Diskuse k článku
Vzácný mercedes našli po čtyřiceti letech pod počítačovým šrotem
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
JiřikTipJá zase vím o dvou T613 pod hromadou krabic, sena a všelikého habrajzu v areálu bývalého státního statku... |
![]() |
motorářvstřikování benzinuVstřikování benzinu přímo do válců měly všechny výkonné letecké motory. Daimler Benz DB 601,605,303,610 i DB 603, který ale nebyl "experimentální", ale byl seriově vyráběn, kupř. v AVII Letňany a létal v řadě nových typů. Dále to byly motory fy.Junkers, JUMO 211,213, v ověřování byl JUMO 222. V dálkových FW 200 Kondor to byl Bramo Fafnir. Naftový JUMO 205 s protiběžnými písty nebyl pokusný, ale byl seriově vyráběn a létal před válkou m.j. v hydroplánech Nordmeer a Nordwind jako dopravní mezi Evropou a Jižní Amerikou. Dále to byly motory BMW 801, z ruských AŠ 82 a také několik typů naftových motorů standartní koncepce. Uváděné motory Luftwaffe se vyráběly již v druhé polovině třicátých let, ruský AŠ 82 až v roce 1943. Vstřikování bylo vysokotlaké přímo do spalovacího prostoru válců, umožňovalo dokonalou regulaci výkonu jednopákovým ovládáním tzv. Einhebelsystem, což neměl žádný spojenecký letecký motor. |
![]() |
Paglia OrbaRe: vstřikování benzinuTím experimentálním mororem DB603 jsem myslel verzi na 100 oktanový benzín. Normální motor DB603 běhal na B4. Ale jinak není k vašemu příspěvku co dodat. |
![]() |
Generál AugustoRe: vstřikování benzinuPěkné, zase jeden člověk co něco ví. Smekám. |
![]() |
kubas_86Re: vstřikování benzinukvuli takovym lidem, chodim na tyto diskuse.Díky za zajimave informace.... |
![]() |
Paglia Orbakrásný auto a ještě krásnější příběhFakt, že to bylo první auto které mělo přímé vstřikování benzínu je zajímavé, protože motory DB601, 603 a 605 které poháněly za války třeba BF109, BF110 nebo tank Tiger ho měly taky. 20 roků před tímto krásným autem. |
![]() |
balounPřímé vstřikování benzínu???Tvrdíte, že tyhle motory měly vstřikování benzínu rovnou do válce, nikoli do sacího potrubí? Přímé vstřikování benzínu je poměrně složitá věc a ani dnes rozhodně není běžné. Musím to prostudovat... |
![]() |
Paglia OrbaRe: Přímé vstřikování benzínu???Stačí strejda Google. |
![]() |
balounJeště podotekNejsem letecký odborník, ale na wikipedii jsem se dočetl o typech motorů, které se montovaly do vámi uváděných letadel, ale jak je uvedeno zde /(http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=3083), jedná se o motory vznětové, dokonce dvoutaktní, s protiběžnými písty ve společném spalovacím prostoru a se dvěma klikovými hřídely. U vznětových motorů je přímé vstřikování dnes již pravidlem a při výše popsaném uspořádání válců a dvoutaktním pracovním cyklu ani jiné vstřikování snad nelze použít. Předpokládám, že i tank Tiger měl vznětový motor. A jak známo, vznětové motory nespalují benzín, ale naftu. Na rozdíl od Mercedesu 300. |
![]() |
Barbucha_the_bearspookRe: Ještě podotekNěmci u svých vozidel nepoužívali vznětové motory. Všechny německé tanky jezdily na benzín. Benzín uměli vyrobit z uhlí, ale nafta byla vzácná. |
![]() |
Lemuz ze SudetRe: Ještě podotekV Pantheru V a v Tigrech VI se pozivaly jenom motory Maybach. Nevim zda-li vyjimecne pouzivaly motory od MAN ci od Deutze. Nikde jsem ale necetl ze by se pouzivaly D 601 atd. Jen USA pouzivaly v Shermanech letecke hvezdicove motory. |
![]() |
Paglia OrbaRe: Ještě podotekTo máte pravdu, ale DB601 a DB603 tam byl namontován u pár kusů kvůli neustálému přehřívání motoru Maybach HL210. S motory DB se tank nepřehříval, ale bylo rozhodnuto, že jsou prioritou pro letadla a do tanku je sériově nikdo nenamontoval. Vyřešilo se to až lepším a silnějším motorem Maybach HL230. |
![]() |
Barbucha_the_bearspookRe: Ještě podotekNapř. motor HL-230, od firmy Maybach. Motor byl vodou chlazený benzínový dvanáctiválec do V o obsahu 23 094 cm3. Výkon byl okolo 700 koní (515 kW). Montován hlavně do tanku Panter. Vše německé jezdilo na benzín, pochopitelně s výjimkou koní a kořistních strojů.
|
![]() |
Paglia OrbaRe: Ještě podotekTak to jste hledal dost špatně. Všechno to jsou benzínové motory spalující 87 oktanový benzín B4. Verze DB 605 a experimentální verze DB 603 pak spalovaly 100 oktanový benzín. Jejich nespornou výhodou bylo, že jim při akrobatickém letu nevynechával motor, jako Anglickým letadlům, která měla karburátorové motory. Vstřikování bylo jak u dnešních aut přímo do válců. |
![]() |
Paglia OrbaRe: Ještě podotek
|
![]() |
Generál AugustoRe: krásný auto a ještě krásnější příběhSorry ale tanky panther a Tiger ve všech verzích měli motory V12 Maybach HL230 v různých modifikacích. |
![]() |
Paglia OrbaRe: krásný auto a ještě krásnější příběhSorry, ale neměli. Původní verze byla osazená motorem HL210 o výkonu 475kW. Jenže tento motor neměl dostatečný výkon a musel celou dobu běžet na maximum. To mělo za následek přehřívání motoru. Díky tomuto byl do několika kusů nainstalován motor DB601 a DB603 a díky tomuto výkon tanku podstatně vzrostl. Jenže bylo rozhodnuto, že tyto motory jsou potřebnější u letadel a tak došlo k úpravě původního Maybachu HL210. Byl převrtán na větší průměr - o 4mm a došlo ke změně časování ventilů !!!! Maybach HL230 byl na světě. O více jak 2 litry větší objem a výkon 520kW. |
![]() |
LibraprodámMáme na zahradě odstaveného Trabanta. Co s ním? Dva a půl mega v dolarech ale hodnotu nemá ... |
![]() |
plukovnikoneillHezký autojen nechápu u fota 5 v galerii tu rozmazanou SPZ, když u fota 4 se dá krásně přečíst... |
![]() |
semafGarážV garáži co jsem koupil byl jenom bodel, jediné co mělo cenu bylo železo za 500,- |
![]() |
Rambo-xTo bych chtěl najít v garážiAby mě za nepojízdný vrak zaplatili několik milionů euro |
![]() |
Rambo-xRe: já mám nepojízdnou Babetu - nemá někdo zájem?Jj a já mám pod stodolou jednu na předek rozmlácenou š120GLS ročník 83,přední náprava a celý předek KO,náraz v 70km/h,skelet jako kabina a tak celkem zachovalý,trochu hnilé prahy,bez motoru a převodovky,interiér a skoro vše co šlo použít už skoro vybraný.....dáte mi někdo alespoň milion euro,to prodávám ještě za levno,to u konkurence neuvidíte |
![]() |
JiřikRe: já mám nepojízdnou Babetu - nemá někdo zájem?Když těch géelesek bylo vyrobeno asi 1000× víc než těch mercedesek a jejich stáří je poloviční... A od ročníku '83 už ty GLS nejsou hezký. Chromku 1979 bych možná bral. |
![]() |
HonxRudi Koniczek, německý emigrantNo nevím, ale řekl bych že ještě než se z něj stal německý emigrant tak byli jeho rodiče nejspíš čeští emigranti. Koníček mi moc německy nezní |
![]() |
Lemuz ze SudetRe: Rudi Koniczek, německý emigrantTen lyzar Bauer, lyzarka Neumanova, cyklista Kreuziger, byv. osmistovkar Jungwirth atd.,atd., mi take nezni zrovna moc ceske. |
![]() |
DonZewlRe: Rudi Koniczek, německý emigrantnení to tak dávno co jsem měli premiéra Fischera a prezidenta Klause :) |
![]() |
Lemuz ze SudetRe: Rudi Koniczek, německý emigrantRight on, man. A. Nesmime zapomanout ani na pana presidenta Klemu Gottwalda blahe pameti. |
![]() |
HrubesaMaresRe: Rudi Koniczek, německý emigranta nebo dosud-stale-nezemrivsiho Gotta |
![]() |
Mic_halprvni super-autoMB SL300 je povazovano za prvni super-auto :-) uz jako kluk jsem ho dostal jako pomerne velky model (myslim ze Burago) ale original bych v garazi nasel asi o malicko radeji :-) |
![]() |
GenialRe: prvni super-autoMam ho porad spolecne SSK z roku 1928... Mit takoveho medu v garazi... |
![]() |
bitkarRe: Úžasná garáž, celé dějiny IT!taky jsem si rikal, jeslti tam nema i nemene hodnotny PC komponenty :) ikdyz ty se delaly ve vetsich seriich, takze cena asi nebude takova. Ale i tak, takova 8086ka apod.... :) |
![]() |
misticjoeRe: Úžasná garáž, celé dějiny IT!Jsme na americkem kontinente, cili to budou spis Apply. Ovsem kdyby se mezi tim skryvaly nadupane Amigy, tak i na tom by slusne vyvaril. |
![]() |
avayatohlese mi moc líbí. ne jen tenhle MB, ale obecně tyhle old school auta... tak nějak závidím těm, co si tu projížďku vychutnají, jen se tak projedou... |
![]() |
BOP B 3AKOHEKřišťálová lupa"Vyběhl sem s magnetem v ruce k vozu a když se nepřicvakl, věděl jsem, že je to hliníková karoserie." Tady už chybí jenom "kdyby jste to chlapy viděly, tak by jste se z toho udělaly" |
předchozí | 1 2 | další |