BMW chce být luxusní, pro řady X7 a 8 zakládá novou divizi

  • 8
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Mnichovská automobilka si pro autosalon ve Frankfurtu nachystala překvapivé odhalení. Chce lépe cílit na náročné zákazníky, proto přichází s novou značkou BMW-style, která znamená extravagantní design, luxusní výbavu, unikátní technologie a nadstandardní služby.

BMW dodnes bohatě čerpá ze své sportovní minulosti i současnosti. Ve světě, kde jsou nároky zákazníků stále vyšší, ale chce zaujmout i kombinací luxusu a moderních technologií. Za tímto účelem vzniká nová divize BMW-style, která zastřeší vrcholné modelové řady a dovolí rozvinout charakter nejdražších modelů novým směrem.

K představení nové koncepce si BMW symbolicky zvolilo frankfurtský autosalon, místo, kde se před šesti lety světu odhalila divize elektrických vozů BMW i. Ta se mimochodem se světem BMW-style částečně protne, pod luxusní značku totiž bude ze stávajících modelů patřit hybridní supersport i8, dále pak řada 7 a hned trojice připravovaných modelů: kupé řady 8, obří SUV X7 a otevřená i8 Roadster.

BMW Concept X7 iPerformance
BMW Concept X7 iPerformance

Společné všem těmto modelům bude nové logo, které vychází z toho nejstaršího, stoletého černobílého znaku BMW. Název společnosti v něm navíc bude vypsaný v plném znění, tedy „Bayerische Motoren Werke“. Tím BMW-style odkazuje na tradice, jinak chce ale hledět hlavně do budoucna. Luxus má být ztělesněn v konstrukci aut (karbonové díly, hybridní pohon), progresivních technologiích (laserové světlomety, ještě větší propojení s mobilním telefonem) i službách.

Majitelé nejluxusnějších BMW nebudou muset jezdit do servisu, protože automobilka si vůz sama vyzvedne a po provedení údržby zase vrátí. Zákazník také bude mít možnost využívat další produkty značky, například majitel řady 7 si bude moci vypůjčit X7, když potřebuje převézt více osob; nebo kupé řady 8, když si bude chtít užít víkendovou projížďku. BMW-style svým zákazníkům také nabídne vstup na významné společenské akce po celém světě, jako třeba předávání Grammy Awards, nebo bude organizovat zážitkovou turistiku.

Automobilka představení nové divize spojuje s premiérou konceptu X7 iPerformance, který láká na budoucí největší SUV s logem BMW. Jednoduchý design s malými světly a obří maskou chladiče je náznakem, jak si designéři značky představují praktický vůz, větší než stávající X5. Experimenty se promítly i do interiéru a pod kapotou se nachází hybridní pohonné ústrojí. Sériový model, který bude stát okolo 3 milionů korun a chce konkurovat především Range Roveru, by se měl představit příští rok.

V roce 2018 by měly vyjet také kupé a kabriolet řady 8, jejichž předobraz v podobě studie BMW představilo už na jaře (čtěte zde). Předpokládat se dá větší technická provázanost s řadou 7, progresivnější technologie a také vyšší cena než u řady 6, jejíž prodej bude v klasických dvoudveřových formách po dvou generacích brzy ukončen.