
Díky za zajímavý článek o úspěšném člověku.
P59e74t35r 48P56o73s60p69í54š32i71l
Jedničková Oktávka měla obrovské štěstí, že dostala do vínku legendární motor 1,9 tdi. Bez tohoto motoru by byl její úspěch, troufám si odhadnout, maximálně třetinový. Dodnes lituji, že jsem svou 1,9 tdi před deseti lety prodal. A další majitel, pokud je mi známo, s ní jezdí dodnes.
N62o76r77b73e33r78t 30Š33t79ú39r
Ta legenda byla 1.9 bez turba ne? To byl nesmrtelný motor.
H15o85n43z61a 75Š14l79e44z97i86n17g51r
"Technologické prověrky v tehdejším socialistickém hospodářství představovaly něco dnes v této podobě už neznámého. Cokoli bylo na autě nově vymyšleno, nemohlo jít do výroby, pokud to neprošlo prověrkou"
Ježišmarjá, to je přeci normální proces i dneska. Každá fabrika se chce vyhnout výrobě ze speciálních nedostupných materiálů na strojích které nemá a nedejbože kupovat licenci na nějaký patent. Zvlášť dnes je potřeba shodit konstruktéry z oblaků 3D modelování do špíny a bahna normální výroby....
L41u35d57ě52k 63N80ě33m59e11c
Zaměňujete výrobní a nákupní možnosti dneška a tehdejší doby. Tehdy se něco kupovalo "za devizy", kdežto teď se něco nakupuje a v podstatě rozhoduje "jen" cena.
J81u73r63a40j 36V13á44c25l30a38v74í41k
"hutní formy pro odlévání jednotlivých karosářských částí" - vážený, auto není tank...
I74v54a88n 90K85o79p68t79a
Lisovací nástroje či jejich části se nejdříve odlévají, tedy jsou potřeba i hutní formy pro odlévání.
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén
V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...
Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...
Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií
Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...
Inspektor/ka Oddělení dohledu nad zpracováním biologických materiálů
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha