- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdo má Teslu, ten tento problém neřeší. Nemá totiž žádnou převodovku a přesto jede plynule a podává maximální potřebný výkon, kdykoliv je třeba. :-) Navíc nemusí měnit olej, filtry, opotřebení brzd je díky brždění motorem také minimální. Prostě super.
To platí pro jakýkoli elektromobil (krom nějakých starých přestaveb spalováků).
No, co na to říct. Když chcete koně, musíte mít na seno... bohužel někdy se levný kůň dost prodraží.
No a cim se ta servisni rizikovost lidi od dvouspojky? ktera je technicky na stejnem principu, jen tam ma tech dilu trochu vice?
Ano u Citroenu Grand C4 chtěli za výměnu spojky s dvouhmotou u robotické převodovky skoro 60 tisíc, což vzhledem k potřebě výměny střiků za dalších 45 vedlo odeslání 7 let starého vozu do šrotu.
Taky proto měla robotickou jen první generace. Pak přešli na klasický automat. V autě za nějakých cca 750 tisíc tohle šetření za každou cenu nedává smysl. Dávat DSG třeba do ještě dražšího Superbu mi pak přijde jako naprosté barbarství.
Tak to mi opravdu prijde jako naprosta zbytecnost a slozitost. Nebo to nejak snizuje emise?
Jde tady především o cenu a možnost nabídnout lidem automatické řazení u manuální převodovky za podstatně nižší cenu, než v případě automatické převodovky. Auto s robotickou převodovkou bych osobně nebral, ani zadarmo a to jsem příznivec i automatických převodovek.
U nekterych techto prevodovek je pomerne jednoducha konverze na primo razenou - napriklad SMG II z e46 BMW.