Čtvrtek 1. října 2020, svátek má Igor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 1. října 2020 Igor

Audi S8: Závoďák pro prezidenty má srdce Lamborghini

  17:43aktualizováno  3. listopadu 12:53
Závoďák pro prezidenty připravila automobilka z Ingolstadtu. Pod kapotou mocně bije desetiválec od automobilky s nasupeným býkem ve znaku - Lamborghini. 450 koní rozdovádí dvoutunové auto na stokilometrovou rychlost za 5,1 sekudy.

Designéři Audi necítili potřebu sportovní limuzínu nejvyšší kategorie ověšovat sportovními doplňky.

Šelma se oblékla do elegantního hliníkového kabátu A8, doplněného pouze několika detaily, které pravdu o jejích schopnostech prozradí jen znalcům.

Teprve řev ozývající se z útrob motorového prostoru, narvaného k prasknutí pětilitrovým desetiválcem, řekne autům, které by se na ni jen zle podívaly, co je zač.

Designéři zvýraznili velký "single frame" mřížky chladiče chromovými lištami. Pořádné výřezy musel dostat nárazník, to aby měli býci pod kapotou co dýchat.

Es-osma dostala minimum aerodynamických doplňků, vše se omezilo na mírně povytažené prahy a miniaturní odtokovou hranu na víku kufru. Pod nárazníkem pak napočítáme celkem dvě dvojice koncovek výfuku.

Trochu více toho prozrazují dvacetipalcová kola, obutá do pneumatik 265/35, za kterými prosvítají obrovské kotouče; přední mají průměr 385, zadní 335 milimetrů.

Nejrychlejší A8 pohání desetiválec z Lamborghini Gallardo. Původní pětilitr byl převrtán na objem 5,2 litru. O dva milimetry se zvětšilo vrtání (z původních 82,5 na 84,5 mm, zdvih 92,8 milimetru zůstal zachován. Motor využívá technologii přímého vstřikování benzinu FSI.

Čtyřistapadesát koní rozjede prezidentský závoďák na 250 kilometrů v hodině, pak zasáhne omezovač. Devadesát procent maximálního kroutícího momentu 540 newtonmetrů je řidiči k dispozici při 2300, plná dávka se dostaví při překonání 3500 otáček. Z nuly na stovku vystřelí 1940 kilogramů těžké auto za 5,1 sekundy. Tiskové materiály mluví o kombinované spotřebě 13,9 litru, kdo by ale nechal ušlechtilé stádo zahálet...

Keramciké brzdy

Kosmické technologie reprezentují na palubě Audi A8 keramické brzdy. Oproti obyčejným mají čtyřnásobnou životnost (až 300 tisíc kilometrů) a jsou odolnější proti vadnutí (tzv. fadingu)

Vyrobeny jsou z kompozitu – uhlíkovými vlákny zpevněného keramického materiálu, ve kterém má největší podíl karbid křemíku s vysokou odolností proti otěru. Brzdy jsou cca o 50 % lehčí a úbytek tloušťky plovoucího kotouče činí během celé jeho životnosti jen asi 0,5 mm.

Soustava je také naprosto odolná vůči korozi. A8 používá hliníkové třmeny Brembo, vpředu šestipístkové, vzadu plovoucí, zkombinované s elektromechanickou parkovací brzdou.

Neoddělitelnou součástí značky Audi je systém pohonu všech kol, neboli známé Quattro. v S8 je nastaveno tak, že za normálních okolností přenáší šestistupňový Tiptronic 60% kroutícího momentu na zadní kola, 40% se pak využije na přední nápravě. V případě potřeby ale umí centrální diferenciál dodat na přední až 65%, nebo naopak až 85% síly na zadní kola.

Auto je přisáté k zemi s pomocí standardně montovaného pneumatického pérování. Řidiči se mohou svěřit do služeb počítače a nastavení podvozku nechat v jeho režii. Manuálně lze pak zvolit další tři charakteristiky odpružení podvozku: komfort, dynamiku a světlost v rozsahu 30 milimetrů. Podvozek trochu přitvrdil, převod řízení je strmější o deset procent.

Pro Audi S8 si zajdou první zájemci po Novém roce. Bohatou výbavu bude možné vylepšit o jedenáctisetwattový audiosystém Bang & Olufsen se 14 reproduktory a dvěma zesilovači. Na přání bude možné namontovat keramické brzdy s životností 300 tisíc kilometrů.

Pancéřovaná limuzína: Audi A8L W12 quattro Security

Za tvary "obyčejné" A8 se může skrývat obrněnec, odolávající granátům a střelám. Co Audi A8 Security umí? Je pečlivě pancéřované ocelovými pláty a vybavené bezpečnostním neprůstřelným sklem a kompozitními materiály. Odolává i výbuchu. V prodejní ceně je obsažen kurz jízdy s tímto čtyřkolovým tankem.

Obrněnci se čtyřmi kruhy ve znaku vznikají přímo ve výrobním závodě Audi v německém Neckarsulmu.

Pancéřování Audi A8L W12 quattro Security odolává střelám ze všech druhů zbraní ráže až 7,62 mm, vyztužená podlaha snese výbuch granátu nebo trhaviny pod vozem. Auto pohání dvanáctiválcový zážehový šestilitr s výkonem 331 kW/450 k, točivý moment vrcholí na hodnotě 580 Nm. Zpřevodování šestistupňové automatické převodovky Tiptronic bylo upraveno vzhledem k vyšší hmotnosti vozu a ze stejného důvodu doznala úprav i brzdová soustava a elektronicky řízené adaptivní pneumatické odpružení.

Zvláštností pancéřovaného modelu je nouzový únikový systém, který brání tomu, aby se z interiéru vozu stala při útoku past pro cestující. Pokud například dveře nelze otevřít běžným způsobem, aktivuje se pyrotechnický systém, který prostě odpálí dveřní panty a zámky. Do výbavy patří také hasicí zařízení, které v případě potřeby rozprašuje hasicí látku do prostoru motoru, podvozku a podběhů kol. Hasicí systém se aktivuje automaticky na základě informací z tepelných čidel, je možné jej spustit i manuálně tlačítkem na středové konzoli. Do ventilačního systému je zařazený odlučovač kouře, bránící zadýmení interiéru při požáru. Pneumatiky systému PAX umožňují i při úplné ztrátě tlaku vzduchu jízdu rychlostí až 80 km/h na vzdálenost až 100 km.

Uvnitř nechybí telefon, fax, video, DVD přehrávač, minibar atd.

Zákazník, který si superbezpečné audi koupí, dostává speciální řidičský trénink pro dva řidiče. „V autoškole vás naučí řídit vůz, především v kritických situacích jej však nemusíte mít plně pod kontrolou. Naše kurzy jsou zaměřené právě na správné zvládání mezních situací, do kterých se řidič může s vozem dostat,“ vysvětluje Freddy Kottulinsky, šéf programu Audi Security Training.

Audi S8

Audi S8

Audi S8

Audi S8

Designéři zvýraznili velký "single frame" mřížky chladiče chromovými lištami. Pořádné výřezy musel dostat nárazník, to aby měli býci pod kapotou co dýchat.

Designéři Audi neměli potřebu závodní limuzínu té nejvyšší kategorie ověšovat sportovními doplňky

Trochu více toho naznačují dvacetipalcová kola, obutá do pneumatik 265/35, za kterými se skrývají obrovské kotouče. Ty přední mají průměr 385, zadní pak 335 milimetrů.

Čtyřistapadesát koní rozjede prezidentský závoďák na 250 kilometrů v hodině, pak zasáhne omezovač.

ES-osma dostala minimum aerodynamických doplňků, vše se omezilo na mírně povytažené prahy a miniaturní přítlačnou lištu na hraně víka kufru. Na spodní hraně nárazníku pak napočítáme celkem čtyři koncovky výfuku (dva páry po dvou).

ES-osma dostala minimum aerodynamických doplňků, vše se omezilo na mírně povytažené prahy a miniaturní přítlačnou lištu na hraně víka kufru. Na spodní hraně nárazníku pak napočítáme celkem čtyři koncovky výfuku (dva páry po dvou).

Nejrychlejší A8 pohání desetiválec z Lamborghini Gallardo. Původní pětilitr byl převrtán na objem 5,2 litru.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Octavia za 3 500 korun: boj s krizí, chaos a riskantní sázka na superslevy

Octavia za 3 500 Kč měsíčně, Kodiaq za 4 899 Kč, Passat za něco málo přes 6 000 Kč… Ačkoli automobilkám docházejí...

Populární zážehové motory ztrácí na spolehlivosti, problémy začínají u oleje

Premium Po letech převahy dieselů se pozornost obrací k zážehovým motorům, o kterých se říká, že jejich údržba je méně...

KOMENTÁŘ: Hlasování záškoláků o fyzikálních zákonech Evropu zničí

Ursula von der Leyenová dokazuje, že i ten, kdo ve škole nedával pozor, to může dotáhnout daleko. Předsedkyně Evropské...

Prodlužte životnost filtru pevných částic. Stačí pár jednoduchých kroků

Premium Výměna filtru pevných částic stojí desítky tisíc korun, jeho čištění a renovace pět až patnáct tisíc korun. Těmto...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Elektrovozy dorovnávají náklady na provoz klasická auta, v Česku to neplatí

Nákupní cena vozu je jedna věc, druhá jsou celkové náklady na jeho provoz a vlastnictví. Elektromobily a klasická auta...

Nebezpečná místa Česka: pražské hlavní nádraží. Třicet let zde vládne podsvětí

Premium Reportéři MF DNES mapují místa, která podle statistik nejsou výjimečně nebezpečná. Ve skutečnosti jde o no-go zóny,...

Populární zážehové motory ztrácí na spolehlivosti, problémy začínají u oleje

Premium Po letech převahy dieselů se pozornost obrací k zážehovým motorům, o kterých se říká, že jejich údržba je méně...

Unikátní analýza čtyř tisíc hypoték: zjištění jsou mnohdy překvapivá

Premium Hypoteční trh zlevňuje a trhá rekordy. Jaká je ale realita při poskytování hypotečních úvěrů? Jak rychle je lze získat,...

  • Další z rubriky

Hybridní Octavia RS je rychlá a úsporná, sportovní míň

Elektrifikace je hlavním tématem dnešního světa aut, aspoň v Evropě. Elektrický pohon tak nasazuje i nejdůležitější...

Tyhle jste měli koupit! Pět sporťáků, které každým dnem stoupají na ceně

Premium Trh se sportovními vozy je nevyzpytatelný. I když obecně platí poučka, že limitované edice věhlasných modelů nebudou na...

Členité cesty na pomezí Českého lesa a Šumavy si řidiči zamilují

Premium Okresky v Českém lese patří jednoznačně k mým nejoblíbenějším. Zaprvé jsou to místa, kde jsem vyrostl, a zadruhé...

Ford Ranger Raptor: cesta po nezpevněných cestách vám bude připadat jako Dakar

Premium Nejlepší tuning vždycky dělá sama automobilka – a zdaleka to neplatí jen pro ostré hatchbacky. Z pracovně pojatého...

Otestováno: Přečtěte si recenze na dětské mycí a koupací gely od JOHNSON’S®
Otestováno: Přečtěte si recenze na dětské mycí a koupací gely od JOHNSON’S®

Čtyřicet testerek vyzkoušelo dva kousky od JOHNSON’S®, a to sprchový a koupelový gel Pure protect a bublinkovou koupel a mycí gel 2v1. Co na ně...

Herec Petr Čtvrtníček se nakazil koronavirem, leží v nemocnici na JIP

Herec Petr Čtvrtníček (56) skončil kvůli covidu-19 v nemocnici. Minulý týden měl pozitivní testy, a když se mu...

Chci se více věnovat ženě, v plánu je i založení rodiny, říká Adam Vojtěch

Bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (33) se po odchodu z funkce těší na chvilky strávené s přáteli a s manželkou...

Herečka Veronika Arichteva je maminkou. Syna rodila patnáct hodin

Herečka Veronika Arichteva (34) se na sociálních sítích pochlubila, že je od úterý maminkou. S režisérem Biserem...

Čtvrtníček z nemocnice vtipkuje. Mluví o dýchání i pohlavní nemoci

Herec Petr Čtvrtníček (56) sice kvůli těžšímu průběhu covidu-19 musel do nemocnice, humor ho ovšem neopouští. Svým...

Na Tinderu jsem se nestačila divit, popisuje redaktorka seznamování

Seznamovací aplikace využívá devětapadesát procent Čechů. A to už je dost na to, aby nám dokázaly pěkně zamíchat...