Dohled nad STK se o čtvrt roku zpozdí

  15:00aktualizováno  15:00
Systém centrálního dohledu nad stanicemi technické kontroly nezačne fungovat od začátku příštího roku, jak ministerstvo dopravy plánovalo, ale přibližně o tři měsíce později.

Ilustrační foto | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

"Zavádění informačního systému zdržela nutnost dodržet postup při zadávání veřejné zakázky, což neumožnilo uzavřít smlouvu s dodavatelem," vysvětluje mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.

"Uzavření smlouvy se očekává v těchto dnech. Poté se ihned rozběhne fyzická instalace finální verze systému do všech stanic. Od tohoto okamžiku může být systém ve všech stanicích technických kontrol zaveden zhruba za tři měsíce," uvedl Hanzelka.

Systém, který by detailně monitoroval práci STK, a zamezil tak podvodům při kontrolách vozidel, chtělo ministerstvo zavést už před rokem. Aplikace omezuje možnost získat potvrzení o technické prohlídce, aniž by vozidlo bylo skutečně zkontrolováno.

Umožní například sledovat čas kontroly od založení protokolu, přes vjezd a výjezd z kontrolní linky STK, po zápis závad a tisk protokolu bez možnosti vnějšího zásahu obsluhy.

Program také umožní kontrolovat zpětně historii kontrol vozidel podle průběhů předchozích technických prohlídek či údajů v centrálním registru vozidel.

Navíc má umožnit kontrolu technického stavu vozidel přímo v silničním provozu, tedy propojení s policejním systémem Matra.

Celkem je v Česku více než 300 stanic technické kontroly. Benevolentní technické kontroly považují odborníci za jednu z příčin stárnutí tuzemského vozového parku a velkého přílivu ojetých aut ze zahraničí.

Od ledna do listopadu bylo v tuzemsku přihlášeno k registraci 200.000 dovezených ojetých aut a jen 122.000 nových osobních vozů. Průměrné stáří tuzemského vozového parku je téměř 14 let.

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Dražba Ceaušeskova unikátního ARA nikoho nepřilákala

Terénní speciál ARO Nicolae Ceaušeska

Rumunská daňová správa ANAF se rozhodla prodat v aukci jeden z automobilů někdejšího komunistického diktátora Nicolae...

Rok 1968 byl pro Mercedes přelomový. Žralok vozil do pivovaru dělníka Havla

Mercedes Benz 240D 3.0

Osmašedesátý rok minulého století zaznamenal nejen politický var, ale také významnou změnu na automobilovém trhu....

Unikátní motor z Mladé Boleslavi: 24,4litrový dvanáctiválec má 450 koní

Agregát L&K-Lorraine-Dietrich má dvanáct válců uspořádaných do W, nejvyššího...

Muzeum Škody v Mladé Boleslavi vystavuje neobvyklý exponát, letecký motor. Unikátní 24,4litrový dvanáctiválec...

Najdete na iDNES.cz