Diskuse k článku

Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne nadarmo výrobce razil všeříkající slogan: „Praga - vůz na statisíce kilometrů“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A26n89d24r32e95j 86M76a34s66a91r14y32k 9730793756870

preco sa v cechach davaju autam vzdy neake smiesne nazvy ako hadimrska, laurinka, vorvan :D :D vzdy ked citam neaky clanok o takychto starych autach tak tam su vzdy pomenovane neako ludovo nazvy aut a vzdy sa na tom dobre bavim :D a hadia mrska je fakt teda ako pecka :D

0/0
28.3.2017 12:25

P49e63t55r 48M42u26d87r18y67c45h 7834542857883

Hadimrška Tatra 57 dle postavy pana Hadimršky z filmu "To neznáte Hadimršku" pro svou spolehlivost. Laurinka je slengové pojmenování vozů Laurin & Klement. Praga Piccolo "Vorvaň" pro charakteristický přechod krytu chladiče v kapotou, ale také jsme pojmenovali výrobek Trnavských automobilových závodů na Trnavský Automobilový Zázrak a to raději nechtějte vědět proč. Nechápu co je na tom k nepochopení. ;-)

+1/0
28.3.2017 13:31

J95i61ř12í 85E50r62b31e73n 1443774726497

No, taky se mluvilo o tom, že když se někdy v roce 1989 spojily Trnavské a Bratislavské závody do jednoho podniku, tak tento podnik bude mít i nový název: štátny podnik Škoda Slov. ;-)

+1/0
28.3.2017 13:56

P56e39t36r 87M31i20c39h15a21l 2330614211552

My jsme takovým socialistickým výmyslům říkali Dněpr - jeden je na dně a druhý v ...... :-)

0/0
28.3.2017 21:33

P98e12t15r 64M60i12c31h47a76l 2940514301872

Ta sedla. ;-D

0/0
28.3.2017 21:32

J39a22n 66V74e29s77e74l92ý 5684573812781

Všem fandům doporučuju výborný román Praga Piccolo od Miloše Urbana.

0/0
27.3.2017 20:47

P23e73t25r 80M76i72c98h89a40l 2500604251192

Aneb bolševik jako obvykle po svém příchodu všechno zlikvidoval.

+2/0
27.3.2017 17:58

P75e50t11r 78M43u83d67r43y79c26h 7484462137833

Problém je že automobilka Praga lehla 25.3.1945 při náletu popelem.

+3/0
27.3.2017 18:49

M45i61l39a53n 33V84i47k 1387165663103

Pár dnů před koncem války.....

+1/0
27.3.2017 18:52

P32e51t40r 57M88i60c50h65a46l 2120344901892

Aha, zapomněl jsem, oni za to vlastně můžou Američani. :-D

+2/0
27.3.2017 21:50

P23e96t21r 78M92u97d42r40y68c25h 7534772207173

Proč do toho pletete politiku. Nikde jsem neuvedl že za to mohou "Američani" Pragavka měla holt smůlu a padla v důsledku válečných operací a po válce bylo potřeba více nákladní automobily než osobní a tedy Praga se zaměřila na nákladní automobily a osud Pragovky není v Evropě ojedinělý, ve Francii po válce skončily takové značky jako Bugatti či Delahaye

0/0
28.3.2017 0:24

P91e33t45r 46M43i43c78h21a41l 2360854901642

Protože tyhle "argumenty" to místní rudá úderka používá pořád. O kecech typu "Američani úmyslně vybombardovali plzeňskou Škodovku těsně před koncem války, aby poškodili socialistické hospodářství Československa" ani nemluvě. Že ta fabrika do posledních dní vyráběla zbraně pro německou armádu soudruzi ale nějak neberou v potaz. Proto byla vybombardovaná i ta Pragovka. Jenže každá fabrika se po válce znovu obnovila. Stálo to práci a peníze, ale šlo to. Firmy měly know how a lidi, to bylo důležitější než barák. Ale když přišel bolševik, začal výrobní program kdysi úspěšné firmy likvidovat. Co po válce v Pragovce dělali? RN, RND a potom V3S. A tou to skončilo. Kdysi úspěšná firma neměla žádný vývoj, inovace atd. A to je podpis bolševika, ne vyhořelá hala.

+3/0
28.3.2017 11:27

L96u80m66í81r 21V70i49t39h35a 2737677446182

R^

0/0
28.3.2017 12:52

J34i69ř62í 36E86r78b77e53n 1573414116647

Jestli o tom nevíte, tak vás rád poučím: Praga sama totiž svou část "Autovývoj" vyčlenila do samostatného oddělení v Libni, které se stalo základem Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Což byla instituce, která na svá bedra vzala obrovskou spoustu vývoje, výzkumu a zkušebnictví pro celou republiku - a po jejím vzniku československé automobilky toužily už dvacet let, protože by tím ušetřily dost peněz, ale nedokázaly se na tom dohodnout.

Proto taky byl ÚVMV od počátku plný lidí zejména z Pragovky a ČVUT - pánové Mimra, Zenker, Jabornický, Jahn, Petránek, Machalický, Žalud...

0/0
28.3.2017 14:05

P89e56t21r 12M64i83c92h11a42l 2440584121422

To nic nemění na faktu, že z úspěšné firmy udělali nekonkurenceschopnou manufakturu. Jako ostatně z celé republiky.

+1/0
28.3.2017 21:37
Foto

J41a17n 70Č76e65r59m76á11k 4359198185577

v jiných zemích toho bylo zničeno mnohem víc. A kde jsou dnes...!!

+4/0
27.3.2017 22:35

J15i49ř16í 23E21r48b48e65n 1263314236387

Bolševik hlavně potřeboval rychle obnovit hospodářství. A šéfkonstruktér Pragy Ing. Lanc se dohodl se šéfkonstruktérem Škody Ing. Medunou, že prioritou budou třítuny Praga RN a sedmituny Škoda 706 R, doplněné jedenapůltunou Škoda 150 / Aero 150 / Praga A150...

+1/0
27.3.2017 23:13

O37d69s88t74r43a74n89ě20n60ý 92U54ž71i17v76a91t81e33l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
27.3.2017 15:03

P62e63t47r 12M53u59d43r85y87c31h 7944192467253

Co mám informaci tak má již soudně umožněn vstup do objektu a však pro veřejnost stále zavřeno

0/0
27.3.2017 18:44

R20a92d41e48k 94F69o11l67p60r28e96c96h21t

Teď jsem našel tuto zprávu:

http://www.autorevue.cz/praga-dostala-darek-ke-110-letum-brzy-bude-mit-nove-muzeum-primo-v-praze

0/0
27.3.2017 23:08

J77a74n 37R95i21c32h94t13e28r 5142562473485

Zajímavý článek, díky;-)

+2/0
27.3.2017 14:38

Najdete na iDNES.cz