Rallye Viva Italia

Rallye Viva Italia | foto: Ladislav Němec, MF DNES

Viva Italia: Rallye jen pro krásná auta

  • 4
Luxusní žlutá lamborghini, červená ferrari, vozy alfa romeo, lancie, maserati či fiaty přijely v sobotu do Slavonic. Městem totiž procházela trať 12. ročníku rakouské rallye Viva Italia. Na ní závodí ctitelé italských značek.

"Poprvé v historii závodu se nám v Česku podařilo domluvit s organizátorem soutěže Manfredem Palmbergrem, aby část trasy závodu vedla i po území Česka,“ pochlubil se Robert Slávik z Alfa Romeo Club České Budějovice.

První z osmi desítek luxusních italských vozů se postavil na start v sobotu v 10 hodin v rakouském Eggenburgu.

Každý další ho následoval o minutu později. Do Slavonic měli první závodníci dorazit 10 minut před 16. hodinou.

"Už jedou,“ volali lidé a stavěli se podél místa, kudy projíždělo první Alfa Romeo. Řidič stáhl okénko, razítkové kontrole podal časovou kartu a pokračoval v cestě.

Pořadí nebylo důležité
Kdo bude nejdříve v cíli, nebylo smyslem závodu. Demonstrovala to smíšená osádka vozu Alfa Romeo 1750 GTV s rokem výroby 1970, která u kontroly odpovídala na dotazy.

Závodu se účastnily jen dvě ženy – řidičky. Za volantem vozu Alfa Romeo Giulietta Spider z roku 1956 seděla pětatřicetiletá Petra Reisinger, role navigátora se ujala její jednačtyřicetiletá přítelkyně Sabine Thalinger.

Sabinin otec jim dal auto během tří let do kupy a ženy s ním začaly jezdit Rallye Viva Italia. Letos to už bylo podesáté. Obě ženy se živí jako sociální pracovnice.

"Tak to je bomba,“ shodli se muži, když v dálce spatřili hned tři kanárkově žluté vozy lamborghini. První přijížděl Ernest Innendorfer z Vöcklabrucku s Lamborghini Diablo, rok výroby 2000. Pro italské vozy má prý slabost, jejich vzhled mu připadá mimořádně atraktivní. Doma má i italskou motorku značky Ducati. Živí se jako pekařský mistr.

"Do práce ale s luxusním lamborghini nejezdím, to mi stačí audi,“ řekl.

Rallye Viva ItaliaRallye Viva ItaliaRallye Viva Italia



Rallye Viva ItaliaRallye Viva ItaliaRallye Viva Italia



Rallye Viva ItaliaRallye Viva Italia




V přehlídce italských vozů se objevilo také německé Porsche. "Byl jsem do závodu přihlášen s Ferrari 308 GTS z roku 1978, ale den před závodem mi vypověděl službu,“ vysvětloval Peter Haas. Na závod se ale těšil, proto se vydal jako spolujezdec s kolegou Wolfgangem Dworakem. Oba jsou z Vídně a soutěž Viva Italia společně absolvují už potřetí.

Z českého území soutěžící pokračovali ze Slavonic do Drosendorfu. Závod ukončili včera v místě startu: opět na náměstí v Eggenburgu.

Rallye Viva Italia

Délka: 250 kilometrů

Počet startujících: 83
Trasa: Eggenburg, Amelsdorf Schönberg, Dross, Nöhagen, Krumau, Minidampfbahn, Waldschenke, Gmünd, Litschau, Slavonice, Drosendorf, Greillenstein, Eggenburg Závod letos poprvé projížděl po území Česka.


Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit