BMW má R18 Classic, ale hlavně nové RT
Bezesporu největší motocyklová novinka letošní sezony, obrovský boxer 1800 v cruiseru R18 se představil hned na jaře, teď přibyla i turistická verze Classic. Jenže na turistiku má BMW jiného přeborníka, a sice cestovní etalon R1250RT.
Jeden z nejvyhledávanějších cesťáků na světě má stejný motor jako vloni, protože 136 koní a 143 Nm v podání ploché křivky protilehlého dvouválce se spolehlivě vyrovná i papírově výkonnější konkurenci. K tomu ale dostal nový design a LED světla, vylepšenou aerodynamiku a další nálož elektroniky. Například natáčecí světlomety se svícením do zatáček a automatický seřízením světel podle zatížení motocyklu.
Podobně jako Ducati i BMW pro 2021 poprvé nabídne motocyklový adaptivní tempomat ACC, který dokonce upravuje rychlost i v zatáčkách, abyste každou zákrutu projeli v bezpečném náklonu bez ohledu na rychlost vozidla před vámi.
Další vychytávkou moderní doby je schránka na mobil vedle přístrojové desky, která je vybavena vestavěnou bezdrátovou nabíječkou pro všechny nové typy mobilů. Schránka má navíc vlastní ventilátor, aby se mobil při nabíjení a projekci aplikací na přístrojovku nepřehříval.
I tady se zájemce musí připravit na špičkovou cenu za špičkový stroj, základní cenovka je 496 tisíc korun a u BMW většina zákazníků navíc ještě dobrovolně nechává minimálně pár desítek tisíc za příplatkovou výbavu.