- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Klasicka lziva reklama liberalu, ktera funguje do dnes. Divi se dnes jeste nekdo necemu?
"Když v roce 1972 americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu vydal zprávu, jež původní Chevrolet Corvair očistila od všech obvinění, která proti tomuto vozu právník vznesl, ..." - a právník nejspíš v klidu dál budoval kariéru ...
připomíná mi to NSU TT
Adámka pamatujete ?
NSU TT, resp. jeho předchůdce NSU Prinz 4 se inspiroval nejen prolisy Chevroletu Corvair...
Kdysi jsem někde četl, že se kritika tehdejších aut týkala jejich chabé pasivní bezpečnosti. Prostě jste nabourali na předek a jak se hnula přední náprava vám z volantu vylezla tyč řízení na kterou jste se napichli jako na kopí.
Mám proto podezření že se kritika pana Nadera týkala i tohoto.
Nehledě na to, že Američani s koncepcí auta ala škoda 120 prostě neuměli jezdit.
Patrně zajímavý text, ale "klikací" články nesnáším. Co je to za nápad rozdělit článek na několik stránek?
Do článku se vejde víc reklamy. A proto se přece píší.
Corvair měl změnit auta na něco lepšího a bezpečnějšího. Ovšem vedlo to k více nehodám. Z jakého důvodu je nepodstatné. Měly snad raději částky za opravy a škody na zdraví a životech poškozovat stále víc jejich přibývající řidiče?
No další problém s těm pneumatikami byl v tom, že v USA se prostě dalo auto na pumpě a maník tam zkontroloval olej a podobně - a právě dohustil pneumatiky. A ten je prostě nafoukl plus mínus tak, jak byl zvyklý, kolikrát vpředu víc než vzadu a problém byl na světě.
Přes 100 PSI, to asi borec hustil galusky na velodromu, anebo je chyba v článku
60' roky a automatická prevodovka, klimatizacia- to ku nám prišlo o dobrých 20 -30rokov neskor
Automatická převodovka byla původně dost primitivní, řazení pouze na základě otáček a málo stupňů, takže potřebovala velkou rezervu síly motoru, což americké osmiválce splňovaly, zatímco u nás bylo potřeba motor vyždímat co nejefektivněji a řadit podle skutečných podmínek.
Pamatuji na něj, když jsme v roce 1969 přiletěli do USA. Ojeté byli za babku, ale je faktem, že oproti tehdejším bourákům vypadal poměrně obyčejně. Ralph Nader byl velmi známý kritik of využití nukleární energie až po vyhodnocováni bezpečnosti různých produktů a zasloužení se o FOIA, Freedom of Information Act používaného dodnes a dalších významných politických instrumentů. Jeho osoba byla vždy trochu controverzní, kandidoval několikrát i na prezidenta, byl liberálního a libertárního zaměření. V únoru 2024 mu bude 90.
Chevrolet předepisoval nezvykle nízký tlak 0,15 až 0,3 MPa vpředu a 0,8 až 0,21 MPa vzadu. Konzervativní američtí zákazníci však byli zvyklí nafukovat minimálně na 0,7 MPa.
Trochu zvláštní čísla... Pominu-li ten rozsah 0,8 až 0,21 MPa, tak ono se tehdy foukalo na 0.7MPa? - to je jak na autobus nebo kamion...
Jsem zvedav na opravena cisla. Že by tam mělo být 0,08 neni prece mozne. A rozsah 0,21 až 0,8 se mi zdaobrovský