Ducati se čtyřmi kruhy: Audi kupuje italské motorkáře Ducati

  8:55aktualizováno  14:54
Německý výrobce luxusních automobilů Audi potvrdil koupi italského výrobce motocyklů Ducati Motor Holding SpA. Cenu ani žádné další podrobnosti automobilka nezveřejnila. Agentura Reuters však tento týden s odvoláním na zdroje uvedla, že cena se bude pohybovat kolem 860 milionů eur, tedy zhruba 21,3 miliardy Kč.

Ducati Diavel | foto: Ducati

Audi je stejně jako česká Škoda Auto součástí největší evropské automobilky Volkswagen.

Audi uvedlo, že akvizici již schválily dozorčí rady Audi i mateřského Volkswagenu. Audi chce dohodu dokončit co nejrychleji to bude možné, posvětit ji musí ještě antimonopolní úřady.

Akvizice rozšíří nabídku osobních a nákladních vozů Volkswagenu o motocykly. Ducati se stane 12. značkou Volkswagenu, pokud započteme i Porsche, jehož převzetí Volkswagen ještě nedokončil. Audi také posílí v dlouhodobém boji s konkurenční firmou BMW, která kromě luxusních vozů vyrábí také motocykly. Audi je druhým největším výrobcem luxusních vozů na světě za BMW a v příštích deseti letech plánuje BMW předhonit.

Italský Autoblog si všímá, že novou akvizicí pokračuje italské tažení německého koncernu. V roce 1998 koupil Volkswagen výrobce supersportů Lamborghini, loni pak zařadil do svého týmu slavné designstudio Italdesign Giorgetta Giugiara.

Analytici ovšem o významu nákupu Ducati pochybují. Podle nich nemá žádnou ekonomickou nebo průmyslovou logiku a pouze odráží vášeň předsedy představenstva Volkswagenu Ferdinanda Piëcha pro italský design. Pod vedením Piëcha Volkswagen rozšířil své impérium, které nyní zahrnuje vše od úsporných aut pro městský provoz po 40tunové nákladní automobily. Nyní se snaží najít způsob, jak koupit zbývající podíl 50,1 procenta v Porsche a minulý týden automobilka uvedla, že zvýšila majoritní podíl ve výrobci nákladních aut MAN.

Ducati vznikla v roce 1926 jako malá rodinná firma v Borgo Panigale u Boloni, která vyráběla radiové součástky. Postupně se rozrostla na předního světového výrobce motocyklů.

Dosavadní majitel, investiční fond Investindustrial Holdings ovládaný rodinou Bonomi, převzal Ducati v roce 2008 a pomohl firmě vrátit se k zisku poté, co se v roce 2005 ocitla v hluboké krizi. Ducati má nyní 1 100 zaměstnanců. Loni firma prodala 42 000 motocyklů a její příjmy činily 480 milionů eur, což bylo nejvíc v historii. Pro srovnání, Honda, která je největším výrobcem motocyklů na světě, loni prodala více než 16 milionů motorek.

Andrea C. Bonomi, prezident dosavadního vlastníka Investindustrialu říká: “Ducati pod naším vedením velmi vyrostlo. Jsme přesvědčeni, že společnost má ve schopných rukách Audi velmi pozitivní budoucnost, která bude uspokojovat klienty i zaměstnance firmy. Myslíme si, že Audi je nejlepší partner pro pokračováni procesu globalizace, který byl úspěšně odstartován."

V uplynulých letech se totiž Ducati rozjelo do světa. "V roce 2011 otevřela značka výrobnu v Thajsku a zahájila espanzi na významné rychle rostoucí trhy jako je Brazílie, Čína a Indie," uvádí italský Autoblog. Dnes tak 80 procent prodejů uskuteční Ducati mimo Itálii.

Výraznou osobností je nynější šéf Gabriele Del Torchio, kterému Andrea Bonomi přisuzuje hlavní zásluhy za rozvoj značky v posledních letech.

Pod jeho vedením Ducati uvedlo 17 nových modelů. V roce 2010 to byla Multistrada 1200, rok na to Diavel a nejnovějším přírůstkem je model Panigale.

Italský magazín Quattroruote už spekuluje, že stávajícího šéfa Gabriela Del Torchia by mohl nahradit Luca De Meo, nynější šéf marketingu Volkswagenu.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Nová Škoda Octavia v plné parádě. Prototypy trénují v Česku

Škoda Octavia

Do odhalení nové Škody Octavie zbývají měsíce. Premiéra se podle posledních informací ze zákulisí stihne ještě letos....

Elektromobilem do Itálie od zásuvky k zásuvce: nejdražší byla zmrzlina

Hyundai Kona Electric na slavné Via Chiantigiana skrze srdce Toskánska.

V dojezdu na „jednu plnou“ se elektromobily nemohou s vozy poháněnými spalovacími motory rovnat. Dojezd novějších...

První kilometry se Škodou Kamiq. Ve všech verzích je to pohodář

Škoda Kamiq

Začátkem září se první zákazníci dočkají nových malých SUV Škoda Kamiq. My už jsme usedli za volant tohoto modelu,...

Prodeje dodávek se zvyšují, ale ne kvůli ekonomickému růstu

Toyota Proace City

Zatímco registrace nových osobních aut letos citelně klesají, těch lehkých užitkových naopak rostou. Říká to něco o...

Přetahovaná o Teslu. Podíl ve výrobci elektroaut by rád koupil Volkswagen

Tesla

Šéf německého Volkswagenu Herbert Diess se zajímá o koupi podílu ve výrobci elektromobilů Tesla. Mluvčí VW však...

Další z rubriky

Jawisté slavili devadesát let značky, do Týnce dorazily stovky motorek

Stovky motocyklů Jawa z různých období 17. srpna 2019 dorazily do výrobního...

Stovky motocyklů Jawa z různých období dorazily do výrobního závodu v Týnci nad Sázavou na Benešovsku na oslavy...

Malé harleye se budou vyrábět v Číně, použijí technický základ Benelli

Vizualizace malého stroje Harley-Davidson

Malé Harley-Davidsony se budou vyrábět v Číně vedle italských strojů Benelli či německých Mercedesů. Americký výrobce...

Najdete na iDNES.cz