Diskuze

Autofotka týdne: Wankelu je šedesát let, přežije díky Mazdě

První patent na motor s otáčivým pístem přihlásil Felix Wankel před devadesáti lety. Dnes motor tato netradiční konstrukce ožije díky Mazdě, automobilce, která se svízelemi rotačního motoru bojuje nejsveřepěji. Nově bude Wankel vyrábět elektřinu v autech na baterky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TK

Známej si dovezl ojetou Mazdu wankela. Po startu ho vždy 10 minut zahřívá a smrdí a kouří to při tom jak Tatra startující v -30°C. :-/

0 0
možnosti
HT

H23o29n18z90a 58T27a28r

26. 11. 2019 20:29

Video odkazy

Rozebírání poškozeného motoru Wankl Mazda

Silnik Wankla- Rozkręcanie silnika

https://www.youtube.com/watch?v=aPZrTv1Q2-Y

Skládáni motoru Wankl Mazda RX8 (upravené sací a výfukové kanálky)

Silnik Wankla Mazda RX8 Kojot Garage- Składanie silnika /rebulid rotary engine

https://www.youtube.com/watch?v=50lRu1omFnY

0 0
možnosti
OM

Ja tomu fandim, alespon se neco deje. Bude to lehke a tiche, trochu se to napije benzinu a oleje, ale co... podle soucasne metodiky to bude mit emise "NULA" a o to tu jde. Kdo bude nabijet kazdou noc u parkovaciho stani, tak mozna bude muset jet na dovolenou, aby ten wankel sepnul.

Kdyz to da 30kw, tak to vystaci na konstantni 130 na dalnici a prebytecnym teplem se alespon zatopi v interieru.

Verim japoncum, ze kdyz slibili dobrou zivotnost, tak to dodrzi R^

Alespon to ma invenci a ne jak ty tupe mastodonti *O*OTINY ala Étron, I-piss nebo Musk-truck. Tuna baterii, jen aby to dojelo k dobijecce.

0 0
možnosti
PM

P26e23t75r 46M35i29c52h52a95l

24. 11. 2019 19:11

Nevím, ale nebyla by jako range extender vhodnější malá plynová turbína?

0 0
možnosti
PS

Je to motor k ničemu, resp. má principielně nevýhodný tvar spalovací komory, ale to neznamená, že si ho nikdo nekoupí.

Lidé nekupují podle toho, že by uměli fyziku nebo chemii, ale podle reklamy a propagandy.

Nebo jinak: kdyby to byl technicky převratný motor, vítězí v testech spotřeby a emisí.

0 0
možnosti
BE

No.kdyz tenhle motor není o emisních a spotřebě..ale o otáčkách

Ale kdo tomu nerozumí..nepochopí

0 0
možnosti
MS

M39a53r31e83k 45S70a36j86d10a

24. 11. 2019 17:39

A proc uz se to tedy nepouziva jako dieselgenerator (byt tedy v tomto pripade asi ne na naftu)? Pokud je to na to idealni... dotaz uplneho laika ;)

0 0
možnosti
Foto

Mazda hledá zoufale využití pro wankel 50 let (bez většího úspěchu), tak to je jen další pokus....

2 0
možnosti
PHH

Ano, jako range extender je tento pohon dost dobrý. Má to sice trochu horší emise, ale běh v optimalizavaném režimu otáček a zatížení řeší mnohé. Kromě toho má Wankel celkem malé vibrace a je tichý. Chytrý tah. :-)

2 0
možnosti
JV

Jeste pamatuji, co to bylo tenkrat slavy a nadseni. Nikdo z teoretiku a fysiku ale tenkrat neodhadl, ze Wankel bude mit velke tepelne ztraty a malou ucinnost, tim i velkou spotrebu. Spalovaci prostor je u nej moc placaty a tim padem odvadi moc tepla. Placka ma na objem nejvetsi povrch, valec uz mene a koule nejmene.

0 1
možnosti
PHH

Placatý je proto, aby těsnící lišta byla co nejkratší a tím i úniky co nejmenší. Asférický tvar, který rotační plocha opisuje, je poněkud komplikovaný, No ale vzhledem k tomu, že žijeme v době 3D tiskáren, tak je celkem dobře možné, že se vnitřní ozubení dá také navrhout jako asférické. Pak to začne líp těsnit a zvýší se účinnost mj. i zvětšením hloubky rotační desky.

2 0
možnosti
LB

Zajímavost to určitě je ale takových v historii bylo. Po 80 000 km přetěsnit motor není moc idelani a spotřeba o něco vyšší než klasický motor.

1 0
možnosti
MP

V konfiguraci motor-generátor se ten motor nikdy do žádných extrémů nedostane, takže by měl bez generálky vydržet podstatně déle.

2 0
možnosti