Takto vypadá chlouba automobilky BMW z výšky. Je to unikátní příležitost vidět celý areál, specializovaný pro vývoj systémů plně automatizované jízdy a parkování, z ptačí perspektivy, neboť plochu jinak hlídají před nevítanými návštěvníky dva obří drony a výhledově má být nad areálem vyhlášena bezletová zóna.
Vývojové centrum BMW Group je svou rozlohou 6 kilometrů čtverečních i největším polygonem firmy. Je prvním zařízením svého druhu ve střední Evropě, do něhož bavorská automobilka investovala hodně přes 7,5 miliardy korun. Kromě bavoráků centrum slouží i pro vývoj vozů sesterských značek Mini a Rolls-Royce. Technologický areál má navíc posloužit i k homologacím nových vozidel.
Fygitální koncept ohromí ovládáním. Prozkoumali jsme BMW, co mění barvy![]() |
Tam, kam se kdysi vyvážela zemina z nedalekého lomu, se dnes na speciálních tratích pod přísným utajením prohánějí budoucí modely BMW a dalších značek tohoto koncernu. Během budování areálu muselo být přesunuto 2,2 milionu metrů krychlových zeminy.
V areálu s převýšením 80 metrů jsou různé druhy silnic s celkovou délkou 25 km a celkem osmi rozličnými povrchy. Součástí polygonu je dálnice, okresní silnice s až osmi různými povrchy, ale i část simulující městský provoz.
Bavoráky a rollsy bez řidiče testují v Česku. BMW otevřelo největší polygon![]() |
Na bývalé výsypce povrchového lomu byly vybudovány úzké i široké komunikace s různým sklonem, mosty, ale i malé a větší komplikované křižovatky se semafory. Zkoušky na dvou úsecích zkušebního polygonu byly zahájeny již v loňském roce, plný provoz centra ale byl spuštěn až během letošního léta. V areálu se to ale stále ještě hemží bagry a další stavební technikou. Jak je vidět na záběrech, tak i po oficiálním otevření čeká stavbaře ještě hodně práce.
Polygon BMW a jeho nabíjecí infrastruktura jsou stoprocentně zásobovány ekologickou elektřinou z obnovitelných zdrojů, mimo jiné z větrných elektráren v sousedství areálu.