Diskuze
VIDEOAUTOŠKOLA: Naučte se správně řadit, sledujte otáčky
Děkujeme za pochopení.
lakar
Proč cizí řeč ?
To už i okomentovat jízdu autem musí slovačisko ? Užili jsme si jich za těch 40 let dost... Nebo to je příkaz slavného Bruselu ?
net.Xtreme se nevzdává
Proč je to slovensky?
Jinak auto poslouchám, protože mi otáčky neukazuje:-)
Jinak automat je v pohodě, zejména lepší verze, kde člověk v případě potřeby může přrřadit sám nebo zvolit ekonomický/sportovní mod řazení...
net.Xtreme se nevzdává
Re: Proč je to slovensky?
Jo a ještě nová auta bez automatické převodovky radí
Gunter von Bahnhof
vyšší spotřeba
dlouho platilo, že s automatem je vyšší spotřeba, ale nové automaty už jsou tak vymazlené, že řadí mnohem lépe než manuál a jezdí i úsporněji.
Automobilky dokonce vyrábí automat propojený s GPS, auto má v sobě mapu a řadí podle toho, co ho čeká - jak vypadá zatáčka, jestli to bude z kopce nebo do kopce. To ale není ve vašich autech, na to vemte jed.
Antonín, topič
Re: vyšší spotřeba
JJ, to je totiž komerční blábol, auta zatím nemají prostředky, jak zjistit řidičovy úmysly.
Tom_300
Kecy, kecy, kecy :)
Na automat zpravidla nadává člověk, co s ním buďto nikdy nejel, nebo s ním má minimální zkušenosti ( nemluvím samozřejmě o 15 let starých převodovkách ) Naopak automat si zpravidla koupí ten, co už zkušenost s manuálem má, přeci jen na trhu zase až tak dlouho oproti jiným zemím nejsou. A světe div se, ten automat ví opravdu velmi dobře, kdy a co zařadit a dokonce světe div se, existují adaptabilní převodovky, které se učí Vašemu stylu jízdy. A ano, i automat prostě někdy zařadí špatně, ale procentuálně k tomu, co zařadíte špatně s manuálem je to velmi nízké procento. Na 30km jízdy denně po silnici mimo obec bych asi také volil manuál, ale po městě a pro lidi co denně jezdí min. 100km je to prostě nezanedbatelný komfort. Co se týká Vašeho ochuzení o sportovní jízdu, tak tu nezažijete s motorem 1.9TDi ani s manuálem, ani s automatem a dokonce ani kdyby řadil bůh. Od toho jsou jiná auta.
Antonín, topič
Re: Kecy, kecy, kecy :)
No nevím, jak často řadíš špatně v manuálu?
Jinak typicky je pro automat zlo předjíždění. Čekám na mezeru v protisměru a s manuálem už mám podřazeno, automat se rozhoupe až mu dupnu za krk. Pádla neberu, to je jenom obdoba kvedlání pákou.
Tom_300
Re: Automat
V minulém století tomu asi taky bylo, pravda ... ale mrkněte do kalendáře
Antonín, topič
Statistika
Většinou se v autoškole jezdí s manuálem, první auta si taky moc lidí nekupuje jako automaty. S manuálem se musí kvedlat, automat zase nemá jak vytušit, co hodlám dělat, tudíž reaguje nutně se zpožděním. Od dob třístupňových monster se spotřeba přiblížila a spousta lidí by jezdila levněji s automatem, díky svým (ne)schopnostem.
Každopádně znám plno lidí, kteří mají automat a už by jinak nechtěli, zato neznám nikoho, kdo by si na to vyloženě stěžoval. Tož tak.
OndreyMalina
Paušalizování řazení ?
Za to paušalizování bych pána nakopal do patřičných partii.
Pokud mám turbodiesel, je uplná blbost jet na nějakých 1,8k otáček i přesto že auto do kopce na 4ku zrychluje. Nebo snad mám jezdit po městě 5tkou (zabíra fodspoda) a mít nižsí spotřebu? Ale jak přidám plyn, po dlouhý době se zapne turbo takže za*eru svýma sazema 5*5m prostoru ? Takových expertů je všude nespočet f dehtu. Nemluvě o re*ardech co stojí 15 minut se zapnutým traktorem (rozvoz pyčo) někde a pak se rozjedou "burnoutem" ( město voe - musíš rychle).
Je to jenom o tom, že clověk musí vědět jak auto reaguje a jak nejlépe jezdí, pokud někdo tohle nedokáže za x kilometrů pochytit, měl by přestat řídit nebo jít na automat.
Proto jsem proti zastaralému manuálu a nejraději bych viděl lidi jen s automaty, kdo chce manual - koupí si, kdo je weekend driver (do 10tis. ročně) tomu to jen prospěje. Cena? Automaty mají v horších rukách lepší životnost než spojka po 30tis. Mám manuál, firemní je automat (můj třetí, 280t. km všechny)
MIR80
To jsou mi rady tohleto
v dospelem aute se zaradi "déčko" a o vic se starat netreba
RAT
Mne by spis zajimalo, jestli je
ekonnomictejsi (nizsi spotreba) na trojku 2000ot s turbem, nebo na na ctyrku 1500ot bez turba?
fellowcz
Nějak jste nepochopili
že to je návod pro nováčky a méně zkušené řidiče. Pokud si myslíte, že řídit umíte, rady ve videu ignorujte. Ti, co nemají ještě naježděno a dostatek citu pro správné řazení, tento návod přivítají. Je to pro ně mustr, jak a co sledovat a podle čeho se přibližně orientovat.
Vy všichni ostatní skvělí a dokonalí řidiči si jezděte podle sebe a nerýpejte.
katastrofální krupobití
Re: Nějak jste nepochopili
Naopak - pokud se někdo z toho článku dozvěděl něco nového a objevného, mělo mu jeho auto už dávno nafackovat...
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla
K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...