Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Italská divoška vás uhrane. První jízda s Ducati SuperSport

  11:00
Přímá konkurence pro tuto motorku se jen těžko hledá, cestovně-sportovní mašiny proti ní působí autobus vedle ferrari. Italové z Ducati opět předvedli své umění nacpat do motoru, konstrukce i do designu ty správné jižanské emoce a postavili civilní stroj se sportovní krví pro radost z jízdy.

SuperSport trochu klame názvem, je to hlavně výborná motorka do běžného provozu i na občasné řádění na závodním okruhu. Ducati byla vždy známá svým ultimativním přístupem ke sportovním silničním strojům, ale s tímto modelem se i v italské Bologni naučili dělat kompromisy.

Pro vzpřímené jezdce

Sportovní design se Italům povedl na výbornou, vlastně stačilo trochu modernizovat agresivní kukuč dospělých sourozenců Panigale obohacený o LED denní svícení. Rám z dvoupalcových trubek je u Ducati už klasika a navazuje na motor, který je sám součástí nosné konstrukce motocyklu. Osvědčený motor Testastretta byl částečně přepracován a nové jsou například hlavy válců, elektronické ovládání plynu nebo kliková hřídel.

Zadní letmo uložené kolo nejen šetří hmotnost, ale hlavně dobře vypadá. A díky poměrně dlouhému rozvoru 1 478 mm vyváženému relativně užší zadní pneu o šířce 180 mm je výsledkem obratné řízení a hravé ovládání.

Na trať vyrážíme s rozestupem 15 sekund.

Pozice jezdce je na sportovní stroj hodně vzpřímená a sedlo je ve standardu konvenčních 81 cm nad zemí. Konstruktéři se chlubí tím, že mysleli i na pohodlnou cestovní pozici pro jezdce, na sportovní verzi je sedlo o něco širší a pohodlné.

Nádrž má kapacitu 16 litrů, což by mělo podle způsobu jízdy umožnit dojezd i přes 300 kilometrů. Při našem testu v provozu se pohybovala spotřeba okolo 5,8 l/100 km, ale to jsme jezdili opravdu hodně svižně.

Vítr v peněžence

Brzdy Brembo jsou jednou z největších deviz motocyklu a jejich účinek podtrhuje pumpa přední brzdy s radiálním pístkem, díky které brzdy i výborně dávkují. Motocykl má suchou hmotnost 184 kg, včetně náplní pak 210 kg, ale ve skutečnosti působí snad ještě lehčím dojmem.

Standardní verze SuperSportu je v rudé barvě kapot i rámu a s černými koly. SuperSport S má pro změnu rudý rám i kola, ale kapoty hedvábně bílé. Tím se dostáváme i k dalším rozdílům mezi oběma modely. SuperSport S nabízí proti standardní verzi navíc kryt sedla spolujezdce v barvě kapot, plně nastavitelné tlumení Ohlins a asistent řazení bez spojky nahoru i dolů.

Krátká zdvojená koncovka výfuku
Dvouválec Tasrastetta disponuje 113 koňmi a kroutivým momentem 96,7 Nm.

SuperSport nabízí snadno přehledné tři jízdní režimy (Sport, Touring a Urban). V jízdním režimu Urban snížíte výkon na 75 koní a reakce plynu je velmi pozvolná a opatrná. Toto nastavení se hodí nejen do města, ale třeba i do deště nebo pro začátečníka. Touring má sice hladší reakci na plyn, ale nabízí už plný výkon. S režimem Sport jsem najezdil drtivou většinu kilometrů a v tomto režimu využijete plný potenciál a hlavně charakter motoru.

Jak je známo, Ducati umí udělat průvan v našich peněženkách, což potvrzuje i u modelu SuperSport, ke kterému nabízí nejen jednotlivé doplňky, ale rovnou i celé balíčky příslušenství, jejichž podobnost s jízdními režimy je nápadně podobná.

Součástí moderního motocyklu, a toho sportovního obzvlášť, je i elektronika. ABS od firmy Bosch je nastavitelné ve třech stupních, a jak jsme se přesvědčili na okruhu, nezasahuje vám do brzdění zbytečně. I když je regulace výkonu díky novému systému ride-by-wire dobře dávkovatelná, jistí vás kontrola trakce nastavitelná v osmi úrovních. Pokud nechcete spoléhat na elektroniku, můžete oba systémy úplně vypnout.

Velmi příjemný je i servisní interval 30 tisíc kilometrů, jen olej je potřeba vyměnit v polovině. Sdružený displej je nám z dukatek známý a je dobře přehledný. Elektronika je navíc připravená na propojení s DMD (Ducati multimedia system). Nové jsou však sdružené ovladače, které byly z důvodu zlepšení ergonomie přepracovány.

Do sedla

První den jsme testovali ve Španělsku na technickém okruhu Monte Blanco, kde byla většina zatáček utažených kolem nohy. Dukatka tady překvapila lehkostí a skvělou ovladatelností. Výkon samozřejmě nechyběl a naopak motor Testrastretta se skvěle dávkuje a nemusel jsem se bát ve výjezdech z utažených zatáček pořádně tahat za plyn.

Nástup výkonu byl plynulý, vibrace motoru ve vysokých otáčkách neobtěžovaly, ale bylo jich dost na to, aby to ve mně vzbudilo emoce z agresivní jízdy. Do zatáček padala motorka skoro sama a hned začala dovolovat velké náklony. Úžasné byly brzdy, které v kombinaci s Ohlins podvozkem a nízkou hmotností motorky odváděly skvělou práci a neustále nutily jezdce posouvat brzdné body.

K jistotě přispívá i obutí do nových skvělých Pirelli Diablo Rosso III, na kterých se motocykl chová výborně a dává skvělou zpětnou vazbu. Motorka padne skvěle do ruky a poslouchá jako hodinky, pouze v některých agresivních výjezdech cítím vibrace do řízení, ale to je u sportovních motorek běžné a není to nic, co by nevyřešil tlumič řízení.

Ve druhé půlce dne nás testovací trasa zavedla do hor na sever od Sevilly. Musím přiznat, že jsem se ohromně bavil i na běžné silnici a ocenil univerzálnost stroje. V horách byly cesty místy pěkně rozbité, ale dukatka si s nimi poradila bez většího váhání.

Motor je zdravým srdcem motorky, která je zábavná a výborně funguje už od nízkých otáček. Není ho třeba točit do nepříčetna a osmdesát procent krouťáku nabídne už od tří tisíc otáček. Pokud náhodou zapomenete před zatáčkou dostatečně podřadit, motor vás z ní s přehledem vytáhne.

SuperSport je nejen nová motorka, ale tak trochu otvírá i úplně novou kategorii. Designově navazuje na modely Panigale, ale technicky můžeme najít společné kořeny spíše s rodinami Hypermoterdů a Multistrad 950.

Dvouválec Tasrastetta disponuje 113 koňmi a kroutivým momentem 96,7 Nm.

Naprosto univerzální motorka neexistuje, takže nejlepší by bylo mít jednu motorku na okruh, jinou do terénu, na cestování, stylovku atd. Ovšem vzhledem k širokému záběru využití museli konstruktéři dělat kompromisy.

K Ducati patří vyšší cena, takže za model SuperSport budete muset zaplatit 349 tisíc korun, což je ovšem o sto tisíc méně než u nejlevnější Panigale 959. Záleží, kde je těžiště vašeho ježdění a jaké motorky se vám líbí.

Znám spoustu lidí, kteří obdivují sportovní motocykly a okruhové závody, ale z nekompromisních sportovních strojů mají respekt. Osobně superbiky miluji, ale hlavně na okruhu. Když se chci jen tak projet nebo vyrazit na výlet, sáhnu raději po jiné motorce.Takže nepochybuji o tom, že si tato hračka své zákazníky najde. Výkon 113 koní na běžné silnice většině jezdců bohatě stačí a užijí si s nimi spoustu zábavy, zvlášť když je to podtrženo velmi slušným točivým momentem.

Ducati SuperSport v číslech

  • motor: vodou chlazený dvouválec do L, 4T, 937 cm3
  • počet rychlostí: 6
  • sekundární převod: řetěz
  • rám: příhradový z ocelových trubek
  • přední odpružení: Marzocchi plně nastavitelná USD vidlice, zdvih 130 mm
  • zadní odpružení: Plně stavitelné s progresivní charakteristikou Sachs monoshock, hliníkové jednostranná kyvná vidlice
  • přední brzda: 2 x 320 mm, Brembo Monobloc M4.32, 4-pistkové radiální třmeny, Bosch ABS
  • zadní brzda: 245mm disk, 2 pístkový třmen, Bosch ABS
  • pneu přední: 120/70 - ZR17
  • pneu zadní: 180/55 - ZR17
  • rozvor: 1478 mm
  • výška sedla: 810 mm
  • objem nádrže: 16 l
  • pohotovostní hmotnost: 210 kg
  • cena: 13 290 EUR (cca 360 tisíc korun)
Autoři:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...