Němci ve spolehlivosti aut předstihli Japonce

aktualizováno 
Spolehlivé auto je takové, které má nejméně elektroniky. Na její účet jde polovina všech závad, které musí na výjezdech řešit němečtí automechanici. Žebříček nejspolehlivějších vozů sestavený podle jejich zkušeností s převahou ovládly německé značky, výsledky škodovek se pohybovaly kolem průměru.
Nejčastější závadu, kterou žlutí andělé v minulém roce řešili, představovaly problémy s akumulátorem.

Nejčastější závadu, kterou žlutí andělé v minulém roce řešili, představovaly problémy s akumulátorem. | foto: Profimedia.cz

Vozy z německých továren označily ve svých statistikách za nejkvalitnější už před pár měsíci německé stanice technické kontroly TÜV. - více zde

A zlepšenou kvalitu vozů ze země na západ od české hranice teď potvrzují také výsledky tamního autoklubu ADAC.

Nemá přitom smysl německé organizace podezírat z nadržování domácím značkám. Ty v posledních letech totiž většinou v obou statistikách zaostávaly za vozy z Japonska, a sklízely za to od německého autoklubu i technických kontrol velkou kritiku.

Zatímco TÜV sleduje množství vážných závad, s nimiž auta přijíždějí k předepsaným technickým prohlídkám, ADAC tradičně mapuje, za jakými auty a k jakým závadám vyjíždějí jeho "žlutí andělé“.

Mechanici ve žlutých kombinézách a vozech téže barvy loni sesbírali informace o svých skoro dvou milionech zásahů.

A v sedmi z osmi sledovaných kategorií podle velikosti aut zvítězily Audi, BMW, Volkswagen nebo Mercedes.

Nejčastější závadu, kterou žlutí andělé v minulém roce řešili, představovaly problémy s akumulátorem, s některou z elektrických částí auta souvisela celá polovina poruch.

Mezi nejmenšími auty nejlépe obstály v žebříčku autoklubu ADAC Audi A2 a Mini. Třetí skončil Renault Modus, což dokládá velký kvalitativní posun vzhůru u této francouzské značky, která v minulých letech sklízela velkou kritiku za častou poruchovost.

Škoda Fabia skončila kousek pod průměrem, když se mezi 25 sledovanými auty umístila na 15. příčce. Poslední pozice patří korejským modelům Hyundai Getz a Kia Picanto.

Za nejméně poruchové auto nižší střední třídy označil ADAC BMW řady 1. Následují Mazda 3 a Audi A3. Poslední je Fiat Stilo.

Ve střední třídě se objevuje Škoda Octavia na šestém místě z 13 sledovaných modelů. Vede Audi A4, poslední je Renault Laguna. Také tento francouzský vůz však vykazuje zlepšení u vozů vyrobených v posledních dvou letech.

Žebříčku off-roadů vládne BMW X3, poslední je Nissan X-Trail. Mezi minivany je nejlepší Mazda Premacy a poslední Ford C-Max. Větším vozům MPV kraluje Volkswagen Sharan, nejhorší je Ford Galaxy.

ADAC zařazuje do svých statistik jen vozy ve stáří od jednoho roku do šesti let, které se vyrábějí už alespoň tři roky a jejichž roční prodeje přesahují na německém trhu 10 tisíc kusů.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Opravy starých traktorů zaberou i rok, výsledky sklízely obdiv na přehlídce

Setkání historických traktorů ve Škrdlovicích na Žďársku se letos konalo už...

Ochota obětovat koníčku čas i peníze, mít podporu blízkých a obrovské nadšení. To vše musí mít nadšenci zabývající se...

Prototyp superferrari, jedinečný unikát za sto milionů, je k vidění v Plzni

Testovací mula Ferrari F150 Proto MP2 je prototypem modelu LaFerrari

Naprostý unikát, jediný kus Ferrari F150 Proto MP2 na světě, je k vidění na výstavě Skvosty s vůní benzínu, jejíž třetí...

V Kopřivnici je k vidění jedno z nejvzácnějších aut v Česku

Kopřivnické AutoMotoMuzeum Oldtimer vystavuje jediný dochovaný exemplář...

Muzeum historických vozidel Oldtimer v Kopřivnici na Novojičínsku vystavuje od tohoto týdne jediný dochovaný exemplář...

Najdete na iDNES.cz