- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jezdí klidně i za čtyři litry? Tak tomu říkám pokrok za ty léta, můj bývalý Fiat Uno z roku výroby 1988 jezdil taky za čtyři litry, ale před 30 lety.
Jezdím dálnice/okresky tak půl napůl a mám 4,2l po 20tis km s předchozí generací hybridního yarise (ještě 4válec). Pokud se snažím opravdu jet na spotřebu, dostanu se ještě o cca 4 deci níže. Což využívám pouze na prázdných trasách, abych nenasíral ostatní dynamičtěji jedoucí řidiče :).
Pro dvojici, případně 2+1 dítě je to ideální auto i co do prostoru. I letos (celý červenec) jsem s ním absolvoval 6tis km roadtrip po Balkáně až na Peloponés.
Tahle verze mne stála před 15 měsíci 410tis v nadstandardní výbavě (chybí pro mne nepodstatné drobnosti jako střešní okno, vyhřívané sedačky + volant).
Čistě matematicky se na hybridu tohoto typu prakticky nevydělá. Když jsem si to počítal před koupí, při srovnání se stejným benzínovým modelem - tak s hybridem je vyšší pořizovací cena, o něco dražší servisní prohlídky a logicky i dražší povinné a havarijní.
V součtu mi to tehdy vyšlo (jezdím 15-20k ročně), že se náklady srovnají u nějakých 90tis km. Nešlo o ekonomické rozhodnutí. Vyzkoušel jsem před koupí hybrid i klasiku a s hybridem se mi jezdilo lépe, tak jsem vzal hybrid.
A to naklánění v zatáčkách, autor článku asi nejel s klasickým benzínovým yarisem :). Právě hybrid je pocitově tomto znatelně stabilnější, díky níže položenému těžišti (baterky). Samozřejmě v porovnání s totožným nehybrid modelem.
Opravdu ne každý potřebuje a chce velké auto.
Tak před 4 lety velmi dobře vybavený Yaris Hybrid stál rovných 400.000. Spotřeba odpovídá. Jen planetová převodovka byla docela hlučná
Kdyby byla cena půl milionu na začátku, nečetl bych dál.. Tolik peněz za miniauto dá skutečně jen nadšenec nebo blondýna...
Tak ona dobre vybavena konkurence s automatem nestoji zas nejak zasadne min ne?
Předchozí model jsme kupovali jako novinku na přelomu 2011 a 2012, hodně vybavenou předváděčku s téměř vším, co se dalo objednat a stál 350. Cena byla snížená jen formálně. V těchto dnech jsem zvažoval koupi nového modelu a byl jsem zaskočen, jak šly ceny nahoru. Zřejmě ten stávající ještě bude muset vydržet, ostatně problém s ním není naprosto žádný..
No ja nad nim chvili uvazoval, a s 1,5 (ne hybrid) s manualem to vychazelo na nejakych 410 (realna nabidka, ne cenikova cena) za verzi premiere edition (to nejdrazsi co je, se specialnim lakovanim apod). Tj rozdil o hodne mensi nez treba inflace za ty roky, o mzdach ani nemluve.
Já jezdím za 4l (v zimě o 0,25 víc) s atmosférou 1,2 v Suzuki baleno. Koupeno před 2 lety za 340k. S adaptivním tempomatem, zadní kamerou, bezklíčkovým ovládáním, xenony, el.okny a vyhříváním předních sedadel... Tak mi nějak smysl toho Yarisu s hybridem za půl M uniká...
Smysl je v tom, že Yaris Hybrid má automatickou převodovku a 115k. Kolik to vaše Suzuki? Hybridy jsou auta především do města, protože mít nízkou spotřebu s benzíňákem na okreskách zase tak těžké není, ale ve městě je to kumšt
Nevím, co tady všichni skuhráte. Ano, Yaris hybrid je drahý, ale pravděpodobně nejste cílová skupina. Protože cílovka budou asi bohaté paničky,co nechtějí velké auto. A pokud to má automat,solidní výkon a plnou palbu, tak konkurence bude za stejnou nebo vyšší cenu (určitě to není Dacia).
"Hybrid benzin jen uskává"
...dokud má v baterce...
Jak "dokud ma v baterce"? Tohle neni plugin, ten ma baterku porad "prakticky vybitou"....
Přemýšleli jsme o Yarisu, ale nakonec padla volba na Ignis. U Yarisu nás zarazil malý vnitřní prostor a i cena nám přišla dosti přemrštěná. Ignis je levnější je to 4x4 a prostorově akorát jako třetí auto do rodiny.
Auto s nejakym akcentem na "zazitek z rizeni"....