TÜV: Spolehlivost škodovek? Lepší průměr

  9:53aktualizováno  5. února 20:06
Poprvé v historii vládnou žebříčkům spolehlivosti TÜV Report v nejsledovanější kategorii, kterou představují auta tři roky stará, dva němečtí zástupci. První je Opel Meriva následován Fordem Fusion. Dříve ve spolehlivosti kralovaly automobilky z Japonska.

Octavia je mezi pětiletými auty na 38. místě | foto: Škoda

TÜV Report přináší dobré zprávy i pro český trh. "Škoda Octavia vychází ze statistik jako přesvědčivý automobil. Ve všech věkových kategoriích patří do horní poloviny. Také fabiím přisuzují statistiky dobrou kvalitu," říká Günter Dettelmann ze společnosti TÜV Süd.

Statistiky spolehlivosti vycházejí v Německu už 35 let. Během té doby si vydobyly vysoké renomé. Letos shrnují výsledky ze sedmi milionů technických kontrol, k nimž majitelé aut v Německu povinně přijíždějí stejně jako v Česku v předepsaných cyklech. První prohlídka přichází po třech letech od koupě auta, následují kontroly jednou za dva roky.

TÜV Report přináší užitečné informace těm, kdo se rozhodují o koupi nového i jetého auta. "V Německu jsou naše statistiky velmi oblíbené, protože lidem pomáhají se rozhodnout, které auto vybrat," tvrdí Günter Dettelmann.

Ve statistikách technických kontrol tak vítězí auta, které přijíždějí na povinnou prohlídku v dobrém stavu, nelichotivé postavení v žebříčku patří autům se špatnou kondicí.

Letošnímu TÜV Reportu vládne v nejsledovanější kategorii aut do tří let stáří Opel Meriva. Ze 113 typů nejprodávanějších aut na německém trhu dopadá u technických prohlídek nejlépe. Tuzemská fabia je mezi auty do tří let na 38. příčce, octavii patří 52. místo.

Pouze necelá dvě procenta Opelů Meriva přijedou k první technické prohlídce se závadami, které je nepustí bez dalších oprav na silnice. Naopak suverénně poslední Kia Carnival přijíždí na kontroly v takovém stavu, že 25 procent z vozů musí nejdříve do servisu s vážnými nedostatky.

U druhé technické kontroly, která většinou přichází na řadu po pěti letech od koupě auta, vykazují nejlepší kondici vozy Porsche 911.

Prémiové a drahé vozy obvykle dopadají v těchto statistikách dobře nejen kvůli svým výborným technologiím, ale i díky péči, jež se jim dostává od svých majitelů.

Octavia je mezi pětiletými auty 38. a fabia za ní na 47. místě. Opět to znamená pro oba modely z Mladé Boleslavi lepší průměr. Poslední a nejhorší je znovu velkoprostorová Kia Carnival.

Vozům ve stáří do sedmi let vévodí Toyota RAV4, japonské modely přitom dříve německým statistikám kralovaly s velkým přehledem.

Fabia se v této kategorii neobjevuje, protože tehdy byla na trhu nováčkem a její prodej teprve začínal. Výsledek octavie se opakuje a končí v nadprůměru. Na chvostu mezi sedmiletými auty je Škoda Felicia, patří jí 92. pozice. Ještě o čtyři příčky za ní v této věkové skupině je vůbec nejhorší Chrysler Voyager.

TÜV Report vydává dva další žebříčky podle stáří. Mezi devítiletými i jedenáctiletými auty vládne shodně Porsche s modely Boxster a 911. Octavia je opět v horní polovině přehledu a felicia nemá daleko ke dnu. Úplně poslední místa však patří renaultům. Mezi devět let starými auty to na celé čáře prohrává model Twingo a u 11 let starých Espace.

Celkem statistiky přinášejí informace o kvalitě 185 typů aut.

"Německý trh patří k nejreprezentativnějším v Evropě. V Česku takové statistiky neděláme, protože nemáme odpovídající vzorek aut," říká Oleg Spružina, šéf tuzemského zastoupení TÜV Süd Auto CZ.

Podle něj je německý zákazník ve volbě značky auta velmi liberální, a výsledky statistiky jsou tak použitelné všude v Evopě.

Technické kontroly se zaměřují na nejdůležitější partie auta – na jeho podvozek, motor, osvětlení, brzdy a výfukové potrubí.

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Po 70 letech se konečně projela ve vysněném Land Roveru

Bývalá zaměstnankyně Land Roveru Dorothy Petersová se po sedmdesáti letech...

Automobilka Land Rover splnila jeden dlouhodobý sen své bývalé zaměstnankyni Dorothy Petersové. Žena před sedmdesáti...

Unikátní motor z Mladé Boleslavi: 24,4litrový dvanáctiválec má 450 koní

Agregát L&K-Lorraine-Dietrich má dvanáct válců uspořádaných do W, nejvyššího...

Muzeum Škody v Mladé Boleslavi vystavuje neobvyklý exponát, letecký motor. Unikátní 24,4litrový dvanáctiválec...

Stoletá značka se jmenuje po citronech, založil jí vizionář André

Citröen 2CV

Citroën v letošním roce slaví stoleté výročí. Ovšem historie značky, která má v památníku legendární modely, začala...

Najdete na iDNES.cz