Pilot Jipocar Czech National Teamu však připouští, že srovnávat lednovou Rallye Monte Carlo a Švédskou rallye, která se jela od čtvrtka do neděle, však nelze.
"Zatímco při Monte Carlu jsme bojovali spíš sami se sebou, tady to do poslední erzety bylo o závodění," pochvaloval si Prokop.
Ten měl při úvodním podniku nové sezony ve Francii potíže s přilnavostí. "Měli jsme takové problémy, že jsem vůbec nekoukal na výsledky. Jenom se snažil zůstat na cestě a dostat se do cíle," vrací se Prokop k Monte Carlu. "Tím, že ten závod trval pět dní, to byl doslova nekonečný boj."
Naopak na severu Evropy už si Prokop užíval atmosféru závodů. "Očekávaná rychlost pneumatik se sice projevila jen na některých druzích povrchu, přesto jsme byli spokojeni. Vyvinuli jsme hodně velké nasazení, pokusili jsme se s tím udělat co šlo. Pocit z konečného výsledku je tak dobrý," usmívá se Prokop.
Ten v poslední etapě využil havárií továrního jezdce Citröenu Španěla Daniho Sorda a Rusa Jevgenije Novikova s Fordem Fiesta RS WRC a dojel si pro sedmé místo. "Divil jsem se, že některá auta nevypadla už dřív," popisuje Prokop.
"Jelo se na čerstvém sněhu, a tak cesty vypadaly jinak než během tréninku. A tím vznikají krizové situace," líčí. "My jsme naštěstí neměli větší problém," oddechl si.
V závěru musel svou pozici hájit před Norem Henningem Solbergem." Před poslední erzetou jsme věděli, jak moc je na nás nažhavený, v tu chvíli byl asi půl minuty za námi," popisuje Prokop. "Naštěstí jsme tlak ustáli a dokázali Henninga udržet za sebou."
Premiérových osm bodů pro šampionát týmů
Kromě šesti bodů do hodnocení jednotlivců Prokop s navigátorem Michalem Ernstem vybojoval premiérových osm bodů do hodnocení týmů, kam se Jipocar Czech National Team přihlásil právě před Švédskem.
"Coby soukromému týmu nám organizace (FIA) kladla hodně překážek. Přeci jen je šampionát připraven jen pro oficiální týmy," vysvětluje Prokop důvod změny. "Navíc by se nám teď mělo dostat většího mediálního pokrytí, co se televize týče. Tak jsem zvědav," pokračuje. "Samozřejmě s jedním vozem nemůžeme konkurovat týmům, které mají auta dvě. My můžeme závodit jen s Kosciuszkem," připomíná polského jezdce týmu Lotos WRC Team.