Hyundai Nexo | foto: Martin Sznapka

Hyundai Nexo je komfortní SUV, vodíkovým autům však chybí infrastruktura

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
K vodíkovým autům mnozí z nás upínají své naděje, že zbytek života neprostojíme ve frontách u nabíjecích stanic. První Hyundai Nexo na českých značkách ukazuje, jak blízká a zároveň vzdálená tato naděje v současnosti je.

Takzvaná vodíková auta jsou elektromobily, takže splní jakoukoli emisní normu, ale místo velkých baterií jejich elektrické motory získávají energii z palivových článků. Natankovat potřebný vodík trvá řádově minuty a následně lze ujet i více než 600 kilometrů do další zastávky u stojanu. Spojují tak v sobě výhody aut spalujících fosilní paliva (pohodlný provoz) i těch elektrifikovaných (tichá jízda, příjemná dynamika, nulové emise). 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil