Diskuse k článku

Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne nadarmo výrobce razil všeříkající slogan: „Praga - vůz na statisíce kilometrů“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A74n22d69r30e96j 18M48a52s20a94r89y79k 9480693286560

preco sa v cechach davaju autam vzdy neake smiesne nazvy ako hadimrska, laurinka, vorvan :D :D vzdy ked citam neaky clanok o takychto starych autach tak tam su vzdy pomenovane neako ludovo nazvy aut a vzdy sa na tom dobre bavim :D a hadia mrska je fakt teda ako pecka :D

0/0
28.3.2017 12:25

P56e70t73r 54M45u17d88r98y64c18h 7774392387183

Hadimrška Tatra 57 dle postavy pana Hadimršky z filmu "To neznáte Hadimršku" pro svou spolehlivost. Laurinka je slengové pojmenování vozů Laurin & Klement. Praga Piccolo "Vorvaň" pro charakteristický přechod krytu chladiče v kapotou, ale také jsme pojmenovali výrobek Trnavských automobilových závodů na Trnavský Automobilový Zázrak a to raději nechtějte vědět proč. Nechápu co je na tom k nepochopení. ;-)

+1/0
28.3.2017 13:31

J93i23ř91í 50E56r23b49e61n 1303894316267

No, taky se mluvilo o tom, že když se někdy v roce 1989 spojily Trnavské a Bratislavské závody do jednoho podniku, tak tento podnik bude mít i nový název: štátny podnik Škoda Slov. ;-)

+1/0
28.3.2017 13:56

P56e74t83r 41M94i22c46h48a95l 2650544621852

My jsme takovým socialistickým výmyslům říkali Dněpr - jeden je na dně a druhý v ...... :-)

0/0
28.3.2017 21:33

P67e32t70r 64M88i39c19h24a12l 2100764861972

Ta sedla. ;-D

0/0
28.3.2017 21:32

J23a14n 16V94e50s83e33l28ý 5604243242321

Všem fandům doporučuju výborný román Praga Piccolo od Miloše Urbana.

0/0
27.3.2017 20:47

P22e65t91r 88M21i38c67h38a63l 2870904781952

Aneb bolševik jako obvykle po svém příchodu všechno zlikvidoval.

+2/0
27.3.2017 17:58

P40e59t21r 12M53u73d17r53y95c97h 7414412107253

Problém je že automobilka Praga lehla 25.3.1945 při náletu popelem.

+3/0
27.3.2017 18:49

M70i39l67a16n 17V56i42k 1757735263343

Pár dnů před koncem války.....

+1/0
27.3.2017 18:52

P90e70t18r 58M43i34c22h37a98l 2190334211262

Aha, zapomněl jsem, oni za to vlastně můžou Američani. :-D

+2/0
27.3.2017 21:50

P16e49t16r 77M26u66d59r56y20c23h 7954972957803

Proč do toho pletete politiku. Nikde jsem neuvedl že za to mohou "Američani" Pragavka měla holt smůlu a padla v důsledku válečných operací a po válce bylo potřeba více nákladní automobily než osobní a tedy Praga se zaměřila na nákladní automobily a osud Pragovky není v Evropě ojedinělý, ve Francii po válce skončily takové značky jako Bugatti či Delahaye

0/0
28.3.2017 0:24

P82e31t62r 63M85i94c76h62a13l 2970944621722

Protože tyhle "argumenty" to místní rudá úderka používá pořád. O kecech typu "Američani úmyslně vybombardovali plzeňskou Škodovku těsně před koncem války, aby poškodili socialistické hospodářství Československa" ani nemluvě. Že ta fabrika do posledních dní vyráběla zbraně pro německou armádu soudruzi ale nějak neberou v potaz. Proto byla vybombardovaná i ta Pragovka. Jenže každá fabrika se po válce znovu obnovila. Stálo to práci a peníze, ale šlo to. Firmy měly know how a lidi, to bylo důležitější než barák. Ale když přišel bolševik, začal výrobní program kdysi úspěšné firmy likvidovat. Co po válce v Pragovce dělali? RN, RND a potom V3S. A tou to skončilo. Kdysi úspěšná firma neměla žádný vývoj, inovace atd. A to je podpis bolševika, ne vyhořelá hala.

+3/0
28.3.2017 11:27

L28u14m11í15r 47V28i50t10h66a 2497637596162

R^

0/0
28.3.2017 12:52

J65i76ř79í 56E21r60b47e52n 1393154456557

Jestli o tom nevíte, tak vás rád poučím: Praga sama totiž svou část "Autovývoj" vyčlenila do samostatného oddělení v Libni, které se stalo základem Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Což byla instituce, která na svá bedra vzala obrovskou spoustu vývoje, výzkumu a zkušebnictví pro celou republiku - a po jejím vzniku československé automobilky toužily už dvacet let, protože by tím ušetřily dost peněz, ale nedokázaly se na tom dohodnout.

Proto taky byl ÚVMV od počátku plný lidí zejména z Pragovky a ČVUT - pánové Mimra, Zenker, Jabornický, Jahn, Petránek, Machalický, Žalud...

0/0
28.3.2017 14:05

P46e25t48r 53M46i17c82h62a93l 2410524191182

To nic nemění na faktu, že z úspěšné firmy udělali nekonkurenceschopnou manufakturu. Jako ostatně z celé republiky.

+1/0
28.3.2017 21:37
Foto

J58a79n 54Č80e25r81m98á13k 4799398985817

v jiných zemích toho bylo zničeno mnohem víc. A kde jsou dnes...!!

+4/0
27.3.2017 22:35

J55i85ř44í 24E29r88b97e64n 1593104126117

Bolševik hlavně potřeboval rychle obnovit hospodářství. A šéfkonstruktér Pragy Ing. Lanc se dohodl se šéfkonstruktérem Škody Ing. Medunou, že prioritou budou třítuny Praga RN a sedmituny Škoda 706 R, doplněné jedenapůltunou Škoda 150 / Aero 150 / Praga A150...

+1/0
27.3.2017 23:13

O55d30s41t79r95a21n34ě34n70ý 48U62ž79i91v71a23t33e46l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
27.3.2017 15:03

P51e66t85r 48M70u90d31r48y47c73h 7514542547583

Co mám informaci tak má již soudně umožněn vstup do objektu a však pro veřejnost stále zavřeno

0/0
27.3.2017 18:44

R58a77d52e35k 94F49o28l16p67r15e74c21h16t

Teď jsem našel tuto zprávu:

http://www.autorevue.cz/praga-dostala-darek-ke-110-letum-brzy-bude-mit-nove-muzeum-primo-v-praze

0/0
27.3.2017 23:08

J33a63n 32R57i75c73h27t17e43r 5262612843395

Zajímavý článek, díky;-)

+2/0
27.3.2017 14:38

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Vémoly je mi líto. Bez něj bychom O2 arenu nevyprodali, říká šéf Oktagonu

Karlos Vémola a Attila Végh. První jmenovaný po dvou minutách padá v Oktagonu k zemi a píše tím další část příběhu,...

Najdete na iDNES.cz