Harley loví zákazníky u kolébky. Koupil výrobce elektrokol

  • 0
Harley-Davidson už dávno není značka vousáčů v kůži. Stroje legendárního amerického výrobce mají dnes velmi rozmanitou - a bohatou - klientelu. Skvěle se podařilo značce také zaujmout ženské publikum. Teď zacílí i na děti. Ikonická americká motorkářská firma koupila výrobce dětských elektrokol StaCyc.

Slavná motorkářská firma se na domácím trhu potýká s poklesem poptávky po tradičních motorkách, rozhodla se proto rozšířit své aktivity a vychovat si malé motorkáře téměř od plenek.

Firma StaCyc vyrábí elektrokola EDRIVE, která se prodávají za zhruba 650 dolarů (kolem patnácti tisíc korun). Harley-Davidson se tak koupí orientuje na „budoucí jezdce“, které tím přitáhne k jednostopým strojům.

„Jsme nadšení, že se společnost StaCyc stala součástí rodiny Harley-Davidson. Tým StaCyc sdílí stejnou vizi pro budování nové generace jezdců po celém světě a my věříme, že společně přineseme radost z jízdy,“ uvedl viceprezident pro marketing a značku Heather Malenshek.

Akvizice společnosti StaCyc rozšiřuje elektrické portfolio Harley-Davidson a potvrzuje závazek firmy mířit k další elektrifikaci motorek. Harley-Davidson už před časem oznámil, že na podzim 2019 uvede na trh elektrický motocykl Livewire a do roku 2021 představí i lehčí a střední elektrizované motorky. Elektrokola StaCyc budou vstupním bodem pro nejmladší jezdce, kterým mají přinést radost z jízdy.

„Už déle tvrdíme, že elektrická vozidla jsou budoucností globální mobility a jsou skvělou příležitostí jak pro stávající jezdce, tak pro jezdce nové. Míříme k elektrifikaci motocyklů a demonstrujeme náš závazek poskytnutím celé řady elektrifikovaných výrobků pro široký záběr zákazníků, kteří budou objevovat, co vše je možné s Harley-Davidson,“ dodal Malenshek.

Společnost StaCyc vidí ve spojení velkou příležitost. „Po několika rozhovorech s firmou Harley-Davidson jsme si uvědomili, že etos našich značek a náš závazek přivést více motoristů k motocyklům se neuvěřitelně shoduje. Příležitost spolupracovat s týmem v Harley-Davidson a mít podporu při plnění našeho poslání vytvořit novou generaci jezdců je vzrušující,“ potvrdil zakladatel společnosti StaCyc Ryan Ragland.

Maloobchodní prodej motorek Harley-Davidson za oceánem v loňském roce nepatrně stoupl, ale ve Spojených státech se propadl o více než deset procent. Firma se na domácím trhu potýká s negativními důsledky demografického vývoje - její tradiční zákazníci stárnou. A snahy společnosti o přilákání nových a mladých motorkářů zatím nepřinesly očekávané výsledky.

Po celém světě společnost Harley-Davidson v loňském roce dodala zákazníkům 228 665 motocyklů, což je o zhruba pět procent méně než předloni. V letošním roce počítá firma s poklesem dodávek na 217 až 222 tisíc motorek.

, ,