- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Známej si dovezl ojetou Mazdu wankela. Po startu ho vždy 10 minut zahřívá a smrdí a kouří to při tom jak Tatra startující v -30°C.
Video odkazy
Rozebírání poškozeného motoru Wankl Mazda
Silnik Wankla- Rozkręcanie silnika
https://www.youtube.com/watch?v=aPZrTv1Q2-Y
Skládáni motoru Wankl Mazda RX8 (upravené sací a výfukové kanálky)
Silnik Wankla Mazda RX8 Kojot Garage- Składanie silnika /rebulid rotary engine
Ja tomu fandim, alespon se neco deje. Bude to lehke a tiche, trochu se to napije benzinu a oleje, ale co... podle soucasne metodiky to bude mit emise "NULA" a o to tu jde. Kdo bude nabijet kazdou noc u parkovaciho stani, tak mozna bude muset jet na dovolenou, aby ten wankel sepnul.
Kdyz to da 30kw, tak to vystaci na konstantni 130 na dalnici a prebytecnym teplem se alespon zatopi v interieru.
Verim japoncum, ze kdyz slibili dobrou zivotnost, tak to dodrzi
Alespon to ma invenci a ne jak ty tupe mastodonti *O*OTINY ala Étron, I-piss nebo Musk-truck. Tuna baterii, jen aby to dojelo k dobijecce.
Nevím, ale nebyla by jako range extender vhodnější malá plynová turbína?
Je to motor k ničemu, resp. má principielně nevýhodný tvar spalovací komory, ale to neznamená, že si ho nikdo nekoupí.
Lidé nekupují podle toho, že by uměli fyziku nebo chemii, ale podle reklamy a propagandy.
Nebo jinak: kdyby to byl technicky převratný motor, vítězí v testech spotřeby a emisí.
No.kdyz tenhle motor není o emisních a spotřebě..ale o otáčkách
Ale kdo tomu nerozumí..nepochopí
A proc uz se to tedy nepouziva jako dieselgenerator (byt tedy v tomto pripade asi ne na naftu)? Pokud je to na to idealni... dotaz uplneho laika ;)
Mazda hledá zoufale využití pro wankel 50 let (bez většího úspěchu), tak to je jen další pokus....
Ano, jako range extender je tento pohon dost dobrý. Má to sice trochu horší emise, ale běh v optimalizavaném režimu otáček a zatížení řeší mnohé. Kromě toho má Wankel celkem malé vibrace a je tichý. Chytrý tah.
Jeste pamatuji, co to bylo tenkrat slavy a nadseni. Nikdo z teoretiku a fysiku ale tenkrat neodhadl, ze Wankel bude mit velke tepelne ztraty a malou ucinnost, tim i velkou spotrebu. Spalovaci prostor je u nej moc placaty a tim padem odvadi moc tepla. Placka ma na objem nejvetsi povrch, valec uz mene a koule nejmene.
Placatý je proto, aby těsnící lišta byla co nejkratší a tím i úniky co nejmenší. Asférický tvar, který rotační plocha opisuje, je poněkud komplikovaný, No ale vzhledem k tomu, že žijeme v době 3D tiskáren, tak je celkem dobře možné, že se vnitřní ozubení dá také navrhout jako asférické. Pak to začne líp těsnit a zvýší se účinnost mj. i zvětšením hloubky rotační desky.
Zajímavost to určitě je ale takových v historii bylo. Po 80 000 km přetěsnit motor není moc idelani a spotřeba o něco vyšší než klasický motor.
V konfiguraci motor-generátor se ten motor nikdy do žádných extrémů nedostane, takže by měl bez generálky vydržet podstatně déle.