510 koní pro Ferrari 430: prostě dobrá stáj...

aktualizováno 
Jeho kmotrem je Michael Schumacher, pradědečkem bájný commendatore, obléká rudou a každá dvě a půl kila jeho váhy táhne jeden kůň. Říkají mu Ferrari 430 Scuderia.

Ferrari 430 Scuderia | foto: Ferrari

V plné kráse se ukáže na autosalonu ve Frankfurtu v polovině září. Plachtu, která ho bude krýt před zvědavýma očima a objektivy fotoaparátů, z něj strhne sám velký Michael Schumacher.

Speciál z maranellských stájí dostal jméno scuderia (italsky "stáj") a doplní obyčejnou verzi F430 a otevřený Spider. Scuderia navazuje na předchůdce odvozeného z modelu 360 Modena, který se jmenoval Ferrari Challenge Stradale.

Na silnici tak vyrazí speciál, který se blíží puristickým závodním strojům, nečekejte uvnitř nějaké pohodlí. Vše je podřízeno úspoře hmotnosti. Sedačky jsou odlehčené, skla nahradil polykarbonát, zmizely koberečky, stereo a další hlouposti.

Nejlépe se scuderia bude cítit samozřejmě na okruhu. Čtyřistatřicítka shodila metrák na váze, každé 2,45 kila hmotnosti - celkem jich má 1250 - táhne jeden kůň výkonu. Osmiválec s objemem 4308 ccm dává při osmi a půl tisících otáčkách 510 koní (375 kW), tedy o dvacet víc než obyčejná verze.

Ferrari si zakládá na tom, že zkušenosti z Formule jedna přenáší do svých "obyčejných" modelů. Příkladem je převodovka pojmenovaná F1 Superfast, která změní převodový stupeň za 60 milisekund.

Unikátní je také kombinace elektronického diferenciálu E-Diff se stabilizačním systémem F1-Trac.

Zvenčí poznáte ozdobu italské stáje podle dvou šedých pruhů táhnoucích se středem auta. Speciálně pro scuderii vytvořili designéři také nová zlatá kola. Zvětšily se výřezy pro přívod vzduchu na přídi, zpětná zrcátka dostala černou barvu a jsou z karbonu. Více se toho událo na zádi. Obyčejné F430 má čtyři koncovky výfuku, u scuderie jsou jen dvě ale o to větší, kompletně přepracovaný je i zadní nárazník s difuzorem.

Ferrari 430 ScuderiaFerrari 430 ScuderiaFerrari 430 Scuderia



Ferrari 430 ScuderiaFerrari 430 ScuderiaFerrari 430 Scuderia



Ferrari 430 ScuderiaFerrari 430 Scuderia


Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Najdete na iDNES.cz