Stuttgartská automobilka měla své motory na prvních čtyřech příčkách. Týmového kolegu Schumachera doplnil na čtvrtém místě Nico Rosberg. Tým Mercedes má v Malajsii šanci napravit australské nedopatření, kdy navzdory výborné kvalifikaci nezískal ani bod.
Stále se nedaří stáji Ferrari, Fernando Alonso sice ve srovnání s dopoledními jízdami přidal a posunul se na šestou příčku, ale Daniel Ricciardo z týmu Toro Rosso, který dostává z Maranella zákaznické pohonné jednotky, byl stále lepší.
Padesát minut před koncem jízd vedl právě Ricciardo. Italský Red Bull také v Malajsii potvrzuje, že má formu. V polovině jízd však přidal Lewis Hamilton a stejně jako dopoledne byl v čele vítězný tým z Austrálie. Ani úmorné vedro a vlhko ekipu z Wokingu zdá se nezastaví.
Netrvalo dlouho a za Hamiltona se s minimálním odstupem zařadil jeho týmový kolega Jenson Button. McLaren byl v čele. Než mu vedení sebral Michael Schumacher. Zdá se, že německý Mercedes bude skvělý také na aerodynamicky náročném okruhu na Malajském poloostrově. Rychlost v australském Albert Parku, tedy na okruhu se zcela odlišnými parametry, nebyla náhodná.
Jenže za chvíli byl Hamilton zpátky na prvním místě. Jezdci McLarenu nechtěli nechat svým soupeřům byť jen jediný triumf. Ať už to je na městském okruhu v Melbourne, kde rozhoduje absolutní rychlost a stabilita při brzdění do pomalých zákrutů, nebo v táhlých zatáčkách Sepangu na opačné polokouli Země. Letošní stroj stáje z Wokingu je připraven skvěle.
Sebastian Vettel možná ještě pár hodin před jízdami prohlašoval na tiskové konferenci, že s autem mistrovské stáje je všechno v pořádku, jen prostě Red Bull potřebuje více času, ale jeho komunikace s týmem během jízd na trati svědčí o něčem jiném. Stěžoval si, že auto s sebou smýká v zatáčkách ze strany na stranu a není snadné ho udržet na dráze. A to potvrzoval i svými časy.
Rychlé zatáčky malajsijského okruhu nebyly problémem jen pro jezdce Red Bullu. Například Paul di Resta s vozem Force India zkoušel po smyku projet zatáčku bokem, což se mu samozřejmě nepovedlo, a po letu přes štěrk do trávy byl rád, že se dokázal s poničenými pneumatikami dostat do cíle.
V garáži Sauberu to po většinu tréninku vypadalo, jakoby část týmu ani nevěděla, že se jede nějaký trénink. Mechanici intenzivně pracovali na kompletně rozmontovaném monopostu Kamuje Kobajašiho. Stihli to a Japonec se na trať nakonec dostal.
Jezdci stáje Hispania Racing měli, jak jinak, problémy. Možná ne tak velké jako v pátek v Austrálii, kdy neodjeli jediné měřené kolo, ale na kvalifikaci do závodu se znovu nadřou. Pokud se podařilo Pedru de la Rosovi a Narainu Karthikeyanovi dostat na trať, byli velmi pomalí. Na nejlepší výkony ztráceli z počátku více než osm vteřin. Zrychlení koncem jízd by jim však přece jen, i když celkem těsně, účast v závodě zajistilo.
Sobotní kvalifikace startuje v 9:00 SEČ.
Výsledky 2. tréninku Velké ceny Malajsie F1:
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Lewis Hamilton | McLaren | 1:38.172 |
2. | Michael Schumacher | Mercedes | + 0.361 |
3. | Jenson Button | McLaren | + 0.363 |
4. | Nico Rosberg | Mercedes | + 0.524 |
5. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | + 0.681 |
6. | Fernando Alonso | Ferrari | + 0.719 |
7. | Mark Webber | Red Bull | + 0.961 |
8. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | + 1.125 |
9. | Romain Grosjean | Lotus | + 1.139 |
10. | Sebastian Vettel | Red Bull | + 1.230 |
11. | Pastor Maldonado | Williams | + 1.272 |
12. | Nico Hülkenberg | Force India | + 1.292 |
13. | Paul di Resta | Force India | + 1.453 |
14. | Kamuj Kobajaši | Sauber | + 1.515 |
15. | Kimi Räikkönen | Lotus | + 1.524 |
16. | Felipe Massa | Ferrari | + 2.099 |
17. | Bruno Senna | Williams | + 2.506 |
18. | Sergio Pérez | Sauber | + 2.775 |
19. | Vitalij Petrov | Caterham | + 3.292 |
20. | Timo Glock | Marussia | + 3.509 |
21. | Heikki Kovalainen | Caterham | + 4.422 |
22. | Charles Pic | Marussia | + 4.702 |
23. | Narain Karthikeyan | Hispania Racing | + 5.486 |
24. | Pedro de la Rosa | Hispania Racing | + 5.561 |