Co se tehdy stalo? Nelson Piquet mladší dostal příkazem, aby havaroval, což pomohlo k vítězství jeho týmovému kolegovi Fernandu Alonsovi. A později se rozhořel jeden z největších skandálů v historii mistrovství světa.
Piquet mladší o podvodu při premiérové Velké ceny Singapuru promluvil po svém loňském vyhazovu z Renaultu. A stáj ho krátce po zveřejnění výbušných informací obvinila ze lži, za což se nyní také omluvila. Nakonec vyvázla s podmínečným vyřazením ze šampionátu, týmový šéf Flavio Briatore dostal doživotní zákaz činnosti ve formuli a hlavní inženýr Pat Symonds pětiletý trest.
Briatore nakonec uspěl s odvoláním a posléze hovořil i o žalobě na Piqueta. Soud také překvalifikoval trest pro Symondse na pokutu. Piquet junior a jeho otec chtěli celý případ předat britskému vrchnímu soudu, aby se domohli omluvy.
"Rádi bychom se panu Piquetovi mladšímu a jeho otci omluvili za potíže a těžkosti, které celá kauza přinesla," stojí v oficiálním prohlášení Renaultu. "Jako znak upřímnosti naší omluvy a lítosti jsme připraveni zaplatit značnou částku jako odstupné. Věříme, že tím bude celý případ ukončen a nic podobného se v budoucnu nestane."
Ve zprávě vyšetřovatelů, která pronikla na veřejnost, se hovoří o tom, že Briatore a Symonds nařídili Piquetovi mladšímu, aby havaroval pokud možno tak, aby odklízení trosek trvalo co nejdéle. To se podařilo a právě kvůli přítomnosti zpomalovacího auta na trati dostal Alonso možnost vyhrát.
Piquet mladší se už nejspíš ve formuli 1 neobjeví, přestoupil do zámořské série Nascar. "Je to v tomto příběhu trochu pozdě, ale lepší než nikdy," reagoval na omluvu závodník. "Zatím se jen omluvili, není to nic zvláštního. To měli udělat už dřív," dodal.