Moderní přístav, v němž bude moci kotvit až 35 menších a dvě větší lodě, přitom mezi mnoha místními budí přinejmenším rozpaky. Stavbu, na kterou by měla babická radnice přispět částkou 3,5 milionu korun, kritici označovali za zbytečnou. A zastupitelé jim začátkem roku dali za pravdu, když její spolufinancování těsnou většinou odmítli.
Starosta Babic a zastánce stavby Miloslav Maňásek však vyvolal nové jednání, na němž autoři zastupitelům celý plán detailně představili. A při hlasování nakonec slavili úspěch. K obratu stačilo, aby názor změnil jediný zastupitel, což se také stalo. Návrh tak prošel nejtěsnější většinou.
"Jsem přesvědčený, že to pomůže rozvoji Babic i Baťova kanálu," neskrýval radost z výsledku starosta.
Vznik přístavu je v obci nejprobíranějším tématem a část občanů by o něm chtěla hlasovat v referendu. To Maňásek nevyloučil. "Nejspíš bude, ale až ve chvíli, kdy budeme mít vybraného dodavatele, abychom věděli, jaká bude skutečná cena stavby. Já totiž doufám, že bude nižší," řekl Maňásek.
Podobný přístav na Baťově kanále zatím chybí. Babice proto můžou získat zajímavé prvenství a navíc se stanou významným turistickým centrem na frekventované vodní cestě. Baťův kanál v současnosti slouží pouze jako turistická vodní cesta. Nákladní plavba, kvůli níž vznikl, tu nefunguje.
Turisté kanál využívají každé léto. Oblíbenou vodní cestu vloni navštívilo 53 tisíc lidí, což je o 17 tisíc méně než loni. Na vině jsou především povodně, kvůli nimž byl kanál dlouho zavřený.