Středa 22. ledna 2020, svátek má Slavomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 22. ledna 2020 Slavomír

Eco, Comfort, Sport... Vyzkoušeli jsme, zdali jízdní režimy opravdu fungují

  16:00aktualizováno  16:00 Premium
Podle výrobců aut má volba jízdního režimu měnit dynamiku auta, tuhost podvozku nebo spotřebu paliva. Ale je tomu opravdu tak? Časopis Motor se to rozhodl prověřit.

Do testu jsme vybrali čtyři auta, od úsporné hybrydní Toyoty až po sportovní Porsche s výkonem 550 koní | foto: Motor

Téměř každá značka nabízí modely, které mohou být vybaveny voličem různých režimů. Obvykle jsou k dispozici nastavení Eco, Normal, Comfort nebo Sport. Případně bývá dostupný ještě individuální režim, ve kterém si řidič může sám nakombinovat různé chování pohonu, klimatizace, posilovače řízení nebo tlumičů. Díky všem těmto možnostem lze upřednostnit například dynamickou jízdu, nebo naopak pohodlí či úspornost.

Tento článek je součástí exkluzivního obsahu iDNES Premium.

První měsíc za 1 Kč, následně za 39 Kč měsíčně.
Členství je možné kdykoliv zrušit a je bez závazků.

Již máte premium? Přihlaste se

iDNES Premium

Staňte se členem a získejte navíc:

  • Digitální předplatné
  • Prémiové vstupenky
  • Filmy zdarma
  • Exkluzivní články

a mnoho další zábavy

Autor:
  • Nejčtenější

Laciné nabíjení elektroaut je jen vějička. Začíná se zdražovat, a pořádně

Už samotný nákup elektromobilu vyžaduje hodně ústupků, tučné konto a změnu řidičských (a životních) zvyklostí. S novým...

Tři pokusy na řidičák. Ministerstvo chystá změny v autoškolách

Žadatelé o řidičský průkaz možná budou mít omezený počet pokusů na jeho získání. Po třech neúspěšných zkouškách jízdy...

Formule 1 má plán záchrany: efektivní dvoutakty a syntetické ekopalivo

Formule 1 by mohla najít budoucnost ve dvoutaktních spalovacích motorech s hybridním ústrojím poháněným syntetickým...

Česko je v přípravě na elektromobilitu páté nejhorší v Evropě

O elektromobilitě se mluví, automobilky letos chystají doslova invazi nových modelů, ale Česko v této oblasti zaostává....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

KOMENTÁŘ: Hysterie jménem elektroauta. Budoucnost to není

Český člověk zase vyzrál na zákony. Stačí si udělat registrační značku na přání – a máte elektromobil i z naftového...

Premium

Vážné nemoci nepadají z nebe. Ničí nás stres, shodují se psycholog i psychiatr

Lidské tělo má něco jako vnitřní baterku. Když dlouho jedete na rezervy, vypne se imunitní systém a­ organismus to...

Premium

Elitní trenér o zákulisí MMA, drogách, penězích i zženštilé společnosti

Pod jeho vedením vyrostl český šampion Martínek, o něhož projevila zájem slavná organizace UFC. Pro boj v kleci...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

  • Další z rubriky

Toyota na bydlení i na spaní. Češi si upravili dodávku podle svého

Toyota Proace Verso patří mezi nejprodávanější osobní dodávky a v Česku je hned na třetím místě za Volkswagenem a...

Premium

Volvo XC60: hybridizace dává čtyřválci šestiválcovou důstojnost

O čtyřválcích můžeme diskutovat donekonečna, protože vždy bude někdo, kdo se s nimi prostě nesmíří. Jenže pak jsou v...

Premium

Vyplatí se rychlá jízda? Výsledky testu jsou jednoznačné

V reálných podmínkách jsme otestovali, nakolik dynamická jízda skutečně zkrátí dobu cesty a jak se odráží v nákladech i...

Premium

I elektrické auto umí vyhrávat. Vyzkoušeli jsme závodní Jaguar v plné palbě

Znáte to, ty nejlepší věci přicházejí nečekaně a znenadání. A přesně takhle mi jednoho dne zavolali z Jaguaru, zda bych...

Najdete na iDNES.cz