TÜV: Spolehlivost škodovek? Lepší průměr

  9:53aktualizováno  5. února 20:06
Poprvé v historii vládnou žebříčkům spolehlivosti TÜV Report v nejsledovanější kategorii, kterou představují auta tři roky stará, dva němečtí zástupci. První je Opel Meriva následován Fordem Fusion. Dříve ve spolehlivosti kralovaly automobilky z Japonska.

Octavia je mezi pětiletými auty na 38. místě | foto: Škoda

TÜV Report přináší dobré zprávy i pro český trh. "Škoda Octavia vychází ze statistik jako přesvědčivý automobil. Ve všech věkových kategoriích patří do horní poloviny. Také fabiím přisuzují statistiky dobrou kvalitu," říká Günter Dettelmann ze společnosti TÜV Süd.

Statistiky spolehlivosti vycházejí v Německu už 35 let. Během té doby si vydobyly vysoké renomé. Letos shrnují výsledky ze sedmi milionů technických kontrol, k nimž majitelé aut v Německu povinně přijíždějí stejně jako v Česku v předepsaných cyklech. První prohlídka přichází po třech letech od koupě auta, následují kontroly jednou za dva roky.

TÜV Report přináší užitečné informace těm, kdo se rozhodují o koupi nového i jetého auta. "V Německu jsou naše statistiky velmi oblíbené, protože lidem pomáhají se rozhodnout, které auto vybrat," tvrdí Günter Dettelmann.

Ve statistikách technických kontrol tak vítězí auta, které přijíždějí na povinnou prohlídku v dobrém stavu, nelichotivé postavení v žebříčku patří autům se špatnou kondicí.

Letošnímu TÜV Reportu vládne v nejsledovanější kategorii aut do tří let stáří Opel Meriva. Ze 113 typů nejprodávanějších aut na německém trhu dopadá u technických prohlídek nejlépe. Tuzemská fabia je mezi auty do tří let na 38. příčce, octavii patří 52. místo.

Pouze necelá dvě procenta Opelů Meriva přijedou k první technické prohlídce se závadami, které je nepustí bez dalších oprav na silnice. Naopak suverénně poslední Kia Carnival přijíždí na kontroly v takovém stavu, že 25 procent z vozů musí nejdříve do servisu s vážnými nedostatky.

U druhé technické kontroly, která většinou přichází na řadu po pěti letech od koupě auta, vykazují nejlepší kondici vozy Porsche 911.

Prémiové a drahé vozy obvykle dopadají v těchto statistikách dobře nejen kvůli svým výborným technologiím, ale i díky péči, jež se jim dostává od svých majitelů.

Octavia je mezi pětiletými auty 38. a fabia za ní na 47. místě. Opět to znamená pro oba modely z Mladé Boleslavi lepší průměr. Poslední a nejhorší je znovu velkoprostorová Kia Carnival.

Vozům ve stáří do sedmi let vévodí Toyota RAV4, japonské modely přitom dříve německým statistikám kralovaly s velkým přehledem.

Fabia se v této kategorii neobjevuje, protože tehdy byla na trhu nováčkem a její prodej teprve začínal. Výsledek octavie se opakuje a končí v nadprůměru. Na chvostu mezi sedmiletými auty je Škoda Felicia, patří jí 92. pozice. Ještě o čtyři příčky za ní v této věkové skupině je vůbec nejhorší Chrysler Voyager.

TÜV Report vydává dva další žebříčky podle stáří. Mezi devítiletými i jedenáctiletými auty vládne shodně Porsche s modely Boxster a 911. Octavia je opět v horní polovině přehledu a felicia nemá daleko ke dnu. Úplně poslední místa však patří renaultům. Mezi devět let starými auty to na celé čáře prohrává model Twingo a u 11 let starých Espace.

Celkem statistiky přinášejí informace o kvalitě 185 typů aut.

"Německý trh patří k nejreprezentativnějším v Evropě. V Česku takové statistiky neděláme, protože nemáme odpovídající vzorek aut," říká Oleg Spružina, šéf tuzemského zastoupení TÜV Süd Auto CZ.

Podle něj je německý zákazník ve volbě značky auta velmi liberální, a výsledky statistiky jsou tak použitelné všude v Evopě.

Technické kontroly se zaměřují na nejdůležitější partie auta – na jeho podvozek, motor, osvětlení, brzdy a výfukové potrubí.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

S Broukem je definitivně amen. Ikonou nové doby má být elektromobil

Poslední vyrobený Volkswagen Brouk

Brouk nebyl obyčejné auto, byl ikonou, sociálním fenoménem, filmovou hvězdou. Jeho kariéra se však definitivně uzavře,...

Sněhulák v dehtu: Rozumíte hantýrce bazarníků? Otestuje se

Ilustrační snímek

Českem začíná východoevropská říše ojetin. Porozumět tajemnému jazyku bazarníků je pro ty, kteří nové auto nechtějí,...

Autofotka týdne: Střep z okruhové potyčky šampiona F1 je cennou trofejí

Nascar Chevrolet Camaro Jacques Villeneuve

Z prvního závodu NASCAR v Česku, který se jel začátkem letních prázdnin v Mostě, si diváci „odvalovali“ sjeté...

Najdete na iDNES.cz