BMW 128ti
Zcela nový typ BMW se představil loni na podzim a právě nyní míří k prvním zákazníkům. Jde o vůbec první klasický hot hatch v nabídce mnichovské automobilky – dosud výkonné verze nejmenšího modelu nabízel nejdříve s šestiválcovým motorem podél, v nové generaci M135i pak jako čtyřkolku s extrémně silným dvoulitrem (225 kW). Typ 128ti má výkon dvoulitru snížen na 195 kW, přes osmistupňový automat ho směřuje výhradně na přední kola.
Zkratka „ti“ odkazuje na starší atypické modely BMW – řadu 3 Compact, kterou tato zkratka zdobila, a především sportovní sedan a hatchback z přelomu šedesátých a sedmdesátých let (1600 ti, 2002 ti a 2002 ti). Výlučnost nového modelu je podtržena kombinací paketu M Sport s černými a červenými detaily exteriéru.
Podvozek je proti běžným verzím řady 1 snížen o 10 mm a využívá některé díly z M135i. Naladění je specifické, zohledňuje fakt, že 128 ti s pohonem předních kol je o 80 kg lehčí než vrcholná verze. Z M135i pochází i mechanický samosvorný diferenciál Torsen, který má však s ohledem na specifické ladění podvozku nepatrně snížený stupeň svornosti. Sekundují mu výkonné brzdy a specifické ladění stabilizačního systému, které umožňuje jízdu blízko přetáčivému smyku. Základní cena je 1,102 milionu korun, o 152 tisíc méně než u M135i.