Středa 27. ledna 2021, svátek má Ingrid
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. ledna 2021 Ingrid

Diskuse k článku

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají. Technika a interiér zůstaly po letech provozu na vysoké úrovni, ale nemá cenu si nic namlouvat – tento model z trhu brzy zmizí, tíží ho totiž jiné nedostatky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J13a59n 54S63i44m11o29n 3205283918959

Měl jsem m6 2004 v benzínu a bylo to super auto. O parník lepší než evropská konkurence. Ovšem pouze z pohledu člověka, co to má pro vlastní potřebu a na delší dobu - tj. žádná nafta, ale benzín, starani se o auto, atd.

0/0
27.10.2020 23:30
Foto

M27i69r71o38s11l86a25v 44U34r12b66a79n 1676657271779

jj, neco podobneho i muj nissan, 20 let vek..vse puvodni, stale funguje -vcetne klimy apod. ale to co to drzi pohromade, to nenavratne rezne..

+2/0
25.10.2020 15:09
Foto

P33a60v42e47l 34P39o31k58o36r15n77ý 2146364560112

O rezivění japonských aut psal Tom Clancy v knize Čestný dluh vyšlé v roce 2003.

Ano, Japonci umí udělat spolehlivé motory, mám pocit, že motory do Mitsubishi se vyrábějí v továrně, kde se za války vyráběli za motory do letadel Zero. Ale na Mitsubishi zrezl za pád let zadní blatník tak, že se musel v rámci záruky měnit, rezly i zadní dveře. Do motorků od stěrače tekla voda, občas prý na někoho spadli zadní dveře. Mitsubishi u nás prý končí.

Jak to bylo i řečeno v článku u Mazdy. Motory japonských aut jsou spolehlivé, ale to okolo ne. Na náhradní díly se dlouho čeká, jsou pouze originální a drahé, a jak se psalo v článku, repase nejsou u japonských aut běžné.

Závěr je jasný...

0/−1
23.10.2020 18:36
Foto

J57o77s92e91f 61P81a73g56á37č 3836103512624

Jak píšou v článku, Toyota a Honda karoserie NAPROSTO bez problémů. Ale možná to nejsou japonské auta.

0/0
23.10.2020 21:07
Foto

P85e80t30r 12R12e63h93a80r96i43k 5681229908662

No má honda je z Irska

0/0
24.10.2020 9:24
Foto

A54n85t66o66n40í19n 14S96t92e18d89i93n32a 4187792604530

Jestli to nebude tím, že Zero je kodový označení Američanů, ve skutečnosti se to letadlo jmenuje Mitsubishi A6M :-)

+1/0
23.10.2020 21:21
Foto

P18a28v56e72l 20P95o16k92o86r88n65ý 2216914470752

No, dostal jste mě, jsem auto i letadlo laik....

0/0
24.10.2020 10:37
Foto

A24n17t25o27n78í13n 58S53t94e86d97i93n31a 4127502724770

Hrozný auto. Začalo mi reznout už druhý rok, autorizovaný servis se to snažil v záruce řešit (nějakým plastovým nátěrem ) ale samozřejmě to rezlo dál a skončilo to uříznutím podběhů (strašidelně zpraseným). O tom co dělal podvozek je napsáno dost. Další radostí byla vysypaná spojka a dvouhmoťák (ve 150k) za 50 tisíc, podělaný vstřiky 60 tisíc a jako třešinka na dortu - neúspěšná hned první STK kvůli zadním brzdičům (auto pravidelně servisované v autorizáku) 15 tisíc. V šestém roce jsem s ní 4x zůstal viset a musel si volat odtah. Nejhorší auto, jaké jsme kdy měl a to jsem jezdil i favoritem... a to prosím ta moje M6 měla 12 let záruku na prorezavění karoserie :-)

+2/0
23.10.2020 18:18
Foto

J85o95z11e94f 59K17o67s95t10e54l48a71n37s81k84ý 8925712249296

Túto Mazdu 6 som mal, len bola o niečo novšia - po facelifte. 2 litrový turbodiesel mal o niečo vyšší výkon 105 kW.

Vozenie to bolo pekné, aj živé, ale druhý krát by som si ju nekúpil. Ani v súčasnom prevedení - určite nie s dieslom. Vysvetlím.

Problémom mazdy bola a stále je korózia. Šestky sa vyrábajú v Japonsku, a tam nepoužívajú ani zďaleka takú agresívnu soľ ako u nás. A kvôli nám v strednej Európe nebudú meniť technológiu. Najnovšia šestka to mala zmeniť, v dutinách sú veľké množstvá protikoróznej hmoty, ale podvozok vraj hrdzavie aj tak.

Druhým problémom je 2-litrový turbodiesel. Ja som dva krát menil olejové čerpadlo, až som nakoniec musel meniť celý motor. Tento motor mal - a vraj stále má aj v najnovšej generácii - nejaký problém s vačkovým hriadeľom, ktorý sa pomaličky obrusuje, a jeho piliny sa pomaličky dostávajú do olejového čerpadla. Tam sa vybrúsia zuby a čerpadlo odíde. Problém je potom aj so samotných hriadeľom. Doteraz mám vymenený motor bez hlavy uložený v šope.

Ďalším problémom - zvlášť u japoncov sú dieslové vstrekovacie trysky. Nie sú stavané na naftu vyrobenú z ruskej drsnej ropy. Trysky po čase odídu a jedna stojí nejakých 10.000 korún (sú tam logicky 4).

Osobitná kapitola je časticový filter. Po čase mi to liezlo už na nervy. Každých 150 až 170 km sa na 15-20 spustilo vypaľovanie filtra a okamžitá spotreba vtedy vzrástla z prijateľných do 6 litrov na 8 až 10 litrov. To zrážalo moju dlhodobú výslednú spotrebu na 6,7 litra. Rovnaká spotreba je najčastejšia aj v nemeckej databáze, kde si motoristi sledujú svoju spotrebu a ktorá je verejne dostupná - spritmonitor.de

Paradoxne lepšia kúpa je asi táto, testovaná mazda pred faceliftom ako novšia po facelite. Dá sa rozlíšiť jednoducho - starší model má strieborný stredový panel, novší má farbu čierneho klavírového laku. Nemá časticový filter, na druhej strane má ale ešte horšiu protikoróznu ochranu ako model po facelifte.

Pokiaľ túto šestku máte, rýchlo ju predajte. A pokiaľ nemáte, nekupujte...

+3/0
23.10.2020 17:57

Veganství a vegetariánství je na vzestupu a je to dobře, říká lékař Jan Gojda

Premium Lékaři bývají obvykle k dietám všeho druhů skeptičtí. Nejinak tomu bylo v případě vegetariánství a veganství. Výhradně...

Malý stěhovák pro rodinu. Měřili jsme, který kombík je ten nejlepší

Premium Ve velkém testu jsme srovnali tři kompaktní kombíky, které mohou být alternativou populární octavie. Navíc nejsou tak...

Můžete skoro všechno, nemusíte nic. Jak probíhají swingers party v Česku

Premium Swingers kluby, tedy místa neřesti, kde si páry mezi sebou střídají partnery a užívají si i těch nejdivočejších...