Rosbergovi odešla technika nového stroje W02 po devíti kolech a jeho zkušený týmový kolega musel čekat, až bude auto opraveno. Do tmy stihl odjet jen dalších patnáct okruhů.
"Bylo to zajímavé, ale bohužel krátké," utrousil dvaačtyřicetiletý Schumacher, který chce napravit loňské deváté místo v konečném pořadí šampionátu. Poprvé v kariéře se nepodíval ani na stupně vítězů. "Frustrující den," přidal se k němu šéf stáje Ross Brawn.
Michael Schumacher byl na druhou stranu s novým autem spokojen. Vidí v něm velký potenciál. Věří, že prolomí loňskou sérii a vrátí se mezi nejlepší. Stejně jako porazí mladého Rosberga, který před rokem získal téměř dvakrát tolik bodů.
Jak má první test vypadat, ukázal stáji Mercedes mistrovský Red Bull. Technické závady rakouskou ekipu nepřekvapily a úřadující šampion Vettel odkroužil po dráze celých 93 kol. Přitom před rokem to byl právě Red Bull, který musel od prvních kilometrů řešit hlavně spolehlivost.
Toro Rosso - sen o středu pole
Také bývalé Minardi zůstalo u vyzkoušené jezdecké dvojice. Stroj STR06 neměl na dráze větší problémy a Sébastien Buemi a Jaime Alguersuari si premiéru pochvalovali. Rychlost je však zatím otázkou, malá stáj si teprve druhý rok staví auto sama a díly od mateřského Red Bullu mohou stále chybět.
"Nemělo smysl zůstávat konzervativní. Vydali jsme se ambiciózní cestou. Dojíždět závody kolem desátého místa nestačí, chceme lepší výsledky než loni," plánuje technický ředitel stáje Giorgio Ascanelli.
Motor i systém rekuperace brzdné energie KERS přebírá Toro Rosso od Ferrari, na technicích ve Faenze je pak aerodynamika a mechanické části vozu. Dopomoci k lepším výsledkům by měli mladí, ale už celkem zkušení piloti.
"Jaime se zlepšoval každým závodem a to samé od něj očekáváme i letos. Sébastien je s námi třetím rokem a měl by naplno ukázat, že svou práci zná a je špičkovým závodním jezdcem," plánuje šéf týmu Franz Tost.