Hyundai Matrix: spotřeba nízká, řazení zklamalo

  16:05aktualizováno  16:05

hodnocení iDNES 3/5

Korejec Matrix není v tuzemsku úplnou novinkou. Jako rodinný minivan nabízí mnoho prostoru pro zavazadla i dostatek malých odkládacích ploch. Protože pro cestování s rodinou není důležitá rychlost, ale spíše spotřeba a bezpečnost, otestovali jsme dieselový motor o objemu 1500cm3.
VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * SPOTŘEBA * MOTOR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Pro živnostníky není zanedbatelný ani fakt, že na Matrixe lze uplatnit odpočet DPH. Tento model na korejském trhu prodávají pod názvem Lavita. Pro úplnost informací ještě dodejme, že vůz je postaven na platformě úspěšné řady Elantra.


VNĚJŠÍ VZHLED

Rozměrné čelní sklo a velká boční okna dávají interiéru ohromnou světlost, z pohledu řidiče pak množství prosklené plochy zaručuje dostatečný výhled. I díky tomu Matrix padne rychle do ruky - poskytuje velký přehled co se děje okolo a díky vyšší poloze sedadel i pocit být "vysoko nad věcí". Vidět dál a lépe než kolegové v automobilech klasické koncepce, umožňuje větší přehled a možnost lépe a přesněji manévrovat a v neposlední řadě i lépe parkovat. V tomto ohledu Matrix dokonale plní funkci rodinného vanu, který doveze kamkoli a je velmi příjemný na ovládání.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit
na www.automodul.cz

Matrix je zdařilým výsledkem spolupráce korejského výrobce s italským designérským studiem.

Je potvrzením trendu, kdy asijští výrobci usoudili, že se svou vyumělkovaností a "barokní" kulatostí neprorazí, a obracejí se na evropské návrháře (příkladem může být i Daewoo Kalos od dalšího itala - Giugiara). Ocenění zaslouží rovněž funkčnost a využitelnost vozu, které jsou hlavními premisami tohoto sympatického MPVéčka.
To že korejský výrobce vkládá velké naděje do stále více žádaného segmentu MPV dokazuje také částka přesahující 250 milionů dolarů, kterou vývoj Matrixe stál.

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Hromadná elektrifikace začíná: Audi e-tron startuje, už jsme s nim jeli

Audi e-tron

O elektroautech všichni v autoprůmyslu mluví, někdo nadšeně, jiný s obavami. Do jejich uvádění na trh se ovšem výrobci...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

Elektrický Jaguar nabízí famózní svezení, slabinou je domácí nabíjení

Vzduchový podvozek Jaguaru i-Pace skvěle vyžehlí i hodně hrbolatou cestu.

První elektrický jaguar překvapivě není sportovní sedan, ale luxusní SUV. Výrobce se tak pustil do vod, kde zatím zcela...

Najdete na iDNES.cz