Úplně nové BMW X5 bude i s pohonem zadních kol

  • 20
Mnichovská automobilka má připravenou novou generaci X5. Velké SUV, které je jedním z nejprodávanějších modelů značky na českém trhu, se představí na autosalonu ve Frankfurtu v půlce září. Poprvé v historii dostane čtyřválec a pohon jen zadních kol.

BMW X5 je jedním z nejpopulárnějších "plnotučných" SUV. Po 1,3 milionech prodaných kusech už se představuje ve třetí generaci. Má být úspornější, pohodlnější, praktičtější, bezpečnější a luxusnější než předchůdci. A přináší pro X5 několik úplných novinek.

Může být i sedmimístné

Proporcemi i rozměry hodně připomíná předchůdkyni, pod plechy karoserie je však všechno nové. Na délku narostla X5 o dva centimetry (nově 488 cm, šířka 194, výška 176 a rozvor 293 cm), uvnitř se hlavně o třicet litrů nafoukl kufr (nově 650 až 1 870 litrů), ve kterém mohou být dvě místa navíc. Sedadla v druhé řadě mohou být za příplatek polohovatelná, pro větší komfort posádky. 

Na výběr bude ze čtyř verzí podvozku. Kromě základního s ocelovými pružinami ještě tři verze adaptivního vzduchového s různým zaměřením (od komfortního po sportovnější).

Samozřejmostí je plná polní bezpečnostních a komfortních udělátek: hlídání vyjetí z pruhů, hlídač mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, head-up displej, systém automatického brzdění, infrakamera pro noční vidění s detekcí chodců...

Zadokolka

Poprvé v historii bude X5 k mání ve verzi se čtyřválcem a také poprvé s pohonem pouze zadních kol. Startovací, na co nejnižší spotřebu zaměřená verze ponese označení Sdrive25d a bude mít výkone 218 koní. Dorazí však až příští rok.

Jen pro upřesnění dodejme, že BMW chystalo X5 s pohonem zadních kol už v její první generaci. Taková verze ovšem neměla být určena pro úspornou jízdu, ale hlavně pro nadšence, kteří by chtěli jezdit s obrovitou "krabicí" dravě, jak se na BMW sluší. Vznikl však jen prototyp, který nakonec vedení značky uložilo k ledu.

BMW X5

 

Hlavní role v nové generaci X5 by však měly hrát provedení s pohonem všech kol xDrive a šestiválcové motory. Naftu pije xDrive40d (313 k), xDrive30d TwinPower Turbo (258 k) a M50d (381 k).

Benzinové verze jsou xDrive35i (306 k) a divoká osmiválcová čtyřistapadesátikoňová xDrive50i, která se rozjede z nuly na stovku za pět sekund. Pracuje se samozřejmě i na verzi X5 M. Pro všechny verze je standardem osmistupňový automat.

Nová X5 se bude vyrábět v americké fabrice BMW ve Spartanburgu. Na český trh dorazí pravděpodobně až na přelomu roku.


Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit