ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Jan Altner

Stále rozdělené Německo. Na východě se pracuje déle za méně peněz

  • 41
Německý výrobce luxusních automobilů BMW do roku 2026 zkrátí týdenní pracovní dobu ve své východoněmecké továrně na 35 z dosavadních 38 hodin. Pracovní doba se tak dostane na úroveň v továrnách BMW v západním Německu, oznámila firma. Závodní rada sjednocení pracovní doby v německých továrnách vítá.

„Více než 30 let po pádu (Berlínské) zdi konečně nebudou muset pracovníci BMW (na východě Německa) pracovat o tři hodiny déle než jejich kolegové na západě,“ uvedl šéf závodní rady Manfred Schoch.

Mezi mzdami a pracovní dobou na západě a východě Německa stále přetrvávají rozdíly. Vládní údaje ukazují, že východoněmečtí zaměstnanci nadále pracují o něco déle a pobírají nižší mzdu než jejich západoněmečtí kolegové, upozornila agentura Reuters.

BMW zkrátí pracovní dobu v továrně ve východoněmeckém Lipsku ve třech krocích. Aby zkrácení pracovní doby firma kompenzovala, hodlá do roku 2026 přijmout 300 nových zaměstnanců. Lipský závod, který zahájil provoz v roce 2005, v současnosti zaměstnává 5300 lidí, uvedla agentura DPA.

BMW Lipsko

Plány na sladění pracovní doby v továrnách v západním a východním Německu již v květnu představila také automobilka Volkswagen. Ta nicméně nehodlá zkrácení pracovní doby ve východoněmeckých továrnách kompenzovat zvyšováním počtu zaměstnanců. Místo toho předpokládá, že se v těchto závodech zvýší produktivita.

,